برای تست کرونا آزمایش خون لازمه؟

برای تست کرونا آزمایش خون لازمه؟

برای تست کرونا آزمایش خون لازمه؟

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا برای تست کرونا آزمایش خون لازمه؟ در این مقاله سعی داریم به برخی سوالات شما پاسخ دهیم.

ویروس کرونا (COVID-19) ویروسی جدید و ناشناخته می باشد. به همین دلیل اطلاعات دقیق و کاملی در مورد آن وجود ندارد. دانشمندان هنوز در حال تحقیق روی رفتار این ویروس هستند و یافته های پزشکی هر روز در حال تغییر هستند.

به علت موج بالای همه گیری ویروس کووید 19 ایجاد تست های تشخیصی برای بررسی ابتلا به این ویروس امری ضروری می باشد. خوشبختانه در حال حاضر آزمایش هایی برای بررسی ابتلا افراد به این ویروس انجام می شود اما نا گفته نیست که میزان خطای این آزمایش ها نیز به علت ناشناخته بودن ویروس بالا است.

روش های مختلفی برای انجام آزمایش کرونا وجود دارد و افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند کاندید انجام این آزمایش می باشند. افرادی که در معرض خطر نیستند و علائمی از این بیماری بروز نداده اند نیازی به انجام این آزمایش ندارند. زیرا نتیجه منفی این آزمایش در این لحظه اعتبار دارد و امکان دارد فردی که از نظر علائم سالم می باشد در روز بعد به ویروس مبتلا شود.

در پاسخ به این سوال که آیا برای تست کرونا آزمایش خون لازمه؟ باید بگویم در یکی از روش های تشخیصی این ویروس از نمونه خون آزمایش کرونا استفاده می شود. در این آزمایش آنتی بادی های بدن بررسی می شود. آنتی بادی هایی که برعلیه ویروس (COVID-19) ترشح شده اند. این آزمایش بیشتر در افرادی کاربرد دارد که بدون علامت یا با علائم خفیف به بیماری مبتلا هستند. دانشمندان سعی دارند با بررسی نمونه خون این افراد به اطلاعات بیشتری در مورد این ویروس دست پیدا کنند.

اما شایع ترین روش برای تست کرونا گرفتن نمونه از پشت گلو با سوآب پنبه می باشد. در این روش پزشک با استفاده از سوآب پنبه از ترشحات پشت حلق نمونه ای تهیه کرده و این نمونه برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می گردد. در آزمایشگاه پس از بررسی و شناسایی ژن های عامل ویروس نتیجه مثبت گزارش می گردد و اگر ژن های عامل بیماری در نمونه تشخیص داده نشود نتیجه منفی خواهد بود.

احتمال ابتلای مجدد به کرونا

کرونا ویروس و اختلالات نادر ژنتیکی

چه کسانی در برابر کرونا آسیب پذیرترند؟

راه های انتقال کرونا ویروس

سایر مقالات

Leave A Comment