سن سرطان سینه

سن سرطان سینه

سن سرطان سینه موردی است که باید زنان به آن توجه داشته باشند. زنان باید به طور معمول از سن ۳۵ سالگی به بعد توسط متخصص معاینه شوند. تشخیص به موقع و درمان سرطان سینه می تواند برای نابود کردن این سرطان مفید باشد. این امر به این دلیل است که زمانی که توده کوچک باشد، یعنی کمتر از یک سانتی متر، می توان با کمک جراحی بیمار را درمان کرد تا بیمار بتواند مثل مردم عادی به زندگی خود ادامه دهد. در صورتی که توده ها بزرگ باشند و به غدد لنفانی و همچنین نواحی دیگر در سینه راه پیدا کنند، درمان آن ها مشکل می شود. البته باید گفت امروزه با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، درمان برای بیمارانی که اقدام به درمان به موقع نداشته اند نیز وجود دارد.

زمانی که زنان به سرطان پستان مبتلا می شوند، یکی از نگرانی های آن ها از دست دادن بافت سینه می باشد. روش های درمانی برای سرطان سینه مختلف می باشد. در بعضی موارد این امکان وجود دارد تا توده را بدون از بین بردن بافت سینه برداشت.

برای تشخیص سرطان سینه استفاده از دستگاه ماموگرافی بسیار دقیق می باشد. در بعضی از زنان از سن ۴۰ سالگی به بعد بنا بر درخواست پزشک، انجام ماموگرافی هر ساله برای فرد توصیه می شود. ماموگرافی به راحتی می تواند کوچکترین توده ها را نیز تشخیص دهد.

روند آغاز ماموگرافی در افراد باهم تفاوت دارد، پزشک با بررسی سابقه بیمار، وضعیت و شرح حال، وضعیت این روند را تعیین می کند.

با انجام بررسی ها و تحقیقات بیشتر مشخص شد که سرطان سینه در زنان از سن ۴۵ تا ۵۵ سالگی بسیار شایع است. البته در دوران اخیر این سن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به این دلیل که در سنین پایین سلول ها جوان تر می باشند و در نتیجه روند رشد تومورهای بدخیم در آن ها سریع تر می باشد، باید در صورت مشاهده کوچکترین ضایعه و توده سریعا به پزشک مراجه کرد.

غربالگری سرطان سینه

  • غربالگری برای این بیماری در سه مرحله انجام می شود .
  • در مرحله اول باید سینه ها توسط خود شخص بعد از هر سیکل ماهیانه معاینه شود .
  • معاینه توسط پزشک هر شش ماه یک بار انجام می شود .
  • انجام ماموگرافی

مشاوره ژنتیک سرطان سینه

Leave A Comment