مشاوره ژنتیک رایگان

مشاوره ژنتیک رایگان

مشاوره ژنتیک رایگان یکی از خدماتی است که مرکز فوق تخصصی ژنتیک پزشکی سیتوژنوم از طریق تماس تلفنی و متنی به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

مشاوران ژنتیک دکترهایی هستند که به طور ویژه تحصیلات دانشگاهی در رشته ژنتیک دارند و بخش مهمی از تیم مراقبت های بهداشتی به حساب می آیند که با بیماران و پزشکان همکاری می کنند تا درک کاملی از نگرانی های موجود در مورد بیماری های ژنتیکی ارائه دهند. تیم مشاوران ژنتیک آزمایشگاه ژنتیک سیتوژنوم درمورد مواردی از قبیل: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج (در مورد انواع بیماری های مختلف بالاخص تالاسمی و هموگلوبینوپاتی ها)، مشاوره و آزمایش ژنتیک قبل از بارداری، تشخیص قبل از تولد (آزمایش ژنتیک طی بارداری)، احتمال ریسک بروز انواع سرطان و دیگر بیماری های ژنتیکی تشخیص داده نشده، اطلاعات و پشتیبانی لازم را ارائه می دهند. یک مشاوره ژنتیک به شما امکان می دهد تا برای ارزیابی وضعیت سلامتی خود و فرزندانتان طبق نیازهای خاص خود با یک مشاور ژنتیک کارکشته درگیر مکالمه شوید. مشاوران ژنتیک سپس به شما کمک می کنند تا طرحی را تهیه کنید که براساس نیاز شما بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

مرکز ژنتیک پزشکی سیتوژنوم همواره به دنبال ارائه بهترین خدمات در حوزه ژنتیک به شما عزیزان می باشد. در این راستا تصمیم گرفتیم با راه اندازی خدمات مشاوره ژنتیک رایگان از طریق تماس تلفنی گامی در راستای کمک رسانی به شما عزیزان برداریم. هدف ما کاستن از دغدغه شما عزیزان در مورد مسائل مرتبط با اختلالات ژنتیکی می باشد.

اگر درمورد بیماری های خانوادگی خود (که در چندین نفر بروز کرده اند یا به طور ناگهانی یک فرد را دچار کرده است) یا حاملگی، تشخیص قبل از تولد، آزمایش هویت فرزند (تست پدر و فرزندی)، غربالگری ژنتیکی برای اهدای تخمک یا اسپرم، خطر سرطان، ازدواج، تشخیص نقایص هنگام تولد یا سایر نگرانی ها سؤال دارید، حتما با ما تماس بگیرید.

از امروز می توانید از طریق تماس با شماره ( 09900100741 ) به صورت تلفنی از مشاورین ما خدمات مشاوره ژنتیک رایگان دریافت کنید.

همچنین از طریق لینک زیر می توانید نوبت آنلاین برای مشاوره حضوری دریافت کنید.

نوبت دهی آنلاین

245 Comments

  • راضیه

    دسامبر 1, 2020 - 5:05 ب.ظ

    سلام من دو تا از خاله هایم از بدو تولد مشکل حرکتی دارند که فقط میتوانند با کمک دیوار راه بروند و خواهر من در سن ۳۲سالگی بدلیل سرطان سینه فوت کرده است و مادرم هم شیمی درمانی میشه….
    و خاستگار من هم عمویش مشکل عقب افتادگی ذهنی دارند و خواهرشان هم در سن ۲۴سالگی بدلیل سرطان تومور مغزی فوت شده اند
    میخواستم بدانم احتمال اینکه بچهای من مشکل داشته باشند چقدر است؟ و اگر من بعد از ازدواج مشاوره ژنتیک بروم مشکل ایی که ندارد؟
    و یک‌سوال دیگر ایا سرطان ژنتیکی یا ارثی است؟

    • admin

      دسامبر 28, 2020 - 10:50 ق.ظ

      با سلام

      چند سوال در این زمینه باید از سمت شما پاسخ داده بشه بهشون:

      – علاوه بر مادر و دو خاله شما، فرزند دیگری در این خانواده هست؟ (خاله دیگر یا دایی)

      – مادر شما درگیر چه سرطانی هستند؟ در چند سالگی شروع شده؟

      – چند مورد فرد درگیر به بیماری های سرطانی در خانواده شما وجود داشته و دارد؟ نوع سرطان ها رو بفرمایید لطفا

      – جز خواهر خواستگار شما، شخص دیگری درگیر تومور مغزی بودند یا هستند؟

      – علت بروز عقب ماندگی ذهنی در عموی خواستگار شما مشخص شده؟

      – تنها یک مورد عقب ماندگی ذهنی در این خانواده رخ داده؟

      – جز پدر و عموی خواستگار شما، فرزند دیگری در خانواده هست؟ (عمه یا عمو)

      لطفا به این سوال ها پاسخ بدید تا بشه بهتر راهنماییتون کرد

      • هاجر

        جولای 9, 2021 - 5:19 ب.ظ

        سلام و وقت بخیر،بنده مادری ۳۱ ساله هستم ،سه فرزند سالم دارم ،اولین بارداری بنده بدلایل نامعلوم ناموفق بود که در هفته ۹ قلب تشکیل شده بود اما در هفته ۱۱ رشد جنین متوقف شده بود ،اما سه بارداری بعدی بدون مشکل و سالم بود،الان مجدد باردار هستم و درهفته ۲۱ بارداری هستم،سونوگرافی و آزمایشات ان تی همه عالی و بدون هیچ مشکلی بود،سونوگرافی آنومالی هم بدون مشکل و خوب بود و فقط تک شریانی بودن جفت جنین تشخیص داده شد،به خاطر تک شریانی بودن اکو قلب از جنین گرفته شد و اکو هم کاملا خوب و بدون مشکل بود و تنها مشکلی که دیده شد یک لکه کوچک سفید چسبیده به دیواره قلب جنین بود،باتوجه به اینکه یکی از دایی های بنده که فرزند دهم خانواده هستند دچار سندرم داون هستند و همچنین دختر یکی از دایی های بنده که البته دایی و زن دایی بنده دختر عمو و پسرعمو هستند استثنایی هستند ،آیا احتمال و ریسک سندروم داون در فرزند بنده بالاست و اینکه نیاز به انجام آزمایش ژنتیکی و یا هرآزمایش دیگری وجود دارد؟ درضمن بنده و همسرم نسبت فامیلی نداریم و کاملا غریبه هستیم و در بقیه اعصای خانواده از بچه ها و دایی ها و خاله ها و نوه ها هیچ مورد دیگری از این سندروم تا الان وجود نداشته

      • admin

        جولای 19, 2021 - 10:05 ق.ظ

        طی تماس تلفنی همه توضیحات خدمت شما ارائه شد

      • الهام

        سپتامبر 20, 2021 - 1:38 ق.ظ

        سلام وقت بخیر‌
        برادر من قصد ازدواج با دختری را دارند ک دچار شکاف کام و لب بودن و طی ۳ مرحله، عمل جراحی ترمیمی از نظر ظاهری بهبود پیدا کرده اند با این توضیح ک ازدواج پدر و مادر دختر خانم فامیلی نبوده و پدر و مادر و خواهر و برادر ایشون سالم هستن
        و ازدواج پدر و مادر آقا، فامیلی(دختر عمو پسر عمو) بوده و پسر دایی آقا دچار سندروم داون هست
        خانم ۳۶ ساله و اقا ۳۳ ساله هستن ،سوال بنده این هست که آیا احتمال دارد ک فرزند آنها دچار عارضه ی لب شکری شود و حدودا چند درصد
        و توضیح دیگه اینکه خانم آزمایش کروموزوم انجام دادند و دچار نقص کروموزومی نیز هستن
        تشکر از شما

      • admin

        نوامبر 10, 2021 - 11:30 ق.ظ

        سلام وقتتون بخیر. برای جواب دادن به سوال شما لازم هستش که جواب آزمایش کروموزومی خانم رو ببینم.در حالت کلی بروز کام و لب شکافدار ایزوله عمدتا اسپورادیک هست با نفوذ ناقص (یعنی سابقه این مشکل در کسی دیگه از خانواده وجود نداشته و شانساً ایشون رو درگیر کرده) و شانس بروز آن در فرزندان وجود دارد.
        باتوجه به اینکه میفرمایید اختلال کروموزومی هم دارند باید بررسی کرد جواب رو چون اگر سندرومیک‌ باشه سلام خانم علائم دیگه هم داشته باشن، برای نسل آینده این افراد در موارد سندرمیک توصیه به انجام آزمایش ژنتیک مولکولی و انجام pnd خواهد بود اما در مواردی که مشکل فقط کام و لب شکافدار هستش اگرچه این عارضه (در دوران بارداری) تشخیص مولکولار دارد اما pnd ندارد لذا جنین رو فقط باید با پیگیری از طریق سونو بارداری رصد کرد.

    • admin

      دسامبر 28, 2020 - 10:53 ق.ظ

      ۰۹۰۱۴۴۵۵۵۹۳ با این شماره اگر تماس بگیرید به صورت رایگان راهنماییتون می کنیم.

      • سحر

        می 25, 2021 - 7:51 ب.ظ

        سلام من ونامزدم هردو کم خونی مینور داریم وغریبه هستیم 10ساله که باهم دیگه ایم می‌خواستیم ببینیم میتونیم ازدواج کنیم

      • admin

        می 26, 2021 - 1:24 ب.ظ

        سلام،
        کم خونی مینور با چه تستی تایید شده؟ آیا تست ژنتیک انجام شده؟

      • سپیده

        نوامبر 17, 2021 - 12:48 ب.ظ

        سلام فرزند اول من با دوتا انگشت بهم چسبیده دنیا آمد من و همسرم هیچ نسبت فامیلی نداریم اما این اتفاق یکباردیگر در خانواده ی همسرم اتفاق افتاده است حالا چیکار کنم که در فرزند بعدیم این اتفاق نیفتد

      • admin

        نوامبر 20, 2021 - 11:55 ق.ظ

        سلام وقتتون بخیر باشه, مواردی مثل سینداکتیلی (چسبندگی انگشت) ژنتیکی هستند و معمولاً توارث اتوزومال غالب/مغلوب و یا وابسته به ایکس مغلوب دارند به این معنی که احتمال تکرارشان در نسول آینده وجود داره و باتوجه به اینکه مشکلی در سلامتی ایجاد نمیکند، ارزش پیگیری از طریق تست ژنتیکی نداره و راه جلوگیری به صرفه نیز ندارد.

    • هانی

      فوریه 14, 2021 - 5:48 ق.ظ

      سلام من فقط میخوام بدونم اطمینان پیدا بکنم اینها پدرکمادر واقعی6 من هستن چون هنوز چهل ساله شدم از برادرهای کوچکتر خودم وپدرومادرم من خیلی کتک میزنند بضی ووقتها به حرفهای که اینها به من میزنند شک میکنم میخوام خیالم جمع بشه دایلش ب ونم چرا من گتک میزنند

      • admin

        فوریه 14, 2021 - 9:43 ق.ظ

        سلاو وقت شما بخیر باشه. این وضعیت شما نیازمند مشاوره خانواده هستش. حتما به یک مشاور مراجعه کنید تا بهتر بتونن راهنماییتون کنن.

      • فاطمه رضایی

        آگوست 5, 2021 - 4:04 ب.ظ

        سلام من کمی خونی مینور دارم گروه خونی خودم o+ و نامزدم B- ایا خون هامون بهم میخوره و میتونیم ازدواج کنیم

      • admin

        سپتامبر 19, 2021 - 10:22 ق.ظ

        سلام، قاعدتا مشکلی نیست و اینکه جمله “خون ها به هم میخوره” یک جمله قدیمی و اشتباه هست

      • نرگس تیموری

        اکتبر 2, 2021 - 3:03 ب.ظ

        باسلام. بنده دختری ۲۴ ساله هستم که در ۵ روزگی به فرزندخواندگی رفته ام . اطلاعاتی درباره خانواده واقعیم ندارم و رها شده ام . آیا از طریق DNA میتوانم سرنخی از آنان از طریق تطابق پیدا کنم ؟ توضیحاتی که در سایت در این باره فرمودید آیا در ایران هم قابل اجراست ؟

      • admin

        نوامبر 10, 2021 - 11:28 ق.ظ

        سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه, بررسی DNA برای تشخیص والدین از طریق تست PATERNITY در آزمایشگاه سیتوژنوم امکان پذیر است اما نیاز به به حضور والدینی که شما تصور می‌کنید والدین واقعیتان هستن دارد. از آنجایی که در کشور ما بانک اطلاعات dna مردم وجود ندارد نمی‌توان تنها و دریافت نمونه از شما والدین اصلی شما را پیدا کرد.

      • سجاد

        نوامبر 14, 2021 - 3:25 ق.ظ

        سلام و عرض خسته نباشید

        چند ماه پیش ما یه سقط جنین داشتیم و سونوگرافی تشخیصش (کودال رگرسیون سندرم) بود که منجر ب ختم بارداری شد
        میخواستم ببینم میتونید راهنماییمون کنید تا در بارداری های آینده این مشکل پیش نیاد

      • admin

        نوامبر 15, 2021 - 12:20 ب.ظ

        سلام وقت شما بخیر باشه، سندروم کودال رگرسیون میتونه تحت تاثیر چندین عامل اکتسابی و ژنتیکی به وجود بیاد، از جمله دلایل اکتسابی میشه به ابتلای مادر به دیابت یا قند بالا اشاره کرد به طوریکه حدود ۲۵٪ از جنین های مبتلا مادرانی با قند بالا دارن. اگر مشکل از قند باشه با کنترلش میشه از بروز مجدد جلوگیری کرد. با این حال جهش ژنتیکی در ژن VANGL1 هم میتونه موجب بروزش بشه. اگر قصد بارداری دارید لازمه آزمایش ژنتیک انجام بشه براتون تا از سلامتی والدین مطمئن بشیم. اگر جهش مرتبط رو داشتید ( با وجود AD بودن وراثت) میشه از روش های کمک باروری مثل IVF و PGD کمک گرفت، اگر مشکل ژنتیکی نبود و بخاطر دیابت یا سایر عوامل اکتسابی بود، تحت نظر متخصصین میشه بارداری سالم و طبیعی داشت.

      • آمنه

        آگوست 4, 2021 - 11:59 ب.ظ

        سلام من وهمسرم ۱۰ ساله ازدواج کردیم ۲ساله اقدام کردیم زیر نظر دکتر ولی بچه دار نمیشیم وگفتن من تبلی تخمدان و همسرم مشکل اسپرم دارن و گفتن همسرم اسپرماش جهش پایین هستش ما جفتمون فاویسم داریم میخواستم بدونم آیا به خاطر فاویسم اختلالی به جود اومده یا نه؟؟ ممنون میشم من رو از نگرانی دربیارید و زودتر جوابمو بدید??

      • admin

        سپتامبر 19, 2021 - 10:22 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        الزاما بحث فاویسم ربطی به باروری نداره، می تونید تست های اولیه ژنتیک رو انجام بدید و اگر مشکلی نداشتند اقدام کنید برای لقاح آزمایشگاهی.
        آیا سابقه ناباروری در خانواده شما وجود داشته؟

    • سارا

      آوریل 17, 2021 - 4:40 ب.ظ

      سلام من بیماری پوستی ایکتیوز از نوع اوتوزوم غالب دارم از پدرم ب ارث بردم یک خواهر و ی برادر مبتلا و ی خواهر سالم دارم بیماری تو بچه ها ضعیف تر از پدر بروز کرده من از اون دو تا ضعیف تر هست سوالم اینه ک امکان داره من نسخه ضعیف تر این بیماری رو ب ارث برده باشم و این بیماری رفتار هم توانی داشته باشه من دوبار باردار شدم با غریبه ازدواج کردم و سالمه هر دو بارداریم ازمایش ژنتیک دادم گفتن جنین مبتلا هست و سقطشون کردم اما میخوام بدونم اگه ممکنه جنینم در حد خودم بروز بده بیماری رو یا کمتر خودم اگه یبار دیگه باردار شدم سقط نکنم ممنون میشم جواب بدید

      • admin

        آوریل 21, 2021 - 10:45 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        با بررسی های ژنتیک صرفا این امکان وجود داره که وجود یا عدم وجود ژن رو بررسی کرد، میزان بروز هیچ زمانی مشخص نیست، به خصوص این مورد که اگر خودش رو نشان هم نده، ممکنه با خوردن یک غذای مثلا کپک زده خودش رو بروز کنه

    • ابوالفضل شهبازپور

      جولای 22, 2021 - 10:00 ق.ظ

      سلام خسته نباشید.
      دختر خاله من با پسر عمه اش ازدواج کرده و ۴ تا بچه دارند که به غیر فرزند اول، مابقی بچه ها دچار افتادگی پلک شدند. میخواستم ببینم اگه من با فرزند اول این خانواده که دختر است و سالم است بخوام ازدواج کنم، چقدر احتمال داره که فرزند ما هم دچار افتادگی پلک بشه؟

      • admin

        سپتامبر 19, 2021 - 10:21 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        آیا دختر خاله شما و پسر عمه ایشان هم افتادگی پلک دارند؟ این مورد در افراد دیگری هم دیده شده؟
        لطفا به این موارد پاسخ دهید تا کم کم به نتیجه برسیم
        ممنون

  • سحر

    ژانویه 6, 2021 - 7:58 ب.ظ

    سلام من دو تا ازمایش ژنتیک دادم میخوام بدونم شما تفسیرش میکنین؟

    • admin

      ژانویه 9, 2021 - 12:53 ب.ظ

      سلام. تفسیر نتایج آزمایش ژنتیک خیلی حساسه و حتما باید توسط پزشک خودتون انجام بشه چون ایشون در جریان پرونده شما هستند.

    • کوثر اصغری

      مارس 6, 2021 - 9:30 ب.ظ

      سلام اگر مشکل ژنتیکی داشته باشیم دکتر دارو مینویسند؟

      • admin

        مارس 7, 2021 - 11:04 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        بله، اگر نیاز به دارو باشد مشاور ژنتیک امکان نوشتن نسخه برای دارو را دارند

      • فاطمه

        می 27, 2021 - 12:20 ق.ظ

        سلام خسته نباشین پدر من درسن۴۰سالگی بیماری چشمی ماکولای دژنراسیون گرفتند واز هروچشم ب طورکامل نابیناشدند الان من میخام ازدواج کنم ایاابن بیماری ژنتیکیه وممکنه ب ارث برسه؟واین ک هیچ یک از عموها وعمه هم این بیماری راندارند و فقط در کل فامیل پدرمن بودند.

      • admin

        ژوئن 9, 2021 - 10:55 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        در مجموعه فامیلی تنها پدر شما دچار این مشکل شدند؟
        این بیماری معمولا فاکتورهای زیاد در اون دخیل هستند و الزاما نمیشه براش بحث ژنتیک رو‌ مطرح کرد، از طرفی تعداد ژن هایی که تاثیر میتونن بگذارن ۲۰ ژن هست که میتونن در بروز این مورد تاثیرگذار باشند

  • غلامرضا

    ژانویه 16, 2021 - 10:25 ق.ظ

    سلام روزتون بخیر
    من و همسرم دخترخاله و پسرخاله هستیم 25 ساله ازدواج کردیم قبل از ازدواج مشاور ژنتیک رفتیم مشکلی نداشتیم صاحب دو فرزند پسر و دختر شدیم که سالم هستند
    بتازگی به خواستگاری دختری رفتیم برای پسرمان که از دست اتفاق پدر و مادرآن دختر هم ازدواج فامیلی پسر خاله و دختر خاله هستند که این موضوع ما را نگران کرده لطفا بفرماییدبه نظر شما درصد خطر و ریسک این ازدواج چقدره؟

    • admin

      ژانویه 24, 2021 - 9:22 ق.ظ

      سلام،
      مهمترین سوال این هست که آیا در خانواده ها مشکل خاصی (سقط، ناباروری، دیر باروری، عقب ماندگی ذهنی، ضعف عضلانی، تحلیل عضلانی، کم بینایی، نابینایی، کم شنوایی، ناشنوایی و از این دست موارد) به صورت دو تا سه بار و یا بیشتر، تکرار شده یا خیر؟ در صورت منفی بودن پاسخ، جای نگرانی نیست، در صورت مثبت بودن پاسخ، لطفا با ۰۹۰۱۴۴۵۵۵۹۳ تماس بگیرید تا سوالات تکمیلی پرسیده شود و رایگان راهنمایی بشید.

      • مریم

        آوریل 11, 2021 - 3:20 ب.ظ

        سلام،ببخشیدمنوهمسرم دختردایی وپسرعمه هستیم قبل ازازدواج مشاوره ژنیک مراجعه کردیم ازمایش ژنتیک اولیه ام دادیم دکترگفتن ریسک ۹برابروطبق جواب ازمایش گفتن مشکلی نیس(گروه خونی هردوoمنفی)،پدرهمسرم وعمه ایشون دچاراختلال هستن ازنظرجسمی وچهره هیچ مشکلی ندارن فقط ازلحاظ ذهنی مشکل دارن اما بچها ونوه هاشون همگی سالم هستن،درضمن پدرومادرمنم دخترعمووپسرعموان ک منوداداشام هیچ مشکلی نداریم.الان قصدبارداری دارم اما بازم نگرانم میشه راهنماییم کنین؟

      • admin

        آوریل 12, 2021 - 5:07 ب.ظ

        سلام، وقت بخیر
        همسرتون چند خواهر و برادر دارند؟
        پدر همسرتون چند خواهر و برادر دارند؟ از ابتدا دچار عقب افتادگی بودند یا کم کم بروز پیدا کرد؟ غیر از شما، ازدواج فامیلی دیگری هم هست که به فرزند سالم منتج شده باشه؟

    • هستی

      ژوئن 3, 2021 - 7:14 ب.ظ

      .سلام
      من قصد ازدواج با کسی رو دارم که برادرش معلولیت ذهنی داره
      ممکنه برای فرزند ما هم این مشکل پیش بیاد
      اون شخص پسر ،پسرعموی مادر من هستش
      گروه خونیشO+و منAB+ هستم

      • admin

        ژوئن 9, 2021 - 10:54 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        آیا این معلولیت در فرد دیگری از مجموعه فامیل تکرار شده؟
        فرد معلول آخرین فرزند خانواده هستند؟
        مادر ایشان در چند سالگی این فرزند را باردار بودند؟
        آیا در دوره بارداری داروی خاصی مصرف میکردند و یا ضربه ای به شکم خورده؟

    • Artam

      جولای 26, 2021 - 4:25 ب.ظ

      ,سلام من درنوزادی به فرزندی خانواده ای که بچه دارنمیشدن پذیرفته شدم اما الان دلم میخواهدبدانم پدرومادرواقعی من چه کسانی هستند پدرومادری که بزرگم کردند اکنون درقیدحیات نیستند ومتاسفانه نشدازآنها بپرسم راهنمایی ام کنیدآیا با دی ان ای میتوانم پیدایشان کنم

      • admin

        سپتامبر 19, 2021 - 10:21 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        متاسفانه با توجه به اطلاعاتی که فرمودید پیگیری این امر سخت هست، مگر اینکه به فردی به عنوان پدر یا مادر شک داشته باشید و بعد از آن بررسی خون صورت بگیرد

  • یاسر

    ژانویه 20, 2021 - 1:08 ق.ظ

    سلام. پدر بزرگ و مادربزرگ پدری من عموزاده هم هستند. مادر پدر بزرگم طبق گفته قدیمی‌ترها بهره هوشیش پایین‌تر از مردم بوده (دقیق اطلاع ندارم). پدر من (فرزند بزرگ) در دوزان ابتدایی دچار خمله صرع میشه عملش می‌کنن خوب میشه تا به علت ضربه به سرش دو باره حملاتش شروع میشه و الان روزانه دارو مصرف می‌کنه. عمه‌ام دخترش در سن ۲۵-۳۰ مبتلا به اسکیزوفرنی میشه و فوت می‌کنه پسر عمویم مبتالاهم به همان مبتلاست. و یکی دیگر از عموهایم هم با احتمال کم و بسیار خفیف باز مبتلاست. با این وضعیت اگر بچه دار بشوم با چه احتمالاتی رو به زو خواعم بود؟

    • admin

      ژانویه 24, 2021 - 9:22 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      اولین سوالی که در این رابطه مطرح میشه این هست که قصد ازدواج شما فامیلی هست یا غیرفامیلی؟
      مورد دوم اینکه اکثر مواردی را که بیان کردید به صورت احتمالی و شنیده از سایرین بوده، علائمی که خودتان می بینید چه چیزهایی هست؟ پرونده پزشکی در دسترس از افراد با درگیری های خاص وجود دارد یا خیر؟ آیا افرادی که درگیر بودند، ازدواج پدر و مادرشان فامیلی بوده یا خیر؟
      جهت راهنمایی بیشتر با 09014455593 تماس بگیرید

      • nemati

        ژوئن 11, 2021 - 1:15 ب.ظ

        سلام و وقت به خیر
        من خانومی 31 ساله و همسرم 33 ساله و غریبه هستیم .در خانواده همسرم مشکل معلولیت و نقص ژنتیکی وجود ندارد .اما مادر من مبتلا به سندروم(عقب ماندگی ذهنی ) می باشد .دقیقا نوع سندروم را نمیدانم .و مادرم دو فرزند سالم دارد .و پدرم سالم بوده است . طبق شنیده ها پدر بزرگم مقداری عقب ماندگی ذهنی داشته است .مادر بزرگم سالم بوده است .و بقیه خواهر و برادر ها سالم هستند . من و همسرم قصد بارداری داریم .چقدر احتمال نقص در فرزند ما وجود خواهد داشت؟

      • admin

        ژوئن 19, 2021 - 11:20 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        عقب ماندگی ذهنی فقط ۲ نفر بودند؟ دقیقا مشابه هم بودند؟ در سایر فامیل تکرار نشده؟

  • مهسا

    ژانویه 26, 2021 - 8:13 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    من و همسرم دختر خاله پسرخاله هستیم و سه ساله ازدواج کردیم.
    عموی بنده مبتلا به صرع بودند و پسر ایشون عقب ماندگی ذهنی داشتن.
    پسر عموی همسرم هم مبتلا به عقب ماندگی هستن
    قبل ازدواج آزمایش ژنتیک دادیم که هیچکداممان ژن ناقص به ظاهر نداشتیم ولی برای بررسی دقیق تر باید آزمایش دیگری میدادیم که چون از پس هزینه ش برنیومدیم انجام ندادیم.
    در خانواده ی من و همسرم نیز مورد دیگری از بیماری نیست.
    احتمال اینکه فرزندانمان مبتلا بشن چقدر هست؟

    ممنون

    • admin

      ژانویه 30, 2021 - 9:52 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      چند سوال:
      1. چه آزمایش ژنتیکی انجام دادید؟
      2. ازدواج عموی شما فامیلی بوده؟
      3. ازدواج عموی همسر شما فامیلی بوده؟
      4. نتیجه ازدواج های فامیلی در خانواده های شما آیا فردی با مشکلات خاص هست؟
      5. عقب ماندگی ذهنی پسر عموها مشابه هم هستند؟
      6. در اقوام، مورد مشابه عقب ماندگی ذهنی دیده شده؟
      7. عموها به غیر از این فرزندان با عقب ماندگی ذهنی، فرزند دیگری هم دارند؟
      لطفا به این سوال ها پاسخ دهید و یا با شماره 09014455593 تماس بگیرید
      با تشکر

  • ایمان

    فوریه 1, 2021 - 11:12 ب.ظ

    سلام
    یه سوال خیلی مهم و حیاتی داشتم
    مادر نامزد من چند سال پیش رماتیسم مفصلی داشتن و به همین دلیل فوت کردن خواهر بزرگترش هم همین بیماری رو داره اما خودش نه
    امکان بروز علایم در اینده در خودش و حالا اگر ازدواجی شکل بگیره امکان این هست بچه هم این بیماری رو داشته باشه؟

    • admin

      فوریه 8, 2021 - 1:06 ب.ظ

      با سلام
      نامزد شما خواهر یا برادر دیگری هم دارند؟
      مادر ایشان خواهر یا برادر دیگر داشتند که درگیر این بیماری شده باشند؟
      خواهر نامزد شما در چند سالگی مبتلا شدند؟
      سابقه بیماری های خودایمنی دیگر در خانواده ایشان وجود دارد؟
      لطفا به این سوال ها پاسخ دهید و یا با شماره 09014455593 تماس بگیرید

      • ایمان

        فوریه 8, 2021 - 2:36 ب.ظ

        بله دوتا خواهر و یک برادر دیگه هم دارن که فقط خواهر بزرگترش که بچه اول هم هست تو سن سی سالگی به بالا علایم بیماری رو داشتن و الان هم مشکل دارن

        پدر مادرشون باهم دختر عمو پسر عمو بودن
        بیماری دیگه ای ندارن تو خانوادشون

      • admin

        فوریه 11, 2021 - 10:28 ق.ظ

        این بیماری ارثی نیست اما میتونه استعداد ژنتیکی مطرح باشه، با علم به اینکه این بیماری تک ژنی نیست و عوامل زیادی از جمله خود ایمنی در اون دخیل هست بررسی ژنتیکی خاصی نمیشه پیشنهاد داد؛ احتمال بروز در نامزد شما ۴ تا ۸ درصد هست تقریبا و در فرزندتون حدود ۲ تا ۴ درصد

