احتمال ابتلای مجدد به کرونا

احتمال ابتلای مجدد به کرونا

احتمال ابتلای مجدد به کرونا

ایمنی بعد از COVID-19 چقدر طول می کشد؟ احتمال ابتلای مجدد به کرونا وجود دارد؟
تحقیقات جدید نشان می دهد، برای افرادی که از COVID-19 بهبود می یابند، آنتی بادی هایی که علیه ویروس ایجاد می شوند حداقل 3 ماه در بدن آن ها حفظ می شوند.
برای کسانی که حتی از موارد خفیف COVID-19 بهبود می یابند نیز مصونیت از ویروس احتمالاً حداقل 3 ماه طول می کشد، و ممکن است این زمان خیلی بیشتر نیز باشد.
درک چگونگی واکنش سیستم ایمنی بدن ما به ویروس، گام مهمی در تولید واکسن است.
چندین واکسن امیدوارکننده در حال توسعه هستند، اما تا زمانی که در دسترس نباشند، باید از ابزاری مانند فاصله گذاری اجتماعی و ماسک پوشیدن استفاده کنیم تا انتقال آن پایین بیاید.
از زمان شیوع بیماری همه گیر COVID-19، اضطرار برای تولید واکسن علیه ویروس SARS-CoV-2 وجود دارد.

دانشمندان تلاش دارند این کار را به سرعت انجام دهند و در حالی که ما شیوع بیماری را کاهش می دهیم، اعتقاد بر این است که می توان با دستیابی به مصونیت گله ای، مرگ و میرها را محدود کرد.

در حالی که دانشمندان در بسیاری از جبهه ها برای درک این ویروس و ایجاد کنترل برای آن تلاش زیادی کرده اند، هنوز اطلاعات زیادی در مورد ایمنی بعد از بهبودی از COVID-19 در دسترس نیست، از جمله این که چقدر طول می کشد و احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر بعد از بهبودی امکان پذیر است.

آگاهی از ماندگاری ایمنی در ایجاد پروتکل های واکسیناسیون بسیار مهم است. علاوه بر این، ایمنی بیشتر دوام می آورد و دستیابی به ایمنی گله ای آسان تر و سریع تر خواهد بود.

مصونیت گله ای چیست و چرا اهمیت دارد؟

به گفته لورن رودا، دکترا و استاد ارشد بعد از دکتری ایمنی شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، ” ایمنی گله ای این مفهوم است که اگر به اندازه کافی افراد از عفونت محافظت شوند، (یا با ایمنی از داشتن عفونت یا دریافت واکسن) بنابراین احتمال ابتلا یک فرد غیرایمن به بیماری، بسیار کم خواهد بود. “

وی افزود: “این موضوع از آن رو مهم است که افرادی در جوامع ما وجود دارند (نوزادان، سالمندان، افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند) که نمی توانند واکسینه شوند و باید نسبت به محافظت از آن ها اقدامات دیگر انجام داد.”

درواقع، واکسن راه ایده آل برای دستیابی به مصونیت گله ای است.

آنچه در حال حاضر درباره ایمنی COVID-19 و احتمال ابتلای مجدد به کرونا می دانیم

ما نمی دانیم که آیا احتمال ابتلای مجدد به کرونا وجود دارد یا خیر، زیرا مطالعات هنوز کامل نشده اند.

این امر نیازمند پیگیری تعداد زیادی از افراد مبتلا و کسانی است که بهبودی کامل می یابند تا بدانیم آیا مجدد به این ویروس مبتلا می شوند یا خیر. اما تحقیقات موجود نشان می دهند پادتن های ضد ویروس حداقل 3 ماه در بدن باقی می مانند و احتمال ابتلای مجدد به کرونا در این زمان وجود ندارد.

برخی مطالعات حاکی از آن است که مصونیت ایمنی می تواند بسیار طولانی تر باشد.

افرادی كه از COVID-19 خفیف بهبود می یابند دارای سلول های B و سلول های T خاطره “با ویژگی های بارز آن هستند”.

سلول های خاطره به سیستم ایمنی بدن ما اطلاعاتی از مهاجمان میکروبی قبلی می دهند و به بدن این امکان را می دهند که اگر مجددا با آن مهاجم روبرو شدیم سریعتر واکنش نشان دهد.

