تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا

تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا

تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا

تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا تایید شده است. متخصصان می گویند ویتامین D می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و به آن اجازه می دهد تا بهتر با بیماری هایی مانند COVID-19 مقابله کند.
مطالعات جدید نتیجه گرفتند که ویتامین D می تواند خطر ابتلا به COVID-19 را کاهش دهد و همچنین شدت بیماری را کم می کند.
کارشناسان می گویند ویتامین D سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، که می تواند به مبارزه با بیماری هایی مانند COVID-19 کمک کند.
بهترین راه برای دریافت ویتامین D از طریق آفتاب و وعده های غذایی سالم است، اما می توان از مکمل ها نیز استفاده کرد.
کلیه اطلاعات و آمارها بر اساس داده های موجود در زمان انتشار این محتواست. برخی از اطلاعات ممکن است با افزایش آگاهی ما از این ویروس تغییر کند.

ویتامین D به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است.

برخی از مطالعات اخیر می گویند که این مکمل همچنین می تواند شما را از ابتلا به SARS-CoV-2، ویروسی که می تواند باعث COVID-19 شود، محافظت کند. در صورت مثبت بودن تست COVID-19، ویتامین D ممکن است از شدت بیماری بکاهد.

در یک مطالعه معتبر، محققان پزشکی شیکاگو رابطه ای بین کمبود ویتامین D و خطر ابتلا به COVID-19 یافتند.

محققان 489 بیمار را در بیمارستان مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند کسانی که کمبود ویتامین D دارند (کمتر از 20 نانوگرم در میلی لیتر خون تعریف می شود) تقریباً دو برابر (1.77 برابر بیشتر) احتمال ابتلا به کرونا دارند.

محققین تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا را تایید می کنند. آن ها همچنین درحال انجام مطالعات بالینی بیشتر در مورد ارتباط احتمالی بین این ویتامین و بیماری هستند.

محققین می گویند: “شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد ما باید [کمبود ویتامین D] را بسیار جدی بگیریم.”

اما به هرحال شما نباید خودسرانه مصرف این ویتامین را شروع کنید. تجویز ویتامین حتما باید توسط پزشک باشد.

کمبود ویتامین D گسترده است

بیش از 40 درصد از جمعیت ایالات متحده کمبود ویتامین D دارند، که می تواند در غذاهایی مانند ماهی آزاد و ماهی های چرب دیگر، زرده تخم مرغ، قارچ و غذاهای غنی شده از ویتامین مانند شیر یافت شود.

ویتامین D برای فعال شدن در بدن نیاز به قرار گرفتن در معرض نور خورشید دارد، این ویژگی منحصر به فرد ویتامین است.

مطالعه تحقیقاتی نشان داد که به نظر می رسد دوزهای طولانی مدت ویتامین D از فرد در برابر عفونت های حاد تنفسی محافظت می کند. مطالعات دیگر نیز ارتباط بین سطح ویتامین D و حساسیت به COVID-19 را یافته اند.

یک منبع معتبر از دانشگاه گرنادا در اسپانیا می گوید که از 50 نفر مبتلا به COVID-19 تحت درمان با کلسیفدیول، نوعی ویتامین D، یک نفر نیاز به پذیرش در ICU دارد، در حالی که 13 نفر از 26 فرد درمان نشده نیاز به پذیرش در ICU داشته اند.

تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا و نقش کمبود آن افزایش آمار مبتلایان و افزایش وخامت مبتلایان موضوعی است که نظر محققان را به خود جلب کرده است.

محققان ایتالیایی گفتند: افرادی که با علائم شدید COVID-19 در ICU در بیمارستان سن لوکا در میلان پذیرفته شدند، دارای سطح پایین تر 25-هیدروکسی ویتامین D و سطح بیشتری از اینترلوکین -6 (پروتئین تولید شده توسط بدن همراه با التهاب) بودند.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که از بیماری COVID-19 در بیمارستان فوت کرده اند نیز دارای ویتامین D کمتری نسبت به افرادی که زنده مانده اند هستند.

تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا چگونه است؟

“ویتامین D با تعدیل پاسخ ایمنی بدن بدون ایجاد واکنش بیش از حد ایمنی مانند” طوفان سیتوکین “که اغلب با بیماری شدید COVID-19 همراه است، با حفظ واکنش ایمنی بدن، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت ما و مقابله با بیماری با حداقل روش مخرب، بازی می کند.

این حالت سیستم ایمنی را از مسیرهای بسیار التهابی، به سمت مسیری تنظیم می کند که بیشتر تنظیم شده و با حداقل آسیب است.

اگرچه دریافت ویتامین D از منابع طبیعی بهتر است، اما مکمل ها نیز می توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشند.

“اگر یک وعده غذایی سالم بخورید و کمی در معرض آفتاب باشید، ویتامین D کافی دریافت خواهید کرد.

همچنین انجام آزمایش سطح ویتامین D توسط پزشک نیز توصیه می شود.

تاثیر ویتامین D در کاهش ابتلا به کرونا اهمیت مصرف ویتامین های ضروری برای بدن را مشخص می کند. همواره باید به این موضوع توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه ویتامین ها نیز می تواند عوارض بدی به دنبال داشته باشد. پس اگر نگران کمبود ویتامین های بدن خود هستید به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش بررسی سطح ویتامین های بدن را برای شما درخواست دهد و طبق نظر پزشک به استفاده از مکمل های ضروری بپردازید.

آزمایش ویتامین D