هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری هنوز جزء بارداری حساب نمی شود. زمانی که شما باردار می شوید بر روی جنسیت جنین تاثیر دارد. هفته دوم بارداری درواقع زمان تخمک گذاری شماست. اگر شما یک چرخه منظم ۲۸ روزه داشته باشید، احتمالا در روز ۱۵ تخمک گذاری می کنید. اما چرخه قاعدگی افراد متفاوت است.

درهفته دوم بارداری، علائم تخمک گذاری ممکن است شما را در بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی آماده کند. اگر این نشانه ها را در هفته دوم بارداری متوجه شوید، تخمک گذاری شما موفقیت آمیز بوده است:

  • در این زمان شما کمی ناخوشایند هستید و گردن رحم شما نازک و شفاف است در نتیجه برای حرکت اسپرم شرایط را آماده می کند.
  • درد یا حساسیت پستان، تغییرات هورمونی در ارتباط با تخمک گذاری باعث می شود که سینه های شما کمی درد داشته باشد.
  • درد شکم، همان طور که تخمدان شما یک تخمک را آزاد می کند، ممکن است در یک طرف شکم احساس درد کنید.
  • دیده شدن ترشحات قرمز یا قهوه ای رنگ، این اتفاق زمانی می افتد که فولیکول در اطراف تخمک تجزیه می شود.
  • دهانه رحم در این زمان بیشتر نرم و باز است.

جنین در هفته دوم بارداری

در این زمان حدود سیصد اسپرم به داخل لوله های رحم پیش می روند و تنها یکی از آن ها با تخمک لقاح انجام می دهد. تخمک وظیفه انتقال کروموزوم های ایکس را دارد و اسپرم هم کروموزوم های ایکس و هم ایگرگ را حمل می کند. با ترکیب شدن کروموزوم ها با هم لقاح کامل می شود.

تخمک بعد از لقاح

در این هنگام نطفه به غده هیپوفیز دستور قطع پریودی را می دهد و پریودی را قطع می کند. هورمون گنادوتروپین در این مرحله تشکیل می شود و وظیفه حفظ مقدار پروژسترون در بدن را دارد که به بارداری کمک می کند.

تغذیه در هفته دوم بارداری

در این زمان از بارداری لازم است تا به مقدار کافی از تمام گروه های غذایی مصرف کنید. رژیم غذایی خود را بیشتر بر مبنای سبزیجات، غلات و پروتئین ها قرار دهید.

مصرف چربی و شیرینی را محدود و آن را کنترل کنید.

تنها با کمک تغذیه نمی توانید ویتامین ها و مواد لازم را به دست آورید، در نتیجه با کمک مولتی ویتامین ها، فولیک اسید و … این ویتامین ها را به میزان کافی به بدنتان انتقال دهید.

مصرف کافئین در روز را کنترل کنید، در صورت مصرف بیش از حد امکان سقط جنین وجود دارد.

آزمایش های بارداری

Leave A Comment