اقدامات لازم قبل از CVS

اقدامات لازم قبل از CVS

اقدامات لازم قبل از CVS چیست؟

نمونه برداری از پرزهای کوریونی (CVS) آزمایشی است که در دوران بارداری برای تشخیص ناهنجاری های خاص بر روی جنینی که هنوز متولد نشده انجام می شود. طی این تست نمونه ‌ای از سلول ‌های موجود در جفت (ارگانی که منبع خون مادر را با جنین متولد نشده‌ اش پیوند می ‌دهد) گرفته می‌ شود و برای بررسی وجود یا عدم وجود نقایص ژنتیکی آزمایش می ‌شود. یکی از سوالات پرتکرار بین مادرانی که قصد انجام این آزمایش را دارند این است که اقدامات لازم قبل از CVS چیست؟ با سیتوژنوم همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهد.

آیا قبل از CVS باید رژیم خاص غذایی داشت؟

در حالت کلی پزشکان توصیه می کنند که رژیم غذایی خود را قبل از انجام سی وی اس تغییر ندهید و روال قبلی خود را ادامه دهید. مصرف غذاها بر روی کیفیت این آزمایش تاثیر چندانی ندارد و نیازی به تغییر رویه نمی باشد. با این حال بازهم تمام اقدامات لازم قبل از CVS را از پزشک خود بپرسید.

خطرات ناشی از CVS چیست؟

مصرف دارو قبل از اقدامات لازم قبل از CVS

یکی از موارد مهم تنظیم مصرف داروهای مادر است. اگر داروی خاصی مصرف می کنید لازم است چند روز قبل از نمونه برداری، حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز دوز آن ها را کم، زیاد و یا قطع کند. به عنوان مثال پزشکان معمولا چند روز قبل از CVS از مادران می خواهند که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و یا داروهای ضد التهابی را قطع کنند. خوب دقت کنید که به هیچ عنوان نباید بدون صلاحدید پزشکتان هیچ دارویی را قطع یا کم کنید.

آیا برای CVS باید ناشتا باشیم؟

خیر نیازی به ناشتا بودن نیست. شما می توانید یک وعده غذایی سبک را طبق نظر پزشکتان میل کنید.

آیا برای CVS باید مثانه پر باشد؟

ممکن است از شما خواسته شود حدود یک ساعت قبل از آزمایش چند لیوان مایعات بنوشید تا مثانه تان پر شود. مثانه پر به تسهیل روند CVS کمک می کند و پزشک را قادر می سازد تا به راحتی بتواند از طریق سونوگرافی، مکان مناسب برای نمونه برداری را انتخاب نماید. بنابراین به عنوان یکی از اقدامات لازم قبل از CVS ، از شما خواسته شود تا چند ساعت قبل از انجام CVS از توالت رفتن خودداری کنید، زیرا انجام آزمایش زمانی که مثانه پر است آسان تر خواهد بود.

نویسنده و مترجم: دکتر سارا فرخی مشاور ژنتیک

Leave A Comment