  • شایان

    فوریه 2, 2021 - 10:05 ق.ظ

    سلام
    خواستگار بنده پدر و عمه ایشون مشکل اعصاب و روان دارن- نوه عمو ایشان هم عقب مانده هستن
    پسرعمه بنده هم به گفته اطرافیان به دلیل زایمان بد عقب مانده شده است
    در فامیل خواستگار بنده مشکل اعصاب و روان و افسردگی و سرع وجود داره
    به مشاوره دو سال قبل رفتیم گفتن حتما باید ازمایش ژنتیک بدید که حدود8 م هزینه داردو المان میفرستیم

    الان میخوام بدون چند درصد احتمال جواب دقیق هست و اینکه هزینه و زمان چقدر میبره
    ممنون

    • admin

      فوریه 8, 2021 - 1:06 ب.ظ

      سلام، وقت بخیر
      بیماری های اعصاب و روان الزاما منشا ژنتیکی ندارند و فاکتورهای زیادی در آنها دخیل می باشد. در مورد عقب ماندگی ذهنی نوه عموی ایشان، آیا مورد دیگری از عقب ماندگی ذهنی وجود دارد؟ نسبت پدر و مادر کودک دارای عقب ماندگی ذهنی چیست؟
      طبق مشاوره قبلی که انجام دادید، تست ژنتیک بر روی کدام فرد باید انجام میشد؟
      لطفا به این سوال ها پاسخ دهید و یا با شماره 09014455593 تماس بگیرید

  • فاطمه

    فوریه 2, 2021 - 12:27 ب.ظ

    سلام
    روزتون بخیر
    یه سوالا داشتم خدمتتون…من و همسرم آزمایش ژنتیک دادیم برای قبل از ازدواج و دکتر خودمون بهمون گفت که هردومون کم خونی داریم و یا همون مینور خفیف ..
    نظر شما در این رابطه چیست امکان اینکه در آنیده بچه ما سالم باشه چقدر هست
    لطفا راهنمایی ام کنید خیلی نگرانم

    • فاطمه

      فوریه 2, 2021 - 12:29 ب.ظ

      هردومون دختر عمو و پسر عمو هستیم

    • admin

      فوریه 8, 2021 - 1:07 ب.ظ

      سلام، وقت بخیر
      آیا تست ژنتیک دادید یا فقط تست ساده خون به همراه الکتروفورز؟
      اگر تست ژنتیک انجام ندادید، بهتر هست تست ژنتیک انجام دهید تا نوع دقیق تالاسمی مشخص شود. اگر هر دو مینور باشید (با ژن مشابه)، احتمال تولد فرزند سالم بدون مشکل 25%، فرزند با تالاسمی مینور 50% و فرزند با تالاسمی ماژور 25% هست که با توجه به این مورد احتمال تولد فرزند بدون مشکل 75% هست. اگر هم ژن های تالاسمی هر دو متفاوت باشد که مشکلی بوجود نمی آید

      • Mahtab

        مارس 9, 2021 - 11:22 ق.ظ

        سلام پدر و مادر من در دوران نوزادی من رو به خانواده دیگه ای دادند. الان هیچ نشونه ای از پدر و مادر واقعیم نداریم چون از طرف بهزیستی هم انجام نشده. از طریق دی ان ای کمکی میشه بهم؟

      • admin

        مارس 10, 2021 - 10:57 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        برای این موارد حتما شخصی که پدر و مادر احتمالی هستند باید وجود داشته باشه تا بشه DNA رو تطبیق داد باهاشون

  • جمال شایق

    فوریه 8, 2021 - 5:09 ق.ظ

    با سلام
    من در شرف ازدواج با دختری هستم که درخانواده پدری (عمه) و مادری (مادر و خاله) دچار سرطان سینه بوده میخاستم ببینم آیا مشاوره ژنتیک توصیه می کنین؟ و اینکه احتمال درگیر شدن این دختر خانم و یا به ارث رسیدن این بیماری به فرزندان چقدر می تواند باشد؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    • admin

      فوریه 8, 2021 - 1:08 ب.ظ

      سلام، وقت بخیر
      آیا نوع سرطان پستان مادر و خاله ایشون به یک شکل بوده؟
      در چند سالگی رخ داده؟
      چند خاله دیگر دارند؟
      در فرزندان هم نسل ایشان (چه مذکر و چه مونث) مورد خاصی مشاهده شده یا خیر؟
      لطفا به این سوال ها پاسخ دهید و‌ یا با شماره ۰۹۰۱۴۴۵۵۵۹۳ تماس بگیرید

      • مهدی

        آوریل 4, 2021 - 10:35 ق.ظ

        سلام من پسر هستم گروه خونیم aمثبته و نامزدم oمثبت برا ازدواج مشکلی هس اگه هست ایا دارویی چیزی هست ک بتونیم ازدواج کنیم‌و برا بچه مشکلی پیش نیاد

      • admin

        آوریل 4, 2021 - 4:39 ب.ظ

        سلام و وقت بخیر، این طور که میفرمایید گروه خونی هر دو شما مثبت هست و این مشکلی برای بچه ایجاد نمیکنه. اگر سابقه بیماری خاص و تالاسمی نداشته باشید مشکلی نداره.

  • Samira

    فوریه 21, 2021 - 12:49 ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    من و همسرم پسردایی و دختر عمه هستیم پدر ومادر من فامیل نزدیک نبودن و فرزندان سالم هستن اما پدر ومادر همسرم مثل ما دختر عمه و ‌پسر دایی هستن و در فرزندانشان نقص ژنتیکی نداشتن فرزندان همگی سالم هستند
    از این طرف مادر همسرم با پدر بنده دختر عمو و پسر عمو هستن
    در خانواده پدریم که دو عمو و یک عمه دارم به علت ازدواج فامیلی با دختر عمه ‌و دختر دایی و پسر عمو هرکدامشان یک یا دو فرزند دچار فلج اطفال هستن پدر بزرگ و مادر بزرگم هم دختر عمو و ‌پسر عمو بودن و آنها هم به همین وضعیت دچار بودن ما هردو فقط تاحالا آزمایش خون دادیم که مشکلی نداشت با این وضعیت من و ‌همسرم ازدواج کردیم وقصد فرزند داریم شما چه پیشنهادی برای ما دارید و چه آزمایشاتی رو برای ما معرفی میکنید
    تشکر میکنم از سایت خوبتون و ممنون میشم راهنماییم کنید من خیلی نگرانم و نمدونم چه کاری باید انجام بدم

    • admin

      فوریه 28, 2021 - 10:06 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا به این سوال ها پاسخ دهید:
      آیا موارد فلج اطفال که فرمودید، قطعا فلج اطفال هستند؟ الان در چه سنی هستند؟ پدر و مادر این فرزندان، فرزندان سالم هم دارند؟

    • سمیرا

      مارس 17, 2021 - 10:19 ب.ظ

      فرزندان در سن ۱۲ و ۱۴ هستن ‌دوتا از فرزندان عموهام درسن ۱۵ و۱۸ از دنیا رفته اند
      بله فلج اطفال هست طوری که بعد از پنج سالگی توانایی حرکت و گفتار را به مرور از دست می‌دهند
      عمو هام و عمه ام به جز این فرزندان فرزندان دیگری هم دارند که کاملا سالم هستند
      سپاس از پاسخ و رسیدگی شما

      • admin

        مارس 19, 2021 - 10:38 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        با توجه به توضیحات سری اول و سری دوم شما، الان علاوه بر دو موردی که فلج اطفال دارند، دو مورد هم فرمودید فوت شده اند! علت فوت این دو نفر چه بود؟

      • سمیرا

        آوریل 10, 2021 - 1:35 ق.ظ

        با سلام وسپاس فراوان
        اون دو مورد که گفتم هم فلج بودند بعد ۱۴سالگی و تقریبا ۱۸ سالگی فوت کردن

      • admin

        آوریل 10, 2021 - 2:33 ب.ظ

        سلام و وقت بخیر، با توجه به اینکه به اطلاعات بیشتری برای پاسخگویی به شما احتیاج هست لطفا با شماره تلفن ذکر شده در همین محتوا تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنیم.

  • علیرضا سلمان

    فوریه 28, 2021 - 5:34 ب.ظ

    با سلام در چه شرایطی مشاور از آزمایش ژنتیک صرف نظر می‌کند؟

    • admin

      مارس 1, 2021 - 8:58 ق.ظ

      سلام
      زمانی که از یک بیماری یا مشکل خاص در خانواده یا وجود نداشته باشد و یا حداقل یک مورد وجود داشته باشد معمولا نیازی به آزمایش ژنتیک دیده نمیشود مگر موارد خاص که با توجه به شجره نامه و اطلاعات دریافتی از فرد مشاوره گیرنده، الزام انجام تست احساس میشود

      • Dian

        ژوئن 21, 2021 - 12:39 ق.ظ

        سلام
        خسته نباشید
        من و همسرم دختر عمه و پسردایی هستیم گروه خونی من oمنفی و همسرم oمثبت،الان ۱ماه باردار شدم،همه ازدواج هامون فامیلی تا الان هم مشکلی نبوده،فقط پدر شوهر من ک دایی من هست پارکینسون گرفته در پیری و همینطور خاله بزرگم ک اونم پیره،این احتمال داره مشکل ژنتیکی باشه و انتقال پیدا کنه؟

      • admin

        ژوئن 22, 2021 - 11:51 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        اگر این مورد در خانواده و فامیل همسرتان تکرار نشده، جای نگرانی نیست

    • اعظم شایسته

      سپتامبر 17, 2021 - 10:35 ب.ظ

      سلام خسته نباشید.
      پدر و ۲عموی من آلبینیسم هستند و پدر و مادرم دختر دایی و پسر عمه و من و خاهر و برادرم هیچ کدوم البینیسم نیستیم.الان میخام ازدواج کنم چقدر امکان داره بچه هام البینیسم شن؟ممنونم از پاسخگوییتون

      • admin

        نوامبر 10, 2021 - 11:22 ق.ظ

        سلام وقتتون بخیر باشه، در رابطه با بررسی ناقلیت ژن آلبینیسم لازم هستش که شما و خواهر و برادرانتون تست ژنتیک انجام بدهید. در صورتی که هرکدام از شما ناقل این ژن بودید مجددا باید مشاوره ژنتیک برایتان انجام شود.

  • علیرضا

    آوریل 6, 2021 - 10:00 ق.ظ

    سلام
    من از دختر داییم خوشم اومده و اونم من رو دوست داره
    ما بیماری نداریم فقط مادر من دیابت و قند خون داره که تا الان تو من دیده نشده
    من برای چند سال بعد دارم برنامه ریزی میکنم که چه شغلی داشته باشم که بتونم زود پول در بیارمو تو سن کم بتونم خونوادمو خرج بدم, حالا بماند که من بیشتر تاکیدم اینه که چند سال اول نامزد باشیم.
    بگذریم من مشکلم اینه که من اینهمه تلاش میکنم و هدفمو انتخاب میکنم که اونو بدست بیارم,بعد خانواده نزدیکی داریم میترسم موقع خاستگاری رو زندگیمون تاثیر بزاره,درسته شاید کاری تونستم پیدا کنم خوب باشه,وضع مالی خونه ماشین جور بشه ولی وقت آزمایش هیچی نمیدونم که چه اتفاقی قراره بوافته و اگه مشکل باشه دیگه بهم دختر داییمو نمیدن و رابطه فامیلیمون سرد میشه مثل قبلا نمیشه و اینا.
    نمیدونمم چیکار باید کنم

    • admin

      آوریل 6, 2021 - 10:30 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر. بخشی از صحبت های شما نیازمند دریافت مشاوره خانواده هستش اما در مورد رابطه فامیلی شما بهتر هست که مشاوره ژنتیک دریافت کنید تا احتمال بروز بیماری های ژنتیکی در فرزندان بررسی بشه و در صورتی که نتایج مشاوره و آزمایش ژنتیک خوب باشه موردی برای ازدواج وجود نداره. با شماره مشاوره رایگان ما تماس بگیرید تا بهتر بتونیم راهنماییتون کنیم.

  • مریم

    آوریل 10, 2021 - 10:30 ب.ظ

    سلام خسته نباشید همسر من لب شکری هستش میخواستم بدونم که چقدر احتمال داره بچه ما هم این مشکل و داشته باشه و اینکه میشه جلوشو گرفت
    اینم بگم که تو خانوادتون ارثی نبوده در اثر دارو این اتفاق افتاده

    • admin

      آوریل 12, 2021 - 2:18 ب.ظ

      سلام، وقت بخیر
      این مورد قطعا در فرد دیگری از خانواده تکرار نشده؟ سن مادر در زمان بارداری ایشون چند بود؟ دارویی که گفته شده چه دارویی بوده؟

      • مریم

        آوریل 20, 2021 - 3:49 ب.ظ

        سلام وقت شما هم بخیر
        نه اصلا تو فامیل و نزدیکانشون ندارن
        مادرشونم ۲۰سال داشتن
        دقیق اسم دارو رو نمیدونم ولی میدونم قبلاً تشنج داشتن و داروی اونو مصرف میکردن که بعداً پزشکشون گفته که این باعث شده

      • admin

        آوریل 24, 2021 - 9:22 ق.ظ

        سلام مجدد خدمت شما. لطفا با شماره تلفن ذکر شده در همین محتوا تماس بگیریر تا بهتر راهنماییتون کنیم.

  • رزیتا

    آوریل 12, 2021 - 12:17 ق.ظ

    سلام و خسته نباشید همسر من فرزندخوانده هست و خیلی دوست داره ک خانواده واقعیش رو پیدا کنه از طریق شیرخوارگاه آمنه به فرزندخواندگی گرفته شده چطور میتونه آزمایش DNAبده آیا همه آزمایشگاه ها این نوع آزمایش رو میگیرن؟

    • admin

      آوریل 12, 2021 - 5:06 ب.ظ

      سلام، وقت بخیر
      برای انجام تست های نسبی و پیدا کردن افراد خانواده حتما باید اطلاعات اولیه ای از آن خانواده وجود داشته باشد، در غیر این صورت مرجعی وجود ندارد که DNAها را با هم مقایسه کند

  • سارا

    آوریل 22, 2021 - 8:22 ب.ظ

    چجوری میشه خودش رو نشون نده خواهرم که سالم هست ازدواج کرد با غریبه ی پسر سالم هم داره و هیچ مشکلی هم نداره مگه میشه اتوزوم غالب ب ارث برسه و خودشو نشون نده یا نسخه قوی به ارث برسه بعد خودشو ضعیف نشون بده و بیماری من فقط به صورت خشک شدن پوست هست اونم فقط چند قسمت بدن نه همه جای بدن که با وازلین برطرف میشه اصلا متوجه نشدم جوابتون رو

    • admin

      آوریل 24, 2021 - 9:22 ق.ظ

      سلام مجدد خدمت شما. لطفا با شماره تلفن ذکر شده در همین محتوا تماس بگیریر تا بهتر راهنماییتون کنیم.

  • شیرین

    آوریل 27, 2021 - 4:23 ب.ظ

    سلام
    وقتتون بخیر
    من یه مشکلی واسم پیش اومده اگر امکانش هست باهاتون مشورت کنم
    حدود دو ساله که من ازدواج کردم
    و ازدواج ما هم فامیلی است..
    در واقع همسرم پسر دختر عمه ام هستش..
    قبل از ازدواج آزمایش ژنتیک دادیم و اینکه آزمایش من مشکل داشت
    در واقع یک ناهنجاری کروموزم به طور متعادل بین کرومزوم های 10 و 17 من وجود داشت.
    از اونجایی که علاقه زیادی بین ما وجود داشت کاملا آزمایش نادیده گرفته شد…
    تا الان از بارداری جلوگیری کردیم…
    میخواستم نظرتونو بدونم
    آیا بارداری با شرایطی که من دارم امکان پذیر هستش …
    احتمال ابنکه جنین ناقص باشه چقدر هستش…

    • admin

      آوریل 28, 2021 - 10:53 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      حتما در ابتدای هفته ۱۵ بارداری تست آمنیوسنتز را انجام دهید تا وضعیت جنین از نظر ساختار کروموزوم ها بررسی شود. اگر جابجایی منتقل نشده بود مشکلی نیست، اگر جابجایی مشابه شما منتقل شود باز هم مشکلی نیست، اگر جابجایی نصفه اتفاق بیافتد یعنی کامل نباشد حتما باید جلوی ادامه بارداری گرفته شود

  • اسی

    می 8, 2021 - 10:46 ق.ظ

    سلام
    من با دختر داییم میخایم ازدواج کنیم از خانواده همسرم که 5 فرزند هستند یک پسر دارای عقب ماندگی ذهنی و یک پسر دیگر یکم کم شنواست
    در خانواده خودم همگی سالم می باشیم.
    دوتا از خاله هام عقب ماندگی ذهنی دارند . البته نه در حد خیلی شدید
    پول ژنتیک برام مقدور نیست .
    شما چه پیشنهادی در رابطه با ازدواج من دارید لطفا راهنمایی کنید

    • admin

      می 8, 2021 - 11:14 ق.ظ

      سلام
      بقیه خواهر و برادرهای دختر دایی شما سالم هستند؟ ازدواج کردند؟ و آیا فرزند دارند؟

      • اسی

        می 8, 2021 - 6:46 ب.ظ

        سلام
        بله تمام خانواده اش سالم هستند که یکی از خواهراش پسرعمویش گرفته و بچه هاش سالم هستند یکی دیگه از خواهراش داداش خودم گرفته که بچه دار نمیشن . فک کنم مشکل داداش خودم باشه برا بچه دار شدن.
        اینم بگم تو خونواده ما تمام خواهرام که تا الان ازدواج کردن بچه دار شدن برادرام هم دوتاشون فعلا عقد هستن عروسی نگرفته اند که بچه دار بشن.
        مسئله ناباروری پدربزرگ پدریم نداشته فقط داداش پدر بزرگ مادرم دارند.
        از لحاظ بچه اوری پدربزرگ مادرم که ماشالا پدربزرگم مشکل ناباروری نداره دوتا هم زن گرفته بوده که از هرکدوم خانم هاش بچه دارن تعداد زیاد…
        البته همین داداش دختر داییم که گفتم مشکل ذهنی داره (البته ن به اون شدت زیاد )ازدواج کرده یه پسر داره که سالمه البته هنوز یک سالشه حرف نمیزنه که ببینیم به باباش رفته یا نه از لحاظ رفتاری و زیبایی که مشکلی نداره بچه اش.
        دختر داییم هم که میخام باهاش ازدواج کنم با هر نوع بوی تلخی من جمله عطر و ادکلن تلخ سردرد می گیره که خودش میگه ا مادربزرگم پدریش که مادربزرگ منم میشه گمونم ارث برده

      • admin

        می 26, 2021 - 1:25 ب.ظ

        لطفا با شماره تلفن موجود در همین صفحه تماس بگیرید تا بهتر بتونیم راهنماییتون کنیم.

  • رویا

    می 10, 2021 - 6:19 ق.ظ

    سلام دکتر توروخدا جواب دقیق به من بدید. من قصد ازدواج با یک فرد غریبه رو دارم که آزمایش whole exon sequencing داده و مشخص شده که هم ژن brc1 جهش یافته دارن و هم PARI. حاصل ازدواج فامیلی هستش و تنها بیماری تو خانوادشون کم شنوایی مادرش هستش آیا این جهشا به بچه هامون ارث میرسه؟

    • admin

      می 22, 2021 - 4:05 ب.ظ

      سلام، وقت بخیر
      علت درخواست پزشک جهت انجام WES چه موردی بوده؟ صرفا یک‌ مورد کم شنوایی مادر؟

  • دانیال

    می 18, 2021 - 11:37 ق.ظ

    سلام
    ازدواج با نوه عمه که پسر دایی مادرشم از لحاظ ژنتیکی مشکلی به وجود میاد؟

    • admin

      می 22, 2021 - 4:05 ب.ظ

      سلام، آیا در خانواده مورد یا بیماری خاصی وجود دارد که بیشتر از ۲ بار تکرار شده باشد؟

      • دانیال

        می 23, 2021 - 12:45 ب.ظ

        خیر بیماری خاصی وجود ندارد.

      • admin

        می 26, 2021 - 1:24 ب.ظ

        اگر هیچ بیماری خاص بدون تکرار (انواع کم خونی، عقب ماندگی ذهنی، ضعف یا تحلیل عضلانی، مشکلات اسکلتی، سقط، ناباروری یا دیرباروری و …) وجود نداشته باشد، مشکلی نیست

      • دانیال

        می 29, 2021 - 5:24 ب.ظ

        سپاس

      • admin

        می 30, 2021 - 11:16 ق.ظ

        سلامت باشید

  • نسترن

    می 26, 2021 - 12:03 ق.ظ

    سلام..خواستگاری دارم که به طور مادرزادی کم شنوایی داشتند و از کودکی از سمعک استفاده می کردند و به طور ژنتیکی این مشکل چرا داشته اند..از شش فرزند؛ همین یک نفر این مشکل را پیدا کرده؟امکان اینکه فرزندما دچار مشکل شود هست؟؟ چه زمانی برای آزمایش ژنتیک باید اقدام کنیم؟

    • admin

      می 26, 2021 - 1:25 ب.ظ

      سلام،
      بر اساس نظر متخصص شنوایی سنجی، آیا این نوع کم شنوایی میتواند وراثتی باشد؟
      تمام فرزندان برادرها و خواهرهای ایشان سالم هستند؟

  • ساجده

    ژوئن 11, 2021 - 5:02 ب.ظ

    سلام من یه دختر هستم تازه نامزد کردم
    پدر و مادر من ازدواج فامیلی هستن البته پدر و پدربزرگم پسر خاله ناتنی هم هستن
    من یه خواهر دارم که تو راه رفتن مشکل داره پنجه راه می‌ره و مشکل حرف زدن هم داره عادی حرف نمیزنه خیلی باهوش هم هست البته در اصل من عمل به دنیا اومدم خواهرم طبیعی مادرم زایمان سختی داشته
    بعد خواهرم که به دنیا اومد گریه نکرد اکسیژن به مغزش نرسید گذاشتن تو دستگاه
    من هم سی پی خفیف دارم آیا این مشکلات برای فرزندم اتفاق می‌افته یا خیر ؟؟؟؟

    • admin

      ژوئن 19, 2021 - 11:19 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      آیا سابقه مشکلی که در خواهر شما وجود دارد، در فامیل تکرار شده یا همین یک مورد هست؟

    • هادی

      جولای 2, 2021 - 1:38 ق.ظ

      سلام تورو خدا جواب درست بدین ①ایامیشه سقط جنین بعد از زایما بعدی تشخیص داد ②ومربط کدام ازمایش میشه ی③یا اینکه غیر ممکنه

      • admin

        جولای 19, 2021 - 10:05 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        ۱. اگر تکرار شده باشد، میتوان یک سری تست های ابتدایی ژنتیک رو انجام بدین
        ۲. تست کاریوتایپ خون، تست فاکتورهای انعقادی و تست تعیین کیفیت DNA اسپرم

  • فاطیما

    ژوئن 11, 2021 - 10:53 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم بدونم خودم و همسرم ناقل بیماری آردی چشم هستیم یا خیر
    خواستم بدونم برای انجام آزمایش ژنتیک برای این بیماری حتما باید نمونه خون فرستاده بشه خارج یا تو تیران هم میتونن این آزمایش رو انجام بدن؟ و حدودا هزینش برای هر نفرمود چقدر هست؟

    • admin

      ژوئن 19, 2021 - 11:19 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      آیا سابقه این بیماری در خانواده وجود دارد؟

    • گلی

      ژوئن 27, 2021 - 4:19 ب.ظ

      سلام احتمال انتقال تنبلی وانحراف از مادر به فرزند چه قدر است؟
      آسم کودکان چطور .یعنی پادراز یک تا ۱۵ سالگی آسم داشته .الان احتمال انتقال به فرزند وجود داره؟مادر در حال حاضر ۳۲ ساله است

      • admin

        جولای 19, 2021 - 10:04 ق.ظ

        سلام، وقت بخیر
        مواردی که فرمودید، چند بار تکرار شده در مجموعه خانواده؟ با یک مورد الزاما نمیشه نظر داد

    • گلی

      ژوئن 27, 2021 - 4:21 ب.ظ

      ببخشید اردی چیه؟

      • admin

        جولای 19, 2021 - 10:04 ق.ظ

        بیماری RD جداشدگی پرده شبکیه هست

  • ستاره

    ژوئن 27, 2021 - 10:06 ب.ظ

    سلام وقت بخیر. خانم هستم و32 ساله.
    پدر و مادرم نسبت فامیلی نزدیکی دارند(پدرم پسر عموی مادربزرگ من است)
    ضمن اینکه پدرم مشکل خشکی پوست و ناخن دارد.بقیه اعضا خانواده نیز کم و بیش از خشکی پوست رنج می برند.
    مدتی است متوجه شدم بیماری صدفی دارم. و چون شنیدم این بیماری درمان ندارد و عوارض مختلفی به دنبال دارد. تصمیم گرفتم هرگز ازدواج نکنم تا هیچ انسانی را در اینده خواسته یا ناخواسته به این جامعه با این بیماری اضافه نکنم تا دچار رنچ و نارحتی نشود.
    با این وجودپاسخ هایی که شما به من میدهید و کسب اطمینان از صحت این تصمیم از طرف شما منو در تصمیمی که گرفتم مصمم تر خواهد کرد.(لطفا کاملا صریح و رک پاسخ دهید. سپاس )

    احتمال ابطلای فرزند به بیماری پسوزیاریس یا صدفی از طریق والدین یا یکی از والدین که در بدنش پدیدار شده چقدره؟
    ایا امکان بارداری بدون به ارث رسیدن این بیماری به فرزند وجود دارد؟
    ایا بهتر نیست هیچ فرزندی از این فرد به دنیا نیاید؟
    ایا ازمایش ژنتیک قبل از بارداری یا در زمان بارداری امکان به ارث بردن یا وجود این بیماری را در بدن جنین تشخیص میدهد؟
    سپاس برای پاسخگویی.
    ایا نیاز هست بقیه اعضای خانواده پیش از ازدواج ازمایش خاصی بدهند یا خیر ؟
    اگر بدهند مشخص میشود ناقل هستند یا فرزندشان تا چه میزان درگیر این بیماری خواهد شد با وجود اینکه هنوز این
    بیماری در انها روز نکرده؟

    • admin

      جولای 19, 2021 - 10:03 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      برای این مشکل شما میتونید تست wes رو انجام بدید تا تمامی نواحی ژنتیکیتون بررسی بشه، در صورتی که ژن مرتبط با مشکلتون پیدا شد، میتونید در دوره بارداری از جنین نمونه گیری کنید و دوباره همون ناحیه ژنتیکی مشکل دار رو در جنین بررسی کنید. اگر جنین درگیر ژن مشکل دار بود میتونید برای قطع بارداری تصمیم گیری کنید و اگر هم درگیر نبود که ادامه روند بارداری رو پی میگیرید

  • زهرا

    جولای 16, 2021 - 6:57 ب.ظ

    سلام
    من با نامزدم رفتیم برا آزمایش خون ک گفتن مشکلی نداره ولی برید مشاوره ژنتیک
    ما هم رفتیم و ازمون پرسیدن ک تو فامیل کسی دارید ک مشکل ژنتیکی داشته باشه منم خاله و پسر دایی مامانمو گفتم ک کوتاهی قد دارند و دکتر گفت ک اینا معلولیت نیست ولی گفت ک آزمایش ژنتیک بدین
    بنظرتون نیازی هست آخه من مامانم و خاله هام و دایی هامو و بچه های خاله و داییم ازدواج کردن و هیچ مشکلی براشون پیش نیومده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:21 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه. به طور کلی ما ازدواج های فامیلی را به علت افزایش ریسک فرزند ناهنجار توصیه نمی کنیم. این نکته رو در نظر داشته باشید که نداشتن سابقه بیماری ژنتیکی در فامیل الزاما به این معنا نیست که هیچگاه مشکلات ژنتیکی در خاندان شما به وجود نخواهد آمد؛ چراکه برخی از ژن های جهش یافته منتظر فرصت هستند تا خود را بروز دهند. با این حال اگر برای شما شجره نامه رسم شده و ریسک قابل توجهی محاسبه شده، توصیه می کنم به صحبت پزشکتان عمل نمایید.

  • بارانا

    جولای 17, 2021 - 1:28 ب.ظ

    سوال من این بود.
    من یه خواستگاری دارم که پدر و مادرش ازدواج فامیلی کردن، یعنی میشن پسر عمه و دختردایی، پدرر ومادر این خواستگار باز با مادر من رابطه ی فامیلی دارن، مادر خواستگار میشه دختردایی مامانم و پدر خواستگار میشه پسر خاله ی مامانم، از طرفی دیگه پدر و مادر مامانم، با هم پسرخاله و دختر خاله میشن، که پدر مامانم( پدربزرگم) سابقه ی سرطان خون داشته و به همین خاطر هم فوت کرده، عموی مادرم و دختر عموی مادرم هم در اثر سرطان فوت کردن، همه ی این‌ها را گفتم چون پدربزرگ من و عموی مادرم و مادربزرگم باز با پدربزرگ خواستگارم همه ارتباط فامیلی دارن، و همگی پسر خاله و دختر خاله هستن، یعنی این‌ سرطان خون میتونه از پدربزرگ من و خواستگارم، که هممون یه جورایی ژن مشترک داریم به ما هم رسیده باشه؟ ازمایش ژنتیک لازمه؟
    خواستگارم به حز خودش یه خواهر و برادر داره که مشکلی ندارن و من هم به خواهر و برادر دارم و مشکلی نداریم تا الان

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:20 ق.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه، نکته بسیار مهمی در مورد سرطان ها وجود داره، اینکه سرطان ها تحت تاثیر دو عامل بالقوه قرار دارند که یکی “نحوه زندگی” و دیگری “جهش های ژنتیکی” هستش. به عبارتی ساده تر میشه گفت که سرطان ها هم علت اکتسابی دارند و هم علت ژنتیکی! جهش های ژنتیکی به نوبه خود خیلی پیچیده هستند و علتش این هستش که در اثر جهش چندین ژن (و نه فقط یک ژن) به وجود می آیند. آزمایش ژنتیک برای بررسی وجود ژن های ایجاد کننده سرطان تنها در صورتی ارزش دارد که فرد مبتلا به سرطان در قید حیات باشد و آزمایش ژنتیک انجام دهد تا ژن های درگیر شناسایی شوند؛ در قدم بعدی وابستگان این افراد می تونن از بابت داشتن اون ژن ها مورد بررسی ژنتیکی قرار بگیرند. هرچند که داشتن ژن های جهش یافته به تنهایی نمی تونه به معنای ابتلای قطعی سایر افراد به همان سرطان باشد و همانطور که ذکر شد عواملی همچون سبک زندگی هم در ایجاد سرطان نقش دارد.

  • رحیمی

    جولای 30, 2021 - 5:28 ب.ظ

    سلام من ونامزدم قبلا آزمایش قبل از ازدواج دادیم گفتن همسرم تالاسمی بتا مینور دارن ومن بدون مشکل هستم الان که برای ازدواج آزمایش دادیم گفتن که من مشکوک به مینور آلفا هستم
    این در ازدواجمون مشکل ایجاد میکنه؟باید چکارکنیم؟؟

    • admin

      سپتامبر 19, 2021 - 10:22 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      اگر هر کدام تالاسمی از نوع متفاوت دارید مشکلی برای دوره بارداری نخواهد بود، اما اگر هر دو مورد مشابه داشته باشید در آن زمان باید در دوره بارداری از جنین هم نمونه گیری شود

  • A91

    آگوست 7, 2021 - 3:50 ق.ظ

    سلام
    من گروه خونی AB مثبت هستم و مادرم گروه خونی Oمثبت و پدرم A مثبت هستن
    چقدر امکان داره فرزندشون نباشم؟ممکنه جهش ژنتیکی باشه؟شبیه بهشون هم هستم

    • admin

      سپتامبر 19, 2021 - 10:23 ق.ظ

      سلام
      از بابت گروه های خونی پدر و مادرتون و خودتون مطمئن هستید؟

      • A91

        ژوئن 27, 2022 - 7:24 ب.ظ

        بله از گروه خونی پدر و مادرم مطمئنم.پدر A هست مادر O و من AB

      • admin

        ژوئن 29, 2022 - 10:10 ق.ظ

        سوالتون رو مجدد مطرح بفرمایید

  • زینب

    آگوست 12, 2021 - 11:45 ق.ظ

    سلام من خانومی ۲۳ساله هستم که هم اکنون پنج هفته باردارم فرزنداول من (پسر)به علت بیماری فاربر(بنابرتشخیص پزشکان)در ده ماهگی فوت کرد من وهمسروفرزندم آزمایش ژنتیک برای کشور آلمان دادیم(نمی‌دونم آزمایش چی بود)ولی متاسفانه جوابش هنوزنیومده وباتوجه به شرایط الآنم میخواستم بدونم که چه طوری میشه فهمید جنین من سالم هست یانه؟؟

    • admin

      سپتامبر 19, 2021 - 10:23 ق.ظ

      سلام، به چه صورت تشخیص داده شده که بیماری فاربر داشته؟ اگر فاربر بوده باشد، بر اساس گزارش تست ارسالی شما به آلمان، ناحیه ژنتیکی مشکل دار باید پیدا بشه، در صورت پیدا شدن ناحیه مشکل دار، می تونید در پانزده هفتگی از جنین نمونه گیری کنید و اون ناحیه اختصاصی براش بررسی بشه که ببینید ناحیه رو به صورت مشکل دار به ارث برده یا خیر

  • فرزاد

    آگوست 21, 2021 - 5:20 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    آقای دکتر من وهمسرم دختر دایی پسر عمه هستیم فرزند اول ما به خاطر بیماری کلیه پلی کیستیک از نوع مغلوب درشش ماهگی فوت کرده توهچ کدوم از فامیلا یا خانواده بیمارکلیوی وجود نداره حالا ما میخواهیم واسه فرزند دوم برنامه ریزی کنیم چیکار کنیم کدوم ازمایش بریم که دیگه این مشکل پیش نیاد واسمون

    • admin

      سپتامبر 19, 2021 - 10:24 ق.ظ

      سلام، ممنون
      در مشاوره ژنتیک، زمانی یک مورد رو میگیم ممکن هست ژنتیکی باشه و تکرار بشه که در یک مجموعه فامیلی، چند بار اون بیماری تکرار شده باشه، در صورتی که این شرایط وجود نداشته باشه، میگیم اون یک بار اتفاق بوده، اگر طبق گفته شما در خانواده این مورد تکرار نشده و دیده نشده، پس الزاما جای نگرانی وجود نداره و می تونید اقدام به بارداری کنید، اما در دوره های سونوگرافی حتما به متخصص تاکید کنید که در بارداری قبلی فرزند قبلی کلیه پلی کیستیک داشته

  • خواهری غصه دار

    سپتامبر 8, 2021 - 12:03 ب.ظ

    با سلام
    خانمی با یک کم توان ذهنی ازدواج کرده که پدر و مادرش دختر خاله و پسرخاله هستند و دارای سه فرزند سالم و این ناتوان ذهنی هستند و در خانواده خانم هم مشکل ژنتیکی نه از ناحیه پدری و نه از ناحیه مادری وجود نداره .
    بعد از ازدواج تست ژنتیک انجام داده اند مشکلی نداشته ولی تا الان سه بار سقط کرده و بچه قبل از سه ماهگی از بین میره
    آیا دلیل خاصی داره؟ لطفا راهنمایی کنید

    • admin

      سپتامبر 19, 2021 - 10:24 ق.ظ

      سلام
      چه تست های ژنتیکی انجام دادند؟

  • خواهری غصه دار

    سپتامبر 19, 2021 - 12:29 ب.ظ

    برگه آزمایششون یک تست معمولی بود که شمار کروموزم ها توش مشخص بود و تهش هم نوشته بودن اگر بچه سقط شده داشته باشند برای تست ارجاع بدن ولی چون نمونه فرمالین بود چندجا بردن قبول نکردن- متاسفانه هر دوشون سواد لازم برای خواندن متن انگلیسی نداشتند و دکتر هم بهشون نگفته بود و هر سه نمونه به دلیل تثبیت در فرمالین قابل استفاده نیست

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:30 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه لطفاً برای دریافت مشاوره دقیق تر و رسیدن به هدف جواب آزمایش مورد نظر را ارسال نمایید و دو فرد مورد نظر را را برای انجام مشاوره ژنتیک به صورت حضوری تشویق نمایید.

  • فائزه حق بین

    سپتامبر 28, 2021 - 9:32 ب.ظ

    سلام،وقتتون بخیر،من و همسرم پسرخاله و دختر خاله هستم ،دختر خاله و پسر خاله مادرمون و پسردایی مادر کر و لال هستن وما ترسمون اینکه نکنه به وقت بچه ما دچار این مشکل بشه،اینو اضافه کنم که جد ما اینطوره که دوتا داداش میرن دوتا خواهر رو میگیرن زمانیکه بچه هاشو به دنیا میاد دوباره یه خانواده میره دختر خانواده دیگه و خانواده دیگه میاد دختر این خانواده رو میگیره که بچه هاشون کرو لا میشن خانواده اول پنج تا بچه داره که دوتاشون کرو لال هستن خانواده دوم سه تا بچه داره که یکیشون کرو لاله،اینم اضافه کنم که پدر بزرگ و مادربزرگ من غریبه هستن و پنج تا بچه آوردن که همشون سالمن و حالا ما چون ازدواج فامیلی انجام دادیم از این موضوع میترسیم،میشه مارو راهنمایی

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:29 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه. در مورد میتونه ارثی باشه و شما و همسرتون ناقل ژن کری و لالی باشید, به این ترتیب انجام آزمایش ژنتیک میتونه تعیین کنه که آیا شما ناقل هستید یا خیر و آیا توانایی به رساندن آن را به نسل آینده خود دارید یا نه. برای انجام آزمایش ژنتیک میتونید آزمایشگاه سیتوژنوم تهران واقع در پل‌گیشا مراجعه داشته باشید.

  • ماهرو

    سپتامبر 29, 2021 - 10:59 ب.ظ

    سلام وقت بخیر من و پسر عموم قصد ازدواج داریم اما پدر مادرم سرطان خون داشت البته بخاطر قرار گرفتن در محیط شیمیایی و مادرم هم آزمایش داد همون موقع گفتن مشکلی نیست و یکی از خاله هام بیماری ام اس داره ممکنه برای ازدواج مشکل داشته باشیم لطفا جواب بدید به شدت نگران و مضطربم

    • ماهرو

      سپتامبر 29, 2021 - 11:01 ب.ظ

      پدربزرگ مادریم سرطان خون گرفته بود

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:29 ق.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه. سرطان ها بیماری هایی هستند که هم تحت تاثیر ژنتیک قرار دارند و هم تحت تاثیر( مانند همون موضوعی که خودتون فرمودید, یعنی قرار گرفتن در محیط های شیمیایی) احتمال اینکه شما و یا فرزندانتان به سرطان های مختلف از جمله سرطان خون مبتلا شوید مشخص نیست و نمی توان گفت که چند درصد احتمال ابتلای شماها وجود دارد. در این موارد حتی انجام آزمایش های ژنتیکی نیز کمک کننده نیستند. در رابطه با بیماری ام اس نیز نمی‌توان نظر قطعی داد، با این حال اگر فرد مضطرب و استرسی هستید، ممکن است در آینده خودتان به این بیماری مبتلا شوید (بدیهی است که ام اس به دلیل نداشتن توارث مشخص، بروزش در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت).

  • سجاد

    اکتبر 3, 2021 - 11:20 ب.ظ

    ببخشید ما بچه اولمون تا۸ماهگی سالم بود بعدش پرده دیافراگم تشکیل نشده بود خانمم هم کم خون بود و قرص آهن از شش ماهگی قطع کردو بعد تولد بلافاصله عمل شد ولی چند ساعت بعد فوت شد
    بچه دوم هم اصلا تشکیل نشده بود(خودم فکر می کنم بخاطر استفاده از اسپری تاخیری بوده زمان رابطه)
    ایا ژنتیک لازم داریم با این شرایط

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:28 ق.ظ

      سلام صبح شما بخیر باشه. مواردی که ذکر کردید موضوع ناشی از مشکلات ژنتیکی باشد که نیاز به مشاوره ژنتیک دقیق و در صورت لزوم انجام آزمایش ژنتیک مخصوص دارد. اگر از نوزاد تازه به دنیا آمده نمونه برای انجام آزمایش ژنتیک نگرفته‌اید ایرادی ندارد. شما و همسرتان باید آزمایش ژنتیک انجام دهید تا بررسی شود که آیا جهش ژنتیکی در ژنوم شما یا همسرتان وجود دارد که باعث اینچنین مشکلات شود یا خیر. لطفاً بفرمایید شما و همسرتان چند ساله هستید, آیا نسبت خویشاوندی با همدیگر دارید؟ آیا نمونه مشابه به این اتفاقات که فرمودید در خانواده شما و فامیل شما یا همسرتان وجود داشته است یا خیر؟

  • میثم

    اکتبر 4, 2021 - 12:22 ق.ظ

    با سلام.
    اگر مردی به طور مادرزادی قفسه سینه قیفی شکل داشته باشه،برای ازدواج مشکل داره و این به فرزندان منتقل میشه؟

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:27 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه, سینه قیفی شکل و یا funnel chest اگر بر اثر انجام عمل جراحی قلب باز به وجود آمده باشد به فرزند آن فرد به ارث نمی رسد، اما اگر از دوران نوزادی در فرد وجود داشته باشد احتمال به ارث رساندن آن وجود دارد. این مشکل اگر ارثی باشد، در اثر جهش های ژنتیکی نادر بوجود می آیند و احتمال دارد اون را به نسل آینده خودشون انتقال بدهند.

  • محسن

    اکتبر 9, 2021 - 9:50 ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    ازمایشی هست که منو مطمن کنه از اینکه لچه پدرمادرم هستم؟ضریب اشتباه کمی داشته باشه؟

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:27 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه, در صورتی که می خواهید مطمئن شوید که آیا آنها والدین واقعی شما هستند یا خیر باید یک آزمایش ژنتیک به نام Paternity انجام دهید که هزینه بر می باشد و حضور شما به همراه پدر و مادرتان برای دریافت نمونه لازم است. عزیزم شما میتوانید این آزمایش را در آزمایشگاه سیتوژنوم تهران با بهترین کیفیت انجام دهید.

  • Sajad

    اکتبر 9, 2021 - 4:20 ب.ظ

    با سلام من میخوام ازدواج کنم گروه خونی من B-و طرف مقابلم A+ایا ما باهم میتونیم ازدواج کنیم تشکر

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:26 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر. به طور کلی خطری برای ازدواجتون نیست اما اگر آقا گروه خونی منفی و خانم گروه خونی مثبت دارند در دوران بارداری خانم باید یک آمپول مخصوص رو تزریق کنند تا در بارداری های بعدی خود دچار مشکل نشود. اگر گروه خونی خانم ماست و گروه خونی آقا منفی بود مشکلی به وجود نخواهد آمد.

  • No

    اکتبر 13, 2021 - 6:35 ب.ظ

    سلام.
    آیا مردی که قفسه سینه قیفی شکل داره، باعث انتقال به فرزندان هم میشه؟

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:26 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه, سینه قیفی شکل و یا funnel chest اگر بر اثر انجام عمل جراحی قلب باز به وجود آمده باشد به فرزند آن فرد به ارث نمی رسد، اما اگر از دوران نوزادی در فرد وجود داشته باشد احتمال به ارث رساندن آن وجود دارد. این مشکل اگر ارثی باشد، در اثر جهش های ژنتیکی نادر بوجود می آیند و احتمال دارد اون را به نسل آینده خودشون انتقال بدهند.

  • ام البنین سلیمانی

    اکتبر 22, 2021 - 1:45 ب.ظ

    سلام من دختر ۱۷ ساله هستم من شک زیادی دارم در خانواده ای که زندگی میکنم خانواده ی واقعی من نیستند چون هیچ صفتی شبیهشون یا شبیه فامیل ندارم نه رفتاری ونه ظاهری اصلا باهم دیگه سازگاری نداریم حتی راستشو بخواین پدر ومادرم منو مثل بقیه فرزندانشون دوست ندارن ومن با عقیدهاشون همیشه مخالفم حتی تو مدرسه و بیرون که میرم مردم منو با یه دختری اشتباه میگیرن یکی که شبیه منه ولی من نمیشناسمش وقتی با خانواده میریم بیرون مردم فک میکنن که من غریبه اصلا یه کوچلو هم شبیه هم نیستیم

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:26 ق.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه, با توجه به سن شما اختلاف نظر میان شما و والدینتان بسیار بدیهی و طبیعی است. شما در سن حساسی قرار دارید و تفکراتتان در حال حاضر آنها متفاوت است به این ترتیب اختلاف نظر و درگیری بین شما قابل انتظار است با این حال, در صورتی که می خواهید مطمئن شوید که آیا آنها والدین واقعی شما هستند یا خیر باید یک آزمایش ژنتیک به نام Paternity انجام دهید که هزینه بر می باشد و حضور شما به همراه پدر و مادرتان برای دریافت نمونه لازم است. عزیزم شما میتوانید این آزمایش را در آزمایشگاه سیتوژنوم تهران با بهترین کیفیت انجام دهید.

  • پرک

    اکتبر 30, 2021 - 4:07 ب.ظ

    پدر خاستگارم سرطان بدخیم داره روده کبد و مهره های گردنش رو طی این سه ساله اخیر درگیر کرده و مدام درمان میکنه الان میترسم که بهشون جواب مثبت بدم و بچه هام درآینده درگیر سرطان بشن نمیدونم باید از کجا مشورت بگیرم

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:24 ق.ظ

      سلام عزیزم روزتون بخیر واسه مواردی مثل سرطان پلی ژنیک هستند، یعنی در اثر جهش در چندین ژن ممکن است به وجود بیایند و همچنین تحت تاثیر سبک زندگی و محیط هم قرار می‌گیرند. متاسفانه نمی توان گفت که آیا استعداد سرطان به فرزندان و نوه های این آقا رسیده است یا خیر. اما در صورت انجام آزمایش( چه گران قیمت نیز می باشد) در ابتدا می توان آن فرد مبتلا به سرطان که پدر این خواستگار می باشند را بررسی کرد ژنهای جهش یافته را شناسایی نمود سپس ژنهای شناسایی شده را در فرزندان این فرد بررسی کرد. با این حال حتی اگر فرزندان این فرد ژن های جهش یافته را داشته باشند بازها نمی‌توان با قطعیت گفت که آنها به سرطان مبتلا خواهند شد. زیرا همانطور که عرض کردم، سرطانها و بیماریهای پلی ژنیک میباشند که تحت تاثیر محیط نیز قرار می گیرند

  • ریحان

    نوامبر 2, 2021 - 12:29 ب.ظ

    من و شوهرم دختر عمو و پسر عمو هستیم
    برای بچه دار شدن بدون آزمایش ژنتیک مشکلی پیش میاد؟؟
    کلا خانواده هر دو تامون هیچ مشکلی کسی نداره

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:25 ق.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه در رابطه با اقدام بارداری شما نیاز به انجام مشاوره ژنتیک اسم و رسم شجره نامه می باشد به طور کلی اگر سابقه بیماری های ژنتیکی در خانواده و فامیل شما و یا همسرتون وجود نداشته باشد باز هم نمی‌توان به طور مطمئن اعلام کرد هیچ خطری متوجه نسل آینده شما نیست. دلیل این امر وجود برخی از بیماری ها تحت عنوان بیماری‌هایی با توارث اتوزومال مغلوب است. درصورت گزارش ریسک بالا می‌توانید آزمایش ژنتیک انجام بدید و در غیر اینصورت در دوران بارداری باید با انجام آزمایشات مورد نظر پزشک، از سلامت فرزندتون اطمینان حاصل کنید.

  • فاطمه

    نوامبر 4, 2021 - 10:14 ق.ظ

    سلام وقت بخیر ببخشید من میخواهم اقدام کنم برای بارداری نسبت فامیلی منو همسرم پسر دایی و دختر عمه هست مادر شوهرمم هم دختر عموم هست و هم پدر و مادر خودم هم پدر مادر همسرم فامیل هستند میخواستم بدونم نیاز به ازمایش ژنتیک هست؟ در خانواده خودم و همسرم خدارو شکر همه سالم اند.

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:23 ق.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه در رابطه با اقدام بارداری شما نیاز به انجام مشاوره ژنتیک اسم و رسم شجره نامه می باشد به طور کلی اگر سابقه بیماری های ژنتیکی در خانواده و فامیل شما و یا همسرتون وجود نداشته باشد باز هم نمی‌توان به طور مطمئن اعلام کرد هیچ خطری متوجه نسل آینده شما نیست. دلیل این امر وجود برخی از بیماری ها تحت عنوان بیماری‌هایی با توارث اتوزومال مغلوب است. درصورت گزارش ریسک بالا می‌توانید آزمایش ژنتیک انجام بدید و در غیر اینصورت در دوران بارداری باید با انجام آزمایشات مورد نظر پزشک، از سلامت فرزندتون اطمینان حاصل کنید.

  • سارا

    نوامبر 4, 2021 - 11:42 ق.ظ

    سلام من وپسرعموم قصدازدواج داریم گروه خونی خودمo+ومال پسرعمومab+هست ازدواجمون مشکلی نداره؟

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:23 ق.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر خیر هیچ مشکلی برای ازدواج شما از لحاظ گروه های خونی وجود ندارد

  • مريم

    نوامبر 5, 2021 - 1:49 ق.ظ

    سلام وقتتون بخير
    من قصد ازدواج با پسر عموم را دارم
    و هر دوي ما مبتلا به تالاسمي مينور هستيم ميخاستم بدونم براي ازدواجمون مانعي هست؟

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:23 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه بطور کلی افرادی که دچار تالاسمی مینور هستن اگر هم تایپ باشن (هردو مینور بتا یا هردو آلفای مینور) اجازه ازدواج با همدیگه رو ندارن مگر با امضای تعهدنامه. علت این امر این هستش که افراد هم تایپ در هر بارداری احتمال به دنیا آوردن فرزند مبتلا به تالاسمی رو با احتمال ۲۵٪ خواهند داشت‌. به منظور انجام آزمایش تعیین تایپ تالاسمی میتونید به آزمایشگاه سیتوژنوم مراجعه داشته باشید.

  • طبیب

    نوامبر 6, 2021 - 2:08 ق.ظ

    سلام
    پدری که گروه خونی o+ و یکی از بچه هاش هم o+
    ممکن بچه ای ab+داشته باشه؟!
    گروه خونی زن رو نمیدونم!
    تا جایی که من میدونم و مطالعه کردم اگه یکی از والدین o باشه بچه ی ab ممکن نیست!

    • admin

      نوامبر 10, 2021 - 11:22 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر در این جور موارد ما سه مورد رو باید در نظر بگیرم. اول بحث والدین(بچه متعلق به همون زوجین باشه)، دومین مورد بحث ضعیف بودن گروه خونی آ هستش در برخی موارد انجام تست های روتین برای تعیین گروه خونی نمی‌تواند گروه خونی آ را تشخیص بدهد بنابراین باید از طریق تست سرمی گروه خونی رو تعیین کنند تا آ دیده شود. سومین مورد هم مربوط به جهش های ژنتیکی هستش احتمال بروز آن ها بسیار نادر است و باعث می شود که گروه خونی فرزند تغییر کند این مورد با انجام آزمایش ژنتیک قابل بررسی می‌باشد

  • Fereshte

    نوامبر 14, 2021 - 4:24 ب.ظ

    برادرزاده نامزدم بیماری ژنتیک داره درصورتیکه آزمایش ژنتیک من و نامزدم خوب باشه تشخیص علت بیماری برادرزاده نامزدم ضرورت داره ؟

    • admin

      نوامبر 15, 2021 - 12:21 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر، چجور بیماری ژنتیکی دارن؟ ابتدا باید نوع بیماری ایشون مشخص بشه، بعد آزمایش مناسبی برای شماها تجویز بشه، اگر مورد بی خطری بود اونوقت میتونید بدون نگرانی باردار بشید.

  • محسن

    نوامبر 28, 2021 - 8:30 ب.ظ

    سلام خسته نباشید من به دختر عموم علاقمند شدم و خود من داری بیماری البینیسم هستم آیا ممکنه در فرزندانمون تاثیر بذاره؟ و اینکه اگه مشکل ساز باشه راه درمانی هست؟

    • admin

      دسامبر 4, 2021 - 11:29 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه،امکان به ارث رسیدن آلبینیسم به فرزندانتون وجود داره (*در بدترین حالت* ۵۰٪ احتمال آلبینیسم شدن “هر” فرزندتون وجود خواهد داشت)، معمولا برای اینجور مشکلات ازدواج فامیلی توصیه نمیشه با این حال اگر اصرار بر این ازدواج دارید باید دخترعموتون از بابت ناقلیت آلبینیسم آزمایش بشن. در صورتیکه ایشون ناقل ژن آلبینیسم نبودن از این بابت خیالمون کمی راحته اما اگر ناقل بشن همونطور که خدمتتون گفتم در هر بارداری ۵۰٪احتمال ناقل شدن و ۵۰٪ احتمال ابتلا وجود خواهد داشت.

  • مهسا

    دسامبر 20, 2021 - 12:55 ب.ظ

    سلام وقت بخیر من ۲۸ سال دارم همسرم ۴۱سال ۶سال ازازدواجم میگذره ۲ماه میشه سقط کردم جنینم رو متاسفانه انتی جنینم ۱۳میل بود کیست هیگرما و هایپوپلاستیک بطن چپ ودچار جریان معکوس بندناف بود ومجبور به سقط شدم .هیچ نسبت فامیلی باهمسرم ندارم هردو هیچ نوع بیماری نداریم.والبته هیچ نوع بیماری دراقوامم ندارم .فقط خواهرودخترخاله همسرم هردو سندروم داون هستن وبرادرکوچکترش دچارفلج اطفال میباشد وکوتاهی وضعف عضله پا دارد وازناحیه کمر دچار اشکال میباشد البته بین هیچکدوم ازنوه های دیگر وخواهر برادرهای دیگرتکراری وجود نداشته .وهنگامی که سقط کردم آثارش رودادم پاتولوژی برای آزمایش در جواب آزمایش جفت قید شده بدشکلی پرز کوریونی

    • admin

      ژانویه 5, 2022 - 4:29 ب.ظ

      درود وقتتون بخیر باشه عزیزم. برای بررسی دقیقتر نیاز به دیدن جواب آزمایشتون دارم. با این حال باتوجه به سابقه پزشکی که از خانواده همسرتون فرمودید احتمال وجود جهش های ژنتیکی میتونه مطرح باشه. لازمه که شجره نامه دقیق براتون کشیده بشه و در صورت نیاز آزمایش ژنتیک به منظور بررسی جهش انجام بگیره.

  • زهرا

    ژانویه 15, 2022 - 10:57 ب.ظ

    سلام ،سوالاتی داشتم خدمتتون،اول اینکه اختلال بیش فعالی قابل پیشگیری هست یا نه؟دوم اینکه من و خواهر جاری هستیم و با پسر دایی هایمان ازدواج کردیم پسر خواهرم دچار اختلال بیش فعالی است اما دختر های خواهرم سالم هستن،از طرف دیگر یک جاریه دیگه ام دارم اونم نسبتش با شوهرش دختر خاله پسر خاله هستش ،پسر اونم بیش فعاله ولی دخترش سالمه،میخواستم بپرسم اگر منم صاحب فرزند پسر بشم پسرم بیش فعال میشه؟اگه آره راهی برای جلوگیری ازش هست از طریق پیدا کردن ژن سالم و لقاح آزمایشگاهی و ایجاد جنین سالم؟
    این رو هم اضافه کنم در خانواده ی من هیچکدام بیش فعال نبوده اند و خانواده همسرم فقط پدرش که دایی ام هست میگویند در کودکی خیلی درسش بد بوده ولی الان خوبه و من فقط همین یک دایی را دارم و مادرم هم تک دختر است ولی سالمه
    و اینکه تمام دختر دایی ها و پسر دایی هایم سالمن و باهوش

    • admin

      ژانویه 17, 2022 - 12:41 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه. در رابطه با اختلال بیش فعالی متاسفانه هیچگونه الگوی توارث مشخصی وجود نداره، با این حال این اختلال کاملا ژنتیکی هستش و کسانی که خانواده درجه ۱ مبتلا به ADHD دارن، بیشتر در معرض خطر هستن. در حال حاضر انجام ژن تراپی برای کنترل بیش فعالی در فاز تحقیقاتی هستش و در هیچ جای دنیا این روش در دسترس عموم قرار نداره. با توجه به سوابق پزشکی که فرمودید، فعلا توصیه به فرزندآوری با جنسیت دختر میشه عزیزم.

  • محسن

    ژانویه 17, 2022 - 5:13 ب.ظ

    با سلام من البنیسم هستم یک خوهر و یک بردارم هم این مشکل رو داشتن الان پدر مادرم فامیلن ولی هیچ کدام از فامیل این مشکل رو ندارن
    الان که ازدواج کردم با یک غریبه ایا فرزند من البینو میشه؟؟

    • admin

      ژانویه 22, 2022 - 12:26 ب.ظ

      آلبینیسم طرح توارث های مختلفی داره اما شایع ترین آنها اتوزوم مغلوب هستش و همونطور که احتمالا می دونید، این الگوی توارث در افرادی که حاصل ازدواج فامیلی هستن بیشتر دیده میشه. باتوجه به سوابقی که شرح دادید احتمال میدم که در مورد شماها هم توارث مغلوب صدق میکنه. در اینصورت اگر همسر شما ناقل ژن آلبینیسم نباشن، فرزندانتون مبتلا نخواهند شد اما ناقل ژن آلبینیسم خواهند بود (دختر و پسر هم نداره). اما اگر همسرتون هم ناقل باشن ورق برمیگرده و ریسکی رو برای نسل آینده تون در نظر خواهیم گرفت.

