اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری

اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری

اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری

آنچه مادر روی پوست خود می گذارد، می خورد و یا سیگاری که می کشد روی کودکش تأثیر می گذارد. مواد مخدر یکی از مواردی است که می تواند به طور بالقوه بر سلامت کودک در حال رشد تأثیر بگذارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری بپردازیم.

علف چیست؟

علف (که به آن ماری جوانا نیز گفته می شود) قسمت خشک شده گیاه شاهدانه sativa است. افراد به دلیل تأثیرات آن بر بدن، آن را به صورت سیگار می کشند یا می خورند. این ماده مخدر می تواند باعث سرخوشی، آرامش و افزایش درک حسی شود.

ترکیب فعال آن، دلتا -9-تتراهیدروکانابینول (THC) است. این ترکیب می تواند از جفت مادر عبور کند و در دوران بارداری به کودک برسد.

اما تعیین اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری دشوار است. به این دلیل که بسیاری از زنانی که سیگار می کشند یا علف می خورند از موادی مانند الکل، تنباکو و سایر مواد مخدر نیز استفاده می کنند. در نتیجه، گفتن مسئله ای که دقیقا مشکل ایجاد می کند دشوار است.

شیوع مصرف علف در بارداری چقدر است؟

علف متداول ترین داروی غیرقانونی در دوران بارداری است. در بررسی ها سعی شده است تعداد دقیق زنان بارداری که از علف استفاده می کنند تخمین زده شود، اما نتایج متفاوت است.

طبق گزارش کنگره متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، 2 تا 5 درصد از زنان در دوران بارداری از علف استفاده می کنند. این تعداد برای گروه های خاصی از زنان افزایش می یابد. به عنوان مثال در زنان جوان، شهرنشین و کسانی که از نظر اقتصادی در وضعیت بهتری به سر می برند تا 28 درصد می رسد.

اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری چیست؟

پزشکان استفاده از علف در دوران بارداری را با افزایش خطر ابتلا به عوارض مرتبط دانسته اند. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • وزن کم هنگام تولد
  • تولد زودرس
  • دور سر کوچک
  • جثه کوچک
  • مرده زایی

عوارض خطرناک بارداری برای مادر و جنین

اثرات احتمالی استفاده از علف پس از تولد نوزاد چیست؟

محققان بیشتر اثرات استفاده از علف در دوران بارداری بر روی حیوانات را بررسی می کنند. کارشناسان می گویند قرار گرفتن در معرض THC می تواند بر رشد مغز کودک تأثیر بگذارد.

تحقیقات در حال انجام است، اما نوزادی که مادرش در دوران بارداری از علف استفاده کرده است، ممکن است با بزرگتر شدن دچار مشکل شود. این تحقیق روشن نیست: برخی از تحقیقات قدیمی گزارش نمی دهند که در رشد طولانی مدت تفاوت وجود دارد، اما تحقیقات جدید برخی از مشکلات را برای این کودکان نشان می دهند.

در برخی از افراد THC به عنوان یک نوروتوکسین تکاملی در نظر گرفته می شوند. کودکی که مادرش در دوران بارداری از علف استفاده کرده است ممکن است در حافظه، توجه، کنترل انگیزه ها و عملکرد مدرسه دچار مشکل شود. تحقیقات بیشتری لازم است.

ماری جوانای پزشکی چطور؟

مادران باردار یا زنانی که تمایل به بارداری دارند ممکن است مایل به استفاده از علف برای اهداف پزشکی مانند تسکین حالت تهوع باشند اما این کار اشتباه بوده و می تواند برای جنین عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد. در صورت داشتن هر عاضه ای در بارداری کافیست با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین روش درمانی برای شما به کار گرفته شود.

چکیده

پزشکان در مورد اثرات علف یا ماری جوانا در بارداری هشدار می دهند. استفاده از علف با افزایش خطر برای مشکلات در دوران بارداری، در نوزاد و بعداً در زندگی کودک همراه است.

اگر باردار هستید یا به فکر بارداری هستید، با پزشک خود صادق باشید. در مورد استفاده خود از علف ها و سایر مواد مخدر از جمله دخانیات و الکل به آنها بگویید. پزشک شما به شما کمک می کند تا بدون داشتن علائم و به بهترین روش از شر اعتیاد خلاص شوید و فرزند سالمی داشته باشید.

درمان ملاسما در بارداری یا همان لک و پیس صورت در بارداری

Leave A Comment