واکسیناسیون افراد در معرض خطر

واکسیناسیون افراد در معرض خطر

واکسیناسیون افراد در معرض خطر

واکسیناسیون افراد در معرض خطر اولین گام بعد از تولید واکسن کرونا می باشد.
در طی شیوع سارس 2002-2003، حدود 20 ماه طول کشید تا واکسن برای آزمایش روی افراد آماده شود.

در آن زمان، شیوع بیماری با اقدامات بهداشت عمومی مانند انزوای افراد آلوده، ایجاد قرنطینه ها و شناسایی افرادی که در تماس با بیماران بوده اند، مهار شده است.

آندروس از محققین تولید کننده واکسن می گوید: “عدم توانایی پیش بینی چگونگی شیوع، گویای این مهم است که به پتانسیل توسعه واکسن توجه شود.” “وقتی واکسن ها کار می کنند، بسیار عالی هستند. در بسیاری از موارد، آن ها بهترین راه برای جلوگیری از بیماری هستند. “

حتی اگر یک واکسن تمام مراحل آزمایش را با موفقیت طی کند، بعید است که تولیدکنندگان دارو بتوانند به اندازه کافی واکسن تولید کنند تا از همه کسانی که ممکن است در معرض ویروس قرار بگیرند محافظت کند. پس واکسیناسیون افراد در معرض خطر اولویت اصلی خواهد بود.

به گزارش ساینس، شرکت داروسازی Moderna که در حال حاضر بیشترین ظرفیت تولید را در بین سه گروه بودجه CEPI دارد، فکر می کند می تواند 100 میلیون دوز در سال تولید کند.

با شیوع فعلی، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که فقط حدود 20 درصد از افراد آلوده به یک بیماری جدی مبتلا شده اند.

آندروس می گوید بسیاری از کسانی که بر اثر عفونت جان خود را از دست داده اند بزرگسالان مسن تر و یا مبتلایان به شرایط پزشکی مزمن بوده اند. این ها افرادی هستند که می خواهیم با واکسن آن ها را هدف قرار دهیم.

کارکنان بهداشتی در خط مقدم شیوع، گروه دیگری هستند که می خواهیم آن ها را تحت نظر داشته باشید.

آندروس می گوید: “اگر کارکنان مراقبت های بهداشتی آلوده شوند، می توانند شیوع بیماری را افزایش دهند زیرا با بسیاری از بیماران در ارتباط هستند، به ویژه با افرادی که ممکن است بیماری مزمن داشته باشند.”

این امر به ویژه از آن جا قابل تامل است که افراد می توانند ویروس را حتی قبل از اینکه علائمی داشته باشند، گسترش دهند. واکسیناسیون افراد در معرض خطر می تواند از شیوع بیشتر بیماری پیشگیری کند.

نگاه به آینده

با توجه به این که ما از سال 2003 تاکنون سه مورد شیوع ویروس کرونا داشته ایم، “هوتز” گفت: “واضح است که این بتا ویروس ها به یک پدیده کاملا منظم تبدیل می شوند.”

در نتیجه، برخی از متخصصان می گویند وقت آن رسیده است که یک واکسن ویروس کرونای جهانی تهیه شود که علیه همه ویروس های این خانواده کار کند، حتی آن هایی که هنوز از آن ها نمی دانیم.

پرلمن گفت انواع مختلف ویروس کرونا ویژگی های مشترکی دارند، بنابراین می توان یک واکسن جهانی تولید کرد. وی گفت: “ما از تلاش برای تولید واكسن های HIV یا آنفلوانزا می دانیم كه این كار آسان نیست.”

اگرچه یک واکسن جهانی تنها گزینه برای محافظت از ما در برابر شیوع در آینده نیست.

هوتز گفت: “ما ممکن است نیاز به ایجاد زیرساختی برای ویروس های کرونا داشته باشیم که کم و بیش شبیه آن چه که در حال حاضر برای آنفولانزا داریم، باشد.”

در آنفلوانزا، دانشمندان به طور مداوم بررسی می کنند که کدام گونه ویروس آنفلوانزا در سراسر جهان فعال است. آن ها سپس پیش بینی می کنند که کدام یک در فصل آینده فعال خواهند بود و از این واکسن سالانه استفاده می کنند.

ویروس های کرونا ویروس، کمی متفاوت هستند، اما هوتز فکر می کند دانشمندان می توانند چندین کاندید واکسن را برای استفاده در هنگام شیوع ایجاد کنند.

وی گفت: “شما به طور بالقوه می توانید واکسن ویروس کرونا را ذخیره و آماده استفاده کنید.” “حتی اگر این یک تطابق کامل نباشد، درست مثل واکسن آنفولانزا، با این حال می تواند کارهای زیادی در کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر انجام دهد.”

ساخت واکسن کرونا چقدر زمان می برد؟