بهترین زمان مصرف ویتامین ها

بهترین زمان مصرف ویتامین ها

بهترین زمان مصرف ویتامین ها

بهترین زمان مصرف ویتامین ها به نوع ویتامین مصرفی شما بستگی دارد. برخی از ویتامین ها بهتر است بعد از غذا مصرف شوند، در حالی که باید برخی دیگر را با معده خالی مصرف کنید. ایجاد یک روال معمول برای دریافت ویتامین ها در هر روز، عادت سالمی ایجاد می کند. همچنین به شما کمک می کند از مکمل ویتامین خود بیشترین بهره را ببرید.

هر ویتامین به روش متفاوتی در بدن شما تجزیه می شود. به همین دلیل، بهتر است بدانید که آیا ویتامین خود را در ساعتی از روز مصرف می کنید که بیشترین سود را به شما برساند یا خیر.

بهترین زمان مصرف ویتامین های قبل از تولد

از آنجا که ویتامین های قبل از تولد یک مولتی ویتامین هستند، مصرف آن ها قبل از ناهار، زمان بهینه برای جذب تمام ویتامین ها است.

طبق کنگره زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، یک ویتامین خوب قبل از تولد شامل کلسیم، آهن و اسید فولیک خواهد بود. آهن به بهترین وجه با معده خالی جذب می شود و اگر اخیراً لبنیات خورده اید نمی تواند به درستی جذب شود. اگر آهن را با نوشیدنی حاوی ویتامین C مانند آب پرتقال مصرف کنید، بهتر جذب بدن می شود.

برخی از خانم ها دریافتند که افزودن ویتامین های قبل از تولد به رژیم غذایی باعث برخی علائم مانند حالت تهوع و یبوست می شود. برخی از مارک های ویتامین قبل از تولد توصیه می کنند ویتامین های خود را با معده خالی یا با یک لیوان آب مصرف کنید.

اگر مصرف اولین ویتامین ها صبح یا بدون غذا باعث ناراحتی شما می شود، سعی کنید آن ها را درست قبل از خواب بخورید. فواید ویتامین های قبل از زایمان تجمیعی است، بنابراین مهمترین چیز این است که هر روز آن ها را مصرف کنید.

برخی از ویتامین ها را نمی توان در بدن ذخیره کرد و باید روزانه در غذا یا مکمل مصرف شوند. مصرف اسیدفولیک در دوران بارداری به عنوان محافظ در برابر اسپینا بیفیدا و سایر نقایص لوله عصبی شناخته شده است. از سه ماه قبل از اقدام به بارداری باید مصرف فولیک اسید آغاز شود.

بهترین زمان مصرف ویتامین های محلول در چربی

زمان مناسب برای مصرف ویتامین های محلول در چربی، با وعده عصرانه است. ویتامین های محلول در چربی با استفاده از چربی ها در بدن ما حل می شوند. سپس آن ها به جریان خون ما منتقل می شوند و عملکردهای اساسی را انجام می دهند. این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین K، ویتامین E و ویتامین D هستند.

وقتی بدن ما ویتامین های محلول در چربی اضافی دریافت می کند، این ویتامین در کبد ذخیره می شود. بهترین زمان مصرف ویتامین های محلول در چربی همراه با وعده های غذایی دارای چربی می باشد تا جذب ویتامین افزایش پیدا کند.

بهترین زمان مصرف ویتامین های محلول در آب

ویتامین های محلول در آب با معده خالی بهترین جذب را دارند. این به این معنی است که آن ها را اول صبح، 30 دقیقه قبل از غذا خوردن یا دو ساعت بعد از غذا مصرف کنید.

ویتامین های محلول در آب به راحتی در آب حل می شوند تا بدن شما بتواند از آن ها استفاده کند. ویتامین C، تمام ویتامین های گروه B و فولات (اسید فولیک) محلول در آب هستند. بدن شما مقدار ویتامین مورد نیاز را می گیرد و بقیه را از طریق ادرار دفع می کند. از آن جا که بدن شما این ویتامین ها را ذخیره نمی کند، بهتر است آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا مکمل مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف ویتامین های گروه B

برای شروع یک روز خوب، صبح که بیدار می شوید ویتامین B را با معده خالی مصرف کنید.

ویتامین های گروه B خانواده خاصی از ویتامین های محلول در آب هستند که باعث تقویت انرژی و رفع استرس می شوند. برخی از محبوب ترین ویتامین های گروه B ، B-2 ، B-6 و B-12 هستند. از نظر بالینی ثابت شده است که ویتامین های گروه B می توانند میزان استرس را کاهش داده و روحیه شما را بهبود ببخشند.

هنگام مصرف ویتامین ها چه کاری نباید انجام دهید

مکمل های ویتامین می توانند برای سلامت کلی شما مفید باشند. اما نمی توانید ویتامین های خاصی را بیش از حد مصرف کنید و برخی از آن ها باعث عوارض جانبی می شوند. از تداخلات احتمالی بین ویتامین ها و داروهای تجویزی که می خورید آگاه باشید. به عنوان مثال، شما نباید مکمل های ویتامین K را با وارفارین رقیق کننده خون (کومدین) ترکیب کنید. همچنین، بیش از مقدار توصیه شده مکمل ویتامین خود را مصرف نکنید.

اگر باردار هستید، هرگز ویتامین های قبل از تولد را دو برابر نکنید. به عنوان مثال، اگر به آهن اضافی نیاز دارید، ویتامین قبل از تولد و یک مکمل آهن اضافی مصرف کنید. اگر ویتامین های قبل از تولد را دو برابر کنید، ممکن است ویتامین A (رتینول) زیادی دریافت کنید که می تواند برای کودک مضر باشد.

از سایر غذاهایی که می خورید مطلع باشید تا بیش از حد از یک ویتامین استفاده نکنید. این می تواند بدن شما را از تعادل خارج کند. بسیاری از غلات، لبنیات “غنی شده” و محصولات دانه ای حاوی ویتامین هایی هستند که به عنوان امتیاز فروش به آن ها اضافه می کنند. همیشه اگر باردار و شیرده هستید در مورد آنچه مصرف می کنید محتاط باشید. اکثر مکمل ها برای ایمنی نوزاد به خوبی آزمایش نشده اند.

همیشه مکمل ها را از یک منبع قابل اعتماد انتخاب کنید زیرا FDA مانند سایر داروها ویتامین ها و مکمل ها را از نظر خلوص، کیفیت یا ایمنی کنترل نمی کند.

تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا