هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری

در هفته بیست و هشتم بارداری وزن جنین تقریبا طی یک ماه گذشته دو برابر می شود. تغییرات قابل ملاحظه ای در این زمان از بارداری ایجاد می شود، قد جنین حدود ۳۷ سانتی متر است و وزنی در حدود ۱۰۰۵ گرم دارد. جنین روز به روز رشد می کند و بزرگ تر می شود. با وجود این که در این زمان از بارداری جنین بزرگ شده است، اما هنوز فضای کافی برای چرخیدن در رحم مادر دارد.

مادر در هفته بیست و هشتم بارداری

از آن جا که در این هفته از بارداری رحم در حدود ۸ سانتی متر بالاتر از ناف قرار دارد در نتیجه سبب وارد شدن فشار به کلیه ها و مثانه می شود. این امر سبب می شود که قدرت دفع ادار کاهش یابد. لازم به ذکر است که این امر گاهی سبب بروز عفونت های مجاری ادار می گردد، در صورت وجود هر گونه درد و سوزش در زمان دفع ادرار با پزشک خود مشورت کنید.

شما در حال حاضر وارد سه ماه سوم بارداری خود می شوید، لازم است برای بررسی و معاینه وضعیت خود و جنین به طور منظم به متخصص مراجعه کنید. بیشتر مادران با نزدیک شدن به زمان زایمان خود دچار استرس و نگرانی می شوند. توصیه می شود با پزشک خود در رابطه با نگرانی های خود صحبت کنید، پزشک شما با تجویز آزمایشات لازم از نگرانی های شما می کاهد.

نکات مورد توجه در هفته بیست و هشتم بارداری

با بزرگ شدن جنین تنگی نفس به دلیل فشارهایی که جنین وارد می کند، بیشتر می شود. پیاده روی برای کنترل کردن تنگی نفس ناشی از بارداری کمک کننده است.

توجه به تغذیه مناسب و ورزش های سبک می تواند تاثیر به سزایی در رشد کودک داشته باشد.

در صورتی که در سینه های خود توده ای احساس می کنید، بهتر است جدی بگیرید و با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید.

با کشیده شده پوست ممکن است ترک هایی روی پوست خود مشاهده کنید، نگران نباشید طبیعی است. در بیشتر موارد این ترک ها با گذشت زمان به طور کامل محو می گردند.

همچنین مصرف آب به مقدار کافی، استفاده از کفش های مناسب و مواردی مشابه می تواند کمک بسیاری در کنترل کردن ناراحتی ها در هفته بیست و هشتم بارداری داشته باشد.

مادران با گروه خونی منفی در این هفته می بایست آزمایش کومبس انجام دهند. برای آگاهی بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.

آزمایش کومبس Coombs در حاملگی

Leave A Comment