هفته سوم بارداری

هفته سوم بارداری

هفته سوم بارداری ممکن است هیجان زده، منتظر دیده شدن چیزی متفاوت در مورد ظاهر خود باشید. اما در این زمان از بارداری، این تغییرات در شما دیده نمی شود. بزرگ شدن شکم از هفته ۱۲ بارداری آغاز می شود.

در هفته سوم بارداری بدن مادر هورمون های استروژن و پروژسترون به میزان بیشتری تولید می کند. این هورمون ها می توانند مانع ریزش دیواره رحم شوند. همچنین در این زمان از بارداری با تشکیل مایع آمونیاک در رحم مادر، پوششی برای حفاظت از کودک ایجاد می شود.

علائم در هفته سوم بارداری

هنگامی که شما سه هفته باردار هستید، علائم ممکن است هنوز ظاهر نشده باشند. دلیل آن هم این است که اکثر علائم اولیه بارداری ناشی از هورمون های بارداری هستند و شما احتمالا سطح بالایی از این هورمون ها را در بدن خود را ندارید. برخی نشانه های بارداری در هفته سوم عبارتند از:

خونریزی و یا لکه بینی. ممکن است در این زمان دیواره ی رحم شما ریزش کند و شاهد لکه های قرمز باشید.
حالت تهوع. در این زمان از بارداری هورمون hCG در بدن ترشح می شود و می تواند عاملی در بروز حساسیت ها باشد. در نتیجه ممکن است شما به بوی غذا حساییت نشان دهید.
تغییرات پستان، در این زمان از بارداری نوک پستان ها ممکن است تیره شوند، زیرا بدن شما آماده برای شیردهی می شود.

وضعیت جنین در هفته سوم بارداری

در این هفته در رحم مادر اتفاقات بسیاری می افتد. جنین در این زمان فقط یک توده است که از صد سلول تشکیل شده است. اندازه این توده تنها ۰٫۱ میلی متر است، این توده به اصلاح بلاستوسیت نامیده می شود. قسمتی از بلاستوسیت به جفت تبدیل می شود.

در پایان این هفته، ممکن است قادر به دیدن نتیجه مثبت در آزمون حاملگی در منزل باشید. اگر نتیجه منفی باشد، فرض نکنید که شما باردار نیستید. چند روز صبر کنید و اگر هنوز دوره خود را نگرفته اید، دوباره تست کنید. اگر یک هفته دیگر یا بیشتر ادامه پیدا کند و هنوز دوره یا نتیجه مثبت نداشته اید، به متخصص مراجعه کنید.

هفته چهارم بارداری

Leave A Comment