هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری بدن در حال تغییرات بزرگی برای سازگاری با نوزاد رو به رشد، در رحم مادراست.

پس از تخمک گذاری، در صورتی که باروری با موفقیت انجام شود، بلافاصله پس از هفته چهارم بلاستوسیت در رحم شما کاملا محکم می شود. به طور معمول، در این زمان بدن شما برای دوره قاعدگی بعدی آماده می شود، که بارداری با ترشح هورمون های جدیدی مانع از شروع قاعدگی می شود.

تغییر ایجاد شده در بدن مادر

دو هفته پس از تخمک گذاری، به عنوان فاز لوتئال شناخته می شود. افزایش تولید پروژسترون به نوبه خود بدن و رحم را برای جنین گرم می کند. هم زمان با این روند، آندومتر ضخیم می شود.

یکی دیگر از تغییرات عمده ای که در بدن شما مشاهده می شود، ترشح هورمون hCG است. سطح hCG در بدن شما به سرعت در طول چند هفته اول بارداری افزایش می یابد و تقریبا هر روز دو برابر می شود. این هورمون مسئول شناسایی بارداری در آزمایش های بارداری است.

وضعیت جنین در هفته چهارم بارداری

ایجاد ارتباط جنین با مادردلیل بر رشد پروسه های طولانی در دیواره رحم است. در هفته چهارم بارداری گره هایی که در نواحی اطراف عروق خونی در رحم قرار می گیرند، به یک جفت تبدیل می شوند. این زمانی است که جنین یک غشا در اطراف خود ایجاد می کند. همچنین در این زمان لایه درونی جفت در حال رشد است.

غشاء به نام کوریون، ارتباطی بین رحم و نوزاد شما ایجاد می کند که این ارتباط تا رسیدن به تولد نوزاد ادامه می یابد. تاندون ها تا زمانی که جفت به شکل کامل شکل گیرد، اکسیژن و مواد مغذی را به جنین در حال رشد می رسانند. از حالا به بعد، مادر مسئولیت تهیه اکسیژن و مواد مغذی را برای نوزادانی که در حال رشد در رحم او می باشد دارد.

هشدارهای لازم در هفته چهارم بارداری

در اوایل بارداری نوشیدن مایعات به مقدار کافی بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در این دوران از بارداری بدن شما به دلیل افزایش جریان خون در بدن برای رفع خستگی و یبوست به مایعات بیشتری نیاز دارد.

مقالات