این بدان معنی است که اگر افرادی که قبلا به ویروس مبتلا شده اند مجدداً در معرض همان ویروس قرار گیرند، این سلول ها به همراه آنتی بادی ها به احتمال زیاد افراد را از علائم و انتقال بیشتر محافظت می کنند.

حافظه ایمنی نسبت به سایر بیماری ها، مانند سرخک، می تواند برای سال های طولانی ادامه داشته باشد، بنابراین، این امر می تواند در مورد COVID-19 نیز صادق باشد.

هنوز هم “خیلی چیزها” وجود دارد که متخصصان از SARS-CoV-2 نمی دانند زیرا این نوع ویروس جدید است.

از جمله سؤالاتی که باید به آن ها پاسخ داده شود عبارتند از:

  • آیا بعد از عفونت محافظت می شویم؟ چه مدت محافظت طول می کشد؟ احتمال ابتلای مجدد به کرونا وجود دارد؟
  • آیا عوامل مرتبط با بیماری (مانند سن) که بر سیستم ایمنی تأثیر می گذارد وجود دارد؟
  • آیا عوامل مرتبط با عفونت ویروسی (مانند شدت بیماری) وجود دارد که بر سیستم ایمنی تأثیر می گذارد؟
  • بهترین روش برای سنجش مصونیت چیست؟ آیا اندازه گیری آنتی بادی ها است؟ آیا نوع خاصی از آنتی بادی برای اندازه گیری وجود دارد؟
  • چه مدت محافظت بعد از واکسیناسیون ادامه خواهد یافت؟

تا زمانی که ما از این ویروس بیشتر بدانیم، بهتر است اقدامات احتیاطی مانند فاصله گذاری اجتماعی و ماسک پوشیدن را حتی پس از بهبودی ادامه دهید.

آیا آزمایش مثبت آنتی بادی به معنای مصون بودن است؟

در حال حاضر، ما نمی دانیم که آیا آزمایش مثبت آنتی بادی، به این معنی است که شما از ویروس مصون هستید یا خیر.

حضور آنتی بادی ها فقط بدان معنی است که در گذشته در معرض این ویروس قرار داشته اید.

برای برخی از عفونت ها، حضور آنتی بادی ها می تواند به معنای محافظت در برابر عفونت مجدد باشند.

برای سایرین، ممکن است از ابتلای مجدد جلوگیری نکند، اما علائم ممکن است خفیف تر باشد.

در موارد دیگر، آنتی بادی ها به هیچ وجه محافظت ایجاد نمی کنند.

علاوه بر این، برخی از نتایج آزمایش ممکن است “مثبت کاذب” باشند: ممکن است فرد در معرض ویروس مشابهی باشد که توسط آزمایش شناسایی شده است، اما این آنتی بادی ها محافظت جدید ایجاد نمی کنند. ما در این مرحله نمی دانیم که ایمنی بعد از ابتلا چه مدت ممکن است دوام داشته باشد.

بهترین راه برای پیشگیری از COVID-19 تولید واکسن موثر علیه ویروس SARS-CoV-2 است.

واکسن با ایجاد ایمنی گله ای به ما در کنترل ویروس کمک می کند.

درک چگونگی واکنش سیستم ایمنی بدن ما به ویروس، گام مهمی در تولید واکسن است.

در حالی که هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که از آن ها اطلاع نداریم، اما به نظر می رسد حداقل 3 ماه ایمنی در برابر ویروس وجود دارد و در این زمان احتمال ابتلای مجدد به کرونا نزدیک به صفر است. همچنین نشانه هایی وجود دارد که ممکن است مصونیت بسیار طولانی تر باشد.

چندین واکسن امیدوارکننده در حال توسعه هستند، اما تا زمانی که در دسترس نباشند، باید از ابزارهایی مانند فاصله گذاری اجتماعی و ماسک پوشیدن استفاده کنیم تا انتقال آن پایین بیاید.

راه های انتقال کرونا ویروس

چه کسانی در برابر کرونا آسیب پذیرترند؟

کرونا ویروس و اختلالات نادر ژنتیکی

برای تست کرونا آزمایش خون لازمه؟

ویروس کرونا در بارداری