مادران چاق فرزندان چاق به دنیا می آورند؟

مادران چاق فرزندان چاق

مادران چاق فرزندان چاق به دنیا می آورند؟

آیا مادران چاق فرزندان چاق به دنیا می آورند؟ محققان می گویند بله.
تحقیقات جدید حاکی از آن است که مادران چاق و باردار قبل از زایمان وضعیت خود را به جنین منتقل می کنند.

آیا مادران چاق به طور خودکار کودکان چاق مبتلا به بیماری متابولیک تولید می کنند؟

بر اساس مطالعه ای که در انجمن دیابت آمریکا ارائه شده است، محیط رحم می تواند سلول های کودک را برای جمع آوری چربی اضافی پرورش دهد.

محققان می گویند که محیط همچنین می تواند تفاوت متابولیسم ایجاد کند که منجر به مقاومت به انسولین شود.

مطالعات دیگر نشان داده است که چاقی مادر در دوران بارداری عاملی خطرناک برای افزایش چاقی نوزاد در بدو تولد است. زنان دارای اضافه وزن نیز خطر چاقی کودکان و بیماری متابولیکی آن ها را در مراحل بعدی افزایش می دهند.

در مطالعه خود، محققان تصمیم گرفتند تا بدانند که چگونه و چرا این اتفاق می افتد.

یکی از سوالاتی که باید بررسی شود این است که چگونه کودکان مادران چاق در اثر عواملی که حتی قبل از تولد آن ها رخ می دهد، در معرض چاقی قرار دارند و مادران چاق فرزندان چاق به دنیا می آورند.

مطالعه سلول های بنیادی

یک تیم تحقیق و بررسی پزشکی سلول های بنیادی از بند ناف اهدایی را بررسی کرد. آن ها سلول های نوزادانی را که در اولین ویزیت قبل از تولد مادرانی با وزن طبیعی داشتند و مادرانی که در آن زمان چاق بودند، بررسی کردند.

آن ها سپس سلول ها را در آزمایشگاه به سلول های چربی و عضلانی تبدیل کردند. سرپرست این تیم خاطرنشان کرد که هیچ یک از زنان در دوران بارداری اضافه وزن پیدا نکردند.

محققان متوجه شدند که در هر دو نوع سلول در کودکانی که مادرانشان چاق بودند، 30 درصد چربی بیشتر وجود دارد. بویل همچنین خاطرنشان کرد که وقتی سلول ها برای اولین بار برداشت می شوند، محتوای چربی همه آن ها یکسان است.

اما در حالی که آن ها را در آزمایشگاه به سلول های چربی تبدیل می کنیم، سلول های نوزادان مادران چاق بیش از سلول های مادران دارای وزن طبیعی تجمع می یابد، این بدان معناست که یا تفاوت چربی در این سلول ها وجود دارد، یا در نحوه استفاده یا ذخیره سلول ها از چربی تفاوت وجود دارد.

بویل افزود: “در این مرحله که كاملاً مقدماتی است، ما نمی دانیم كه چگونه این تفاوت در سلول های رشد یافته در آزمایشگاه با فیزیولوژی این كودكان پس از تولد مطابقت دارد.” “اما واضح است که تمایل ذاتی به محتوای چربی بیشتر در سلول از فرزندان مادران چاق وجود دارد.”

وی افزود: “ما همچنین می دانیم که تجمع چربی در این سلول ها با توده چربی کودک هنگام تولد مطابقت دارد.”

به همین صورت مادران چاق فرزندان چاق به دنیا می آورند. بنابراین توصیه می شود اگر قصد بارداری دارید ابتدا تحت نظر متخصص تغذیه به وزن نرمال رسیده سپس اقدام کنید و یا اگر با اضافه وزن باردار شده اید تحت نظر متخصص تغذیه از تولد نوزاد با اضافه وزن پیشگیری کنید.

دلایل اصلی افزایش وزن و چاقی