  • مینا

    مارس 3, 2022 - 12:37 ق.ظ

    سلام وقت بخیر…همسرمن ک پسرعمم هستن دچاربیماری پوستی ایکتیوز هست ولی ازتوع خفیف..وازهمون ابتدای تولدنداشتن ودرکودکی مبتلاشدن …هیچکدوم ازاعضای خانواده ایشون ومن نشونه ای نداریم که مبتلاباشیم…خیلی نگرانم درمورداینکه ایابچه هامون هم مبتلامیشن یانه واینکه اگر میشن احتمالش هست که ازنوع شدیدبگیرن…ممنون میشم کمکم کنید

    • admin

      مارس 7, 2022 - 9:23 ق.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه. اختلالات ایکتیوز تقریبا ۲۰ تایپ مختلف دارن و از هر سه الگوی توارث اتوزوم غالب، مغلوب و وابسته به ایکس پیروی می‌کنند. بهترین راه حل برای شما رسم شجره نامه و انجام آزمایش زنتیک با استفاده از NGS برای همسرتون و بعد از ایشون برای شما هستش. در صورتی که نتیجه آزمایش مبتنی بر وجود احتمال خطر در فرزندان باشه، میشه طی بارداری آمنیوسنتز کرد و جنین رو از بابت ژنهای مورد نظر بررسی نمود. با این حال باید بدونید که اگر کوچولوتون دارای ژن های جهش یافته باشه، اجازه سقط رو نخواهید داشت. در مورد بروز علائم شدیدتر هم باید بگم که بستگی به نتیجه آزمایش ژنتیک همسر و شما خواهد داشت.

  • لنا

    آوریل 1, 2022 - 1:34 ب.ظ

    سلام
    من و نامزدم دختر دایی پسر عمه هستیم. از طرفی پسرعمم ،پسر دایی مادرم هم هست. در خانواده پدری یکی از عمه هام ازدواج فامیلی داشته و بچه اخرش دیابت نوع یک داره. عمویی دارم که ازدواج فامیلی داشته و بچش مشکل تکلم داره. سابقه سقط در ازدواج فامیلی داشتیم و چندتا از فامیل های دور ما فامیلی ازدواج کردن و بچهای معلول یا دیابتی دارن.
    ایا برای ما هم مشکلی پیش میاد ؟
    ممنون میشم راهنماییمون کنید

    • admin

      آوریل 6, 2022 - 1:26 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه، در حالت کلی ازدواج فامیلی به دلیل داشتن جهش های ژنی مشترک و الگوی توارث اتوزومال مغلوب توصیه نمیشه. دیابت نوع ۱ اتو ایمیون هست و میشه توارث AD رو براش در نظر گرفت، یعنی در هر بارداری ممکنه بچه ها با احتمال ۵۰٪ مبتلا بشن. اگر دیابت در پدر و مادر شما یا نامزدتون وجود داشته باشه، درصد ریسک فرزندانتون ۵۰٪ خواهد بود. در مورد مشکلات تکلم، سقط و معلولیت‌ها هم همونطور که خدمتتون گفتم جهش های ژنی نقش دارن و با ازدواج فامیلی ریسک‌هاش ۲ برابر خواهند شد. توصیه نمیکنم ازدواجتون رو، اگر اصرار دارید بر این ازدواج باید حضورا تشریف بیارید تا براتون شجره نامه ترسیم بشه و بعد از اون برای انجام آزمایشات

  • Poorsmaili

    آوریل 26, 2022 - 8:15 ق.ظ

    سلام . من ۲۵ و همسرم ۳۲ ساله هستن یکی از خواهران همسرم ، با پسر عمه شون ازدواج کرده ، ۲ بار باردار شده ، ۲ فرزند پسر میکروسفالی به دنیا آورده ، که یکی در سن ۲ سالگی و یکی در سن ۹ سالگی فوت شدند .به گفته ی خودشون ، مادرشوهرشون که عمه شون هست ، گویا در جوانی بچه ی مریضی رو به دنیا میارن که مشکل در سرش داشته و فوت میکنه . (دقیق‌نمیدونن چه بیماری ای بوده)
    ۲ خواهر دیگه ی همسرم با افراد غیر فامیل ازدواج کردن ، یکیشون با همشهری خودش ازدواج کرد اما غریبه بودند ، پسری دارن که از کودکی لکنت داره و الان ۳۰ سالشه و یک دختر سالم هم دارن.
    خواهر دیگر همسرم که با غریبه ی غیر همشهری ازدواج کردن پسرشون سالمه اما میگن در زمان کودکی زمان زیادی طول کشید تا این پسر گردنشو بتونه نگه داره و گفتار درمانی هم می بردنش و ۲ دختر سالم هم داره.
    ۲ بچه ی سندرم داون هم در فامیل شون هست که فقط نسبت یکیشون رو میدونم ، دخترِ پسر عمه ی دیگر همسرم هستن ، از عمه ی دیگری .
    برادران همسرم هم هنوز هیچکدام فرزند ندارن.
    من و همسرم کاملا غریبه هستیم و حتی شهرامون هم یکی نیست . در فامیل من الحمدلله هیچ‌ مشکلی در بچه ها و افراد وجود نداره . قبل از ازدواج مشاوره ی ژنتیک رفتیم . گفتن اگر احتمال ابتلای فرزندان زوجهای سالم به میکروسفالی ۴ تا ۶ درصد باشه ، برای ما ۲ برابره ، پیشنهاد آزمایش ژنتیک دادن اما همسرم قبول نکردن . الان من ۴ ماه و نیمه که باردارم ، فرزندم پسره . خیلی نگرانم ، این مسائلی که گفتم چقدر ممکنه به فرزند ما هم مربوط بشه ؟ تا اینجا تمام سونوگرافی های جنینم سالم بودنش رو تایید کرده( غربالگری اول و دوم)اما خواهر همسرم میگفتن تا آخر بارداری شون ایشون هم فکر میکرده بچه س سالمه ، اما در ماه آخر یا بعد از تولد تشخیص میدادن که بچه شون مشکلی داره …
    خواهش میکنم بنده رو راهنمایی کنید .

    • admin

      می 2, 2022 - 10:12 ق.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه. در رابطه با میکروسفالی توصیه به انجام آزمایش ژنتیک میکنم، ابتدا همسرتون بررسی بشن و سپس در صورت شناسایی ژن، جنین مورد بررسی قرار بگیره. با این حال اگر باردار هستید، لازمه سونوگرافی های ۴ بعدی در مراکز پیشرفته به صورت هدفمند و تشخیص ناهنجاری به خصوص در ناحیه سر انجام بگیره و در هفته های باقی مانده بارداری نیز، سونوگرافی بصورت فالوآپ تکرار بشه. اگر ان‌شاالله کوچولوتون سالم بودن، بازهم خطر ذکر شده متوجه فرزندان آیندتون خواهد بود. در رابطه با سندروم داون و اختلالات تکلم هم آزمایش تا حدودی کمک کننده خواهد بود. هرچند که سندروم داون به جز موارد خیلی خاص (حاملان جابه جایی رابرت سونین) ارث پذیر نخواهد بود. این نکته رو به یاد داشته باشید که غربالگری های بارداری هیچکدام تست‌های تشخیصی نیستن و در بهترین حالت فقط ۸۰٪ دقت دارن. پس اکتفا به نتایج کم خطر غربالگری ها درست نیست.

  • مائده

    آوریل 26, 2022 - 8:26 ق.ظ

    سلام . من ۲۵ و همسرم ۳۲ ساله هستن یکی از خواهران همسرم ، با پسر عمه شون ازدواج کرده ، ۲ بار باردار شده ، ۲ فرزند پسر میکروسفالی به دنیا آورده ، که یکی در سن ۲ سالگی و یکی در سن ۹ سالگی فوت شدند .به گفته ی خودشون ، مادرشوهرشون که عمه شون هست ، گویا در جوانی بچه ی مریضی رو به دنیا میارن که مشکل در سرش داشته و فوت میکنه . (دقیق‌نمیدونن چه بیماری ای بوده)
    ۲ خواهر دیگه ی همسرم با افراد غیر فامیل ازدواج کردن ، یکیشون با همشهری خودش ازدواج کرد اما غریبه بودند ، پسری دارن که از کودکی لکنت داره و الان ۳۰ سالشه و یک دختر سالم هم دارن.
    خواهر دیگر همسرم که با غریبه ی غیر همشهری ازدواج کردن ، ۲ سقط داشتن ، تنها پسرشون هم سالمه اما میگن در زمان کودکی زمان زیادی طول کشید تا این پسر گردنشو بتونه نگه داره و گفتار درمانی هم می بردنش و ۲ دختر سالم هم داره.
    ۲ بچه ی سندرم داون هم در فامیل شون هست که فقط نسبت یکیشون رو میدونم ، دخترِ پسر عمه ی دیگر همسرم هستن ، از عمه ی دیگری .
    برادران همسرم هم هنوز هیچکدام فرزند ندارن.
    من و همسرم کاملا غریبه هستیم و حتی شهرامون هم یکی نیست . در فامیل من الحمدلله هیچ‌ مشکلی در بچه ها و افراد وجود نداره . قبل از ازدواج مشاوره ی ژنتیک رفتیم . شجره نامه کشیدن ، گفتن اگر احتمال ابتلای فرزندان زوجهای سالم به میکروسفالی ۴ تا ۶ درصد باشه ، برای ما ۲ برابره ، پیشنهاد آزمایش ژنتیک دادن اما همسرم قبول نکردن . الان من ۴ ماه و نیمه که باردارم ، فرزندم پسره . خیلی نگرانم ، این مسائلی که گفتم چقدر ممکنه به فرزند ما هم مربوط بشه ؟ تا اینجا تمام سونوگرافی های جنینم سالم بودنش رو تایید کرده( غربالگری اول و دوم)اما خواهر همسرم میگفتن تا آخر بارداری شون ایشون هم فکر میکرده بچه ش سالمه ، اما در ماه آخر یا بعد از تولد تشخیص میدادن که بچه شون مشکلی داره …
    خواهش میکنم بنده رو راهنمایی کنید .

    • admin

      آوریل 30, 2022 - 8:07 ب.ظ

      سلام عزیزم وقتتون بخیر باشه. در رابطه با میکروسفالی توصیه به انجام آزمایش ژنتیک میکنم، ابتدا همسرتون بررسی بشن و سپس در صورت شناسایی ژن، جنین مورد بررسی قرار بگیره. با این حال اگر باردار هستید، لازمه سونوگرافی های ۴ بعدی در مراکز پیشرفته به صورت هدفمند و تشخیص ناهنجاری به خصوص در ناحیه سر انجام بگیره و در هفته های باقی مانده بارداری نیز، سونوگرافی بصورت فالوآپ تکرار بشه. اگر ان‌شاالله کوچولوتون سالم بودن، بازهم خطر ذکر شده متوجه فرزندان آیندتون خواهد بود. در رابطه با سندروم داون و اختلالات تکلم هم آزمایش تا حدودی کمک کننده خواهد بود. هرچند که سندروم داون به جز موارد خیلی خاص (حاملان جابه جایی رابرت سونین) ارث پذیر نخواهد بود. این نکته رو به یاد داشته باشید که غربالگری های بارداری هیچکدام تست‌های تشخیصی نیستن و در بهترین حالت فقط ۸۰٪ دقت دارن. پس اکتفا به نتایج کم خطر غربالگری ها درست نیست.

  • Sama

    ژوئن 5, 2022 - 6:16 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    آیا امکان تشخیص پدر قبل از بارداری وجود داره؟اگر کسی در یک هفته با دونفر رابطه داشته باشه آزمایشی وجود داره ک بشه متوجه شد پدر جنین کدوم یکی هست؟

  • امیر علی

    ژوئن 18, 2022 - 3:50 ب.ظ

    سلام نامزدمن بامن فامیل دور است ( دختر دختر عموی پدرم است ) ودو تا از برادرهایش را در سن ۷ و ۵ سالگی به ترتیب در اثر تومور مغزی و سرطان خون از دست داده است ولی خودش چون جنس مونث است به این بیماری دچار نشده است و دکترا به پدرو مادرش گفت اند که این بیماری فقط در فرزندان مذکر بروز می کند ( چرا که اختلال ژنی در کروموزوم y پدرش بوده است ) آیا خطری در آینده برای فرزندان من بوجود می اید ؟

    • admin

      ژوئن 19, 2022 - 11:23 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه. اگر تست ژنتیک انجام شده و جهش ژنتیکی در کروموزوم ایگرگ یافت شده باشه که به عنوان عامل بیماری های مذکور اعلام شده باشه، بنابراین از بابت *این بیماری ها* نسل شما در امان خواهد بود. با این حال نیاز به یک مشاوره ژنتیک دقیق با رسم شجره نامه جهت تعیین ریسک خطر می باشد.

  • آرشید

    جولای 30, 2022 - 2:00 ب.ظ

    سلام ببخشید میخواستم بدونم
    ازدواج ۲نفر که دختره از سمت پدری مادرش دختر خاله مادر بزرگ پسره هست و مادرش دختر دایی پدر پسر هست و از سمت پدری پسر نسب فامیلی ندارن چند درصد احتمال اختلال ژنتیکی به وجود میاد که حتی ممکنه تو هیچ آزمایشی نشون نده ولی باعث بیماری خاصی تو بچه بشه وجود داره ممنون از لطف شما

    • admin

      آگوست 3, 2022 - 5:57 ب.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. ببینید به طور کلی ازدواج های فامیلی به دلیل داشتن جد مشترک و به دنبال اون، داشتنِ جهش های ژنتیکی مشترکِ پنهان، توصیه نمیشه و خطرناک به حساب میاد. در این تیپ‌ازدواج ها با در نظر گرفتن شجره نامه توصیه به انجام تست های ژنتیک میشه که گرون قیمت هستن. با این حساب در صورت وجود جهش های مشترک، ریسک به دنیا آوردن فرزند مبتلا به اختلال ژنی با توارث اتوزوم مغلوب *در هر بارداری* برای این زوج حدود ۲۵٪ خواهد بود.

  • مهسا

    آگوست 10, 2022 - 1:42 ب.ظ

    سلام گلم بیان کردم براتون هیچ نسبت فامیلی باهمسرم ندارم سن ام زیر سی سال هست هیچ زمینه بیماری نداشتیم جنینم دچارهایپوپلاستیک بطن چپ هیگرما گردنی بود خواهردختر خاله همیرم سندروم داون هستن مشاورژنتیک برامون شجرنامه کشید فقط ازمایش کاریوتایپ گرفتن که مشخص شد سالمیم نرمال نظز شما چیست

    • admin

      آگوست 10, 2022 - 5:17 ب.ظ

      سلام مجدد. ببینید هایپوپلاستیک بودن بطن چپ (که بهش سندروم قلب چپ هایپوپلاستیک هم‌میگن) شایع‌ترین بیماری قلبی مادرزادی در جنین‌ها هستش. شیوع اون هم بین نُه تا سیزده جنین از هر دَه هزار بارداریه. باتوجه به اینکه یافته دیگه‌ای توی شجره شما دیده نشده و کاریوتایپ هم نرماله، به نتیجه خاصی مبتنی بر ارث پذیر بودن این اختلال نمیرسیم. به این ترتیب مجددا بارداری اتفاق بیفته و از هفته ۱۶ بارداری به طور دقیق آنومالی اسکن در مراکز مجهز و معتبر انجام بشه. اگر خدایی ناکرده بازهم چنین مسئله‌ای تکرار شد، لازم هستش که خود جنین مورد بررسی ژنتیکی بصورت مولکولی قرار بگیرند تا دقیقا متوجه بشیم که چه جهش‌هایی ایجاد شده و بتونیم مدیریتش کنیم.

  • آرزو

    آگوست 14, 2022 - 6:07 ب.ظ

    سلام وقت بخیر ، من دختری هستم ۲۳ ساله که پدرم کم شنوا هستن ولی صحبت میکنن و دو عموی ناشنوای کامل دارم که صحبت هم نمیکنن ، دو عمه ی کامل سالم دارم و پدرم و برادراش همگی بچه های سالم دارند به جز یکی از دخترعموهام که کمی کم شنوایی دارند و ایشونم ازدواج کردن بچه هاشون سالم هستن ، الان خاستگار من پدرشون و پدربزرگشون و عمه شون بعد یه سنی دچار وز وز گوش شدند و میگن باعث شده یکی از گوش هامون خوب نشنوه ، همچنین دختر عمه پدر خاستگارم ناشنوا بودند . الان منو ایشون نگران هستیم و میخایم بدونیم آیا باید آزمایش ژنتیک بدیم یا خیر؟!

    • admin

      آگوست 17, 2022 - 4:12 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه. آیا پدربزرگ و مادربزرگ شما چنین مشکلی رو داشتن؟؟ آیا فامیل بودن؟؟ سوال بعدیم این هستش که آیا خواستگارتون نسبت خویشاوندی دارن باهاتون؟ برای ارائه جواب نهایی لازم دارم که پاسخ سوالاتم رو از شما دریافت کنم🌹

  • پریسا

    آگوست 30, 2022 - 1:59 ب.ظ

    عزیزم جفت (سقط شدمو دادم آزمایش نوشته بدشکلی پرز کشوری نی به چ معناس

  • پریسا

    آگوست 30, 2022 - 2:02 ب.ظ

    جفت جنین سقط شدمو دادمازمایش نوشته بدشکلی پرز کوریونی به چ معناست )تو خاطرتون باشه درمورد جنین هایپوپلاستیک بطن چپ با کیست هیگرما انتی ۱۳میل گفتم خدمتتون فامیل نیستیم سن ام زیر سی ساله و اینکه کاریوتایپ من همسرم سالم هست

    • admin

      آگوست 31, 2022 - 1:08 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر. آیا روی بقایای جنین تست ژنتیک انجام دادید؟ اگر بله، نیاز به دیدن جواب دارم و اگر ندادید باید بدونید که روی احتمالات میتونیم نظر بدیم. وجود کیستیک هیگروما با اختلالات کروموزوم ایکس (ترنر، شکننده و…،) همراهه و همچنین میتونه ناشی از اختلالات آنیوپلوئیدی شمارشی باشه.. اگر این فرضیه‌ها در مورد جنین از دست رفته‌تون درست باشه، احتمال تکرار این شرایط توی بارداری بعدیتون کم خواهد بود. با این حال اگر بازهم خدایی نکرده جنینتون مشکلی داشت، حتما باید آمنیوسنتز بشید تا تست های ژنتیکی برای تعیین نوع و میزان اختلال انجام بشه🌱

  • علی

    سپتامبر 16, 2022 - 9:25 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر بنده قصد ازدواج با دختری را دارم که پدر و مادرش پسر عمو و دختر عمو بوده اند و سه فرزند دارند که دو تای اول سالم و فرزند سوم آنها از ناحیه چشم و گردن و قلب مشکل دارد می خواستم بدونم در صورت اینکه آزمایش ژنتیک بدهیم به صورت صد در صدی مشخص میشه که مشکل پیش میاد یا نه
    ممنون میشم از پاسخ تون⁦🙏🏼⁩

    • علی

      سپتامبر 17, 2022 - 1:30 ق.ظ

      این رو هم اضافه کنم که بنده با این دختر هیچ‌گونه نسبت فامیلی ندارم و در خانواده ی خودم نیز هیچ بیماری ارثی نداریم

    • admin

      سپتامبر 18, 2022 - 6:01 ب.ظ

      سلام وقت شما هم بخیر باشه. در این شرایط لازم هستش که فرزند بیمار خانواده یک تست ژنتیک انجام بده تا بفهمیم چه ژن هایی در بدنشون دچار جهش شده و بعد، جهش های شناسایی شده در خانمی که شما قصد ازدواج دارید بررسی بشه. این احتمال وجود داره که خانم مورد نظر، ناقل ژن بیماریزا باشن. با این حال باتوجه به اینکه شما هیچ‌نسبت خویشاوندی با ایشون ندارید، احتمال خطر در فرزندانتون بسیار بسیار کم هستش. به این ترتیب انجام تست ژنتیک لزومی نداره.

  • علي

    اکتبر 8, 2022 - 11:27 ب.ظ

    سلام وقت بخير
    من خانومم الان هفته ١٩ هستش
    توي سونو پنج ماهگي گفتن تيغه بينيش كوچيكه و ازمايش اينوسنتز و اكو قلب ازش گرفتن
    خدارو شكر اكو قلبش سالم بود و مشكلي نداشت
    چند درصد امكان داره كه جواب تست امينو سنتز منفي باشه و مشكلي نداشته باشه؟!!؟
    در ضمن من با خانومم غزيبه هستيم
    با تشكر

    • admin

      اکتبر 9, 2022 - 10:54 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر، اگر آمنیوسنتز و اکو قلب نرمال بوده نگران نباشید مشکلی پیش نمیاد اما حتما نتایج آزمایشات رو به پزشک متخصص نشون بدید تا از سلامت کامل فرزندتون اطمینان پیدا کنید.

      • علي

        اکتبر 9, 2022 - 9:24 ب.ظ

        سلام وقت بخير منظور شما از امينوسنتز، همون ازمايشي كه توي سه ماهگي ميدن هست يا ازمايشي كه اب در بچه رو ميكشن؟!!؟

      • admin

        اکتبر 11, 2022 - 12:40 ب.ظ

        سلام و وقت بخیر. آمنیوسنتز در شرایط عادی درخواست نمیشه اگر نتیجه غربالگری مشکوک باشه پزشک درخواست آمنیوسنتز میده و طی اون توسط یک سرنگ مایع اطراف جنین کشیده میشه و برای آزمایش مورد بررسی قرار میگیره.

  • علي

    اکتبر 17, 2022 - 12:10 ق.ظ

    سلام وقت بخير
    جواي ازمايش امينوسنتز دو مرحله هستش
    ايا امكانش هست وقتي جواب مرحله اول بياد و همه چي خوب باشه، جواب مرحله دوم عكس مرحله اول باشه؟!!؟

    • admin

      اکتبر 17, 2022 - 11:54 ق.ظ

      سلام وقت شما هم بخیر، معمولا این اتفاق نمی افته اما نظر قطعی رو بعد از گرفتن کامل جواب میشه داد.

  • لی لی

    اکتبر 20, 2022 - 9:37 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    اکر ممکن راهنمایی بفرمایید
    من طبق سونوگرافی در هفته هفت بارداری هستم
    من در هفته ۴بارداری یک قرص ویتامین A25000 مصرف کردم
    و چند روز بعدیک عدد
    سوالی داشتم
    ممکن نقص ژنیتیکی ایجاد کنه برای جنین؟
    لازمِ پزشک خاصی مراجعه کنم؟
    (من درهفته۶ک سونو دادم جنین ۴میلیمتر بودو ضربان قلب۱۰۰ ک پزشک گفت کنده و دو هفته بعد مراجعه کن)

    • admin

      اکتبر 23, 2022 - 12:07 ب.ظ

      سلام عزیزم، سلامت باشید. سه ماهه اول بارداری زمان بسیار مهمی هست چون اندام ها درحال شکلگیری هستند و مصرف دارو باید خیلی با احتباط انجام بشه. نمیشه بطور قطع گفت که مصرف یدونه قرص تاثیر خطرناکی داشته یا نه و شما باید به پزشکتون اطلاع بدید تا در زمان مناسب غربالگری برای شما درخواست بده تا از سلامت جنین اطمینان حاصل کنید.

  • fa

    اکتبر 22, 2022 - 3:20 ب.ظ

    سلام وقت من و همسرم هر دو مینور هستیم آزمایش ژنتیک انجام دادیم گفتن برای حاملگی باید تحت نظر باشید و آزمایش امینوسنتز رو انجام بدین .بعد چندین سال تصمیم داریم بچه دار بشیم داریم تحقیق میکنیم . میخام ببینم آزمایش سولفری میتونه جایگزین آزمایش امینوسنتز باشه؟!که نخاییم امینوسنتز انجام بدیم ؟!

    • admin

      اکتبر 23, 2022 - 12:10 ب.ظ

      سلام عزیزم. اینکه انجام چه آزمایشی برای شما بهتر هست رو پزشک شما تشخیص میده عزیزم اما اگر نظر ما رو بخواید انجام سل فری رو پیشنهاد میدیم چون زودتر و در هفته های کمتری از بارداری میتونید از وضعیت جنین آگاه بشید. اگر نیازمند اطلاعات بیشتری هستید فرم مشاوره ما در قسمت نوبت دهی رو پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرن و مشاوره دقیقتری بهتون بدن.

  • tna

    اکتبر 30, 2022 - 7:59 ب.ظ

    سلام من و همسرم ازمایش خون ازدواج دادیم یک بار گفتن باید من قرص بخورم یک ماه بعد بیام بعد میگفتن نه مینور ن ماژور یچی بین که قابل تشخیص نیست باید قرص بخورم معلوم بشع به کدوم سمت میره دوباره ازمایش دادم بازم نشد البته دوباره رفتم پریود بودم گفتن قرص بخور دو ماه دیگه بیا خیلی استرس دارم از بابت جواب بنظر شما وقتی گفتن نه مینور ن ماژور ممکنه چی باشم و خون منو همسرم بهم میخوره یا نه

    • admin

      اکتبر 31, 2022 - 11:54 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر، توصیه میکنم الکتروفورز خون انجام بدید تا مشخص بشه مشکل چیه، با آزمایش کم خونی ساده نمیشه تشخیص داد. اگر همسرتون مشکلی نداشته باشن حتی در صورت تایید تالاسمی مینور برای شما مانعی برای ازدواج وجود نداره و تنها در صورتی که دوطرف هر دو به تالاسمی مینور مبتلا باشن میتونه مانعی برای ازدواج باشه.

  • Ali

    نوامبر 12, 2022 - 9:08 ق.ظ

    سلام ، می خوام با دختر خاله ام ازدواج کنم ، مادر من پنج سال پس از تولد من بیماری ام اس گرفته و تمام خاله هام و دایی ام دیابت دارن ، در صورت ازدواج چقدر احتمال داره فرزندان ما به ام اس مبتلا بشن ؟ ممنون

    • admin

      نوامبر 12, 2022 - 12:01 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر. این سوال شما خیلی کلی هست و به عوامل مختلفی بستگی داره که مشخص بشه این بیماری ها ارثی بودن یا نه. لطفا در قسمت رزرو نوبت یک زمان مشخص کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرن و به صورت رایگان راهنماییتون کنن.

  • توانا

    نوامبر 19, 2022 - 9:16 ق.ظ

    با عرض سلام و وقت بخیر
    بنده با پسر عموی خود ازدواج کرده ام همچنین پدر و مادر خودم پسرعمو و دختر عمو هستند و پدر شوهد و مادرشوهرم پسرخاله و دختر خاله هستند از لحاظ ژنتیک تمامی فرزندان سالم هستند در ضمن به جز بیماری های قلبی که در خانواده پدری من و همسرم وجود دارد پدربزرگ من که عموی پدر و پدرشوهرم نیز میشود ناشنوا هست و این ناشنوایی در افر اد فامیل خیلی دور نیز مشاهده میشود ولی هیچ یک از افراد فامیل به این مشکل برنخورده است . خواستم نظر شما رو در مورد این که چقدر احتمال وجود مشکل در فرزند من وجود خواهد داشت جویا شوم .
    اتفاقا تمامی دایی و عموهای خودم و همسرم بچه زیاد دارند حتی خودم ۳ خواهر برادر و همسرم نیز ۳ خواهر برادر دارد و همگی از لحاظ شنوایی سالم هستند .
    برخی از افراد فامیل خواستار مراجعه من و همسرم برای آزمایش ژنتیک هستند اما به علت شرایط مالی نتوانستم مراجعه کنم .

    • admin

      نوامبر 19, 2022 - 11:33 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. چون ازدواج شما و پدر و مادرهاتون به صورت فامیلی بوده تشخیص بیماری های ارثی در خانوان شما و احتمال انتقالش به فرزندانتون تنها با دریافت مشاوره و رسم شجره نامه امکان پذیره. از طریق سایت رزرو نوبت آنلاین انجام بدید تا همکاران ما با شما تماس بگیرن و به صورت رایگان شما رو راهنمایی کنن.

  • مریم

    ژانویه 14, 2023 - 4:32 ب.ظ

    سلام
    من دختر با شکاف کام و لب ۲۰ سالمه و مجرد ،ازدواج والدینم غریبه بودن،سابقه شکاف نداشتیم ولی دو تا از پسرعموم ها عقب مانده ذهن هستن
    میخواستم بپرسم آزمایشی هست من الان انجام بدم قبل از ازدواج که ببینم این شکاف من ژنتیکی بود یا نه و آیا ممکن که به بچه هم منتقل بدم؟ممنون میشیم اگه اسم اون آزمایشات لازم بهم اطلاع بدین انجام بدم.

    • admin

      ژانویه 16, 2023 - 5:55 ب.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. در مورد شکاف کام با توجه به اینکه فقط یک مورد در خانواده دیده