کرونا ویروس و اختلالات نادر ژنتیکی

کرونا ویروس و اختلالات نادر ژنتیکی

کرونا ویروس و اختلالات نادر ژنتیکی

کرونا ویروس و اختلالات نادر ژنتیکی مقاله ای است که برای پشتیبانی از بیماران و مراقبت از افراد مبتلا به اختلالات نادر ژنتیکی ارائه شده است.

مشاوره عمومی در مورد Coronavirus (COVID-19) برای بیماران مبتلا به اختلالات نادر ژنتیکی

در این مقاله پنج بخش آورده شده است که شما عزیزان می توانید با کلیک روی هر کدام مقاله مربوطه را مطالعه بفرمایید:

1: مروری بر کرونا ویروس و اختلالات نادر ژنتیکی

2: چه چیزی فرد را نسبت به Covid19 آسیب پذیرتر می کند؟

3: درک خطر از Covid19 در صورت ابتلا به بیماری نادر

4: اگر من فردی بسیار آسیب پذیر هستم چه کاری باید انجام دهم؟

5: اگر علائمی داشته باشید که می تواند ناشی از COVID-19 باشد، چه کاری انجام دهید؟

مشاوره عمومی در مورد Coronavirus (COVID-19) برای بیماران مبتلا به اختلالات نادر ژنتیکی شامل بیماران مبتلا به اختلالات رشدی و تأخیر در رشد تشخیص داده نشده، اختلالات نادر singlegene و اختلالات کروموزومی است.
افراد مبتلا به بیماری شدید مادرزادی قلب، اختلالات نقص ایمنی یا بیماری ریه به عنوان مثال، فیبروزکیستیک باید از توصیه های مشاوران متخصص مربوط به خود پیروی کنند مانند متخصص قلب و عروق، ایمونولوژیست یا کودکان. اگر فرزند شما از قبل مشکل ریوی یا تنفسی دارد، لطفاً از پزشک متخصص مربوطه راهنمایی بخواهید.
ما می دانیم که بیماری همه گیر Coronavirus (COVID-19) برای همه بسیار نگران کننده است، به خصوص در خانواده هایی که از افراد مبتلا به اختلالات رشدی مراقبت می کنند.
تاخیر در رشد، اختلالات نادر تک ژنی و اختلالات کروموزومی ازین موارد هستند. کروناویروس می تواند موجب عفونت شدید دستگاه تنفسی تحتانی در برخی از افراد به ویژه سالمندان و مبتلایان به اختلالات پیشرو شود. به طور کلی، سیستم ایمنی کودکان نسبت به بزرگسالان ضعیف تر عمل می کند اما گروهی بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند.
اختلالات ژنتیکی که بلع یا تنفس را به خطر می اندازند، عفونت های تنفسی یا افرادی که قبلاً به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری بوده اند. این افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
هنوز اطلاعات کمی در مورد میزان عفونت در کودکان وجود دارد. در کل میزان مرگ و میر در آن ها بسیار پایین تر از افراد مسن است.
اگر در هر لحظه احساس می کنید که شما یا فرزندتان علائم بیماری کرونا مانند، سرفه مداوم یا درجه حرارت بالا (بالاتر از 37.8 درجه سانتیگراد)، را دارید سریعا به پزشک مراجعه کنید.
افراد آسیب پذیر، به ویژه افرادی با مشکلات تنفسی یا هرگونه نقص ایمنی، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای محدود کردن مواجهه با ویروس انجام دهند (به عنوان مثال به حداقل رساندن تماس با افراد خارج از خانواده آن ها).

1: مروری بر کرونا ویروس و اختلالات نادر ژنتیکی

coronavirus (Covid-19) چیست؟
Coronaviruses یک خانواده ویروس است که به طور معمول باعث ایجاد بیماری در حیوانات می شوند اما می توانند برای انسان نیز بیماری زایی کنند.
نخستین ویروس های حیوانی قابل انتقال به انسان در دهه 1960 به عنوان علت مشترک شناخته شدند.
کورونا ویروسی که اکنون در بسیاری از افراد باعث عفونت می شود، ابتدا در پایان سال 2019 در چین آغاز شد و اعتقاد بر این است که از خفاش ها به انسان ها منتقل شد.
Covid-19 تقریباً در همه کشورهای دنیا پخش شده است. کنترل آن بسیار دشوار است زیرا در افراد مختلف رفتار متفاوتی دارد. بعضی از افراد فقط یک عفونت خفیف دارند که نیازی به بستری در بیمارستان ندارد. از هر 5 نفر حدود 1 نفر نوع شدید بیماری را دارند.
تخمین زده شده است که از هر 100 نفری که به علت عفونت شدید مراقبت های بیمارستانی دریافت می کنند، بین 1 تا 3 نفر خواهند مرد. به نظر می رسد افراد مسن بیشترین خطر ابتلا به این بیماری را دارند.
در عین حال تصور می شود که بسیاری از افرادی که به این عفونت مبتلا هستند به هیچ وجه علائمی ندارند و این کار کنترل آن را سخت تر می کند.
کرونا ویروس از طریق سرفه، عطسه و لمس سطوح آلوده بسیار مسری است.
برای بسیاری از افراد علائم متفاوت است اما در بیشتر افراد می تواند تب و سرفه خشک ایجاد کند و برای بعضی می تواند باعث تنگی تنفس شدید شود.
ممکن است در کودکان علائم متفاوت باشد، علائمی مانند گلودرد، آبریزش بینی، استفراغ یا اسهال در کودکان مشهود است. ممکن است کودکان تب یا سرفه نداشته باشند و بعضی ممکن است به هیچ وجه علائمی نداشته باشند.

من یک بیماری نادر دارم و نگران کرونا هستم. چه کاری باید انجام دهم؟

مهم است که در مورد نگرانی های خود با پزشک عمومی یا ارائه دهنده خدمات درمانی صحبت کنید.
اگر ارائه دهنده خدمات درمانی به شما بگوید که در گروه “بسیار آسیب پذیر” قرار دارید، پس باید از خودتان بیشتر مراقبت کنید.
ترجیحا خود را از دیگران جدا کنید و 12 هفته بیرون نروید.
اگر شغلی دارید که نیازمند خروج از منزل است با کارفرما صحبت کرده و کار را در منزل انجام دهید. مواد غذایی به میزان کافی داشته باشید و داروهای ضروری را نیز تهیه کنید.
شناسایی همه افرادی که در معرض خطر بالای Covid19 هستند بسیار مشکل است.

برای محافظت از خود در برابر Covid19 چه کاری باید انجام دهم؟
هنوز اطلاعات زیادی درباره Coronavirus وجود ندارد و ما هر روز چیز جدیدی یاد می گیریم.
در حال حاضر هیچ درمانی یا واکسنی در دسترس نیست. مهم است که همه ما بسیار مراقب باشیم و رعایت بهداشت، بهترین روش برای پیشگیری است.

برای تست کرونا آزمایش خون لازمه؟

چه کسانی در برابر کرونا آسیب پذیرترند؟

راه های انتقال کرونا ویروس

احتمال ابتلای مجدد به کرونا

ویروس کرونا در بارداری

Leave A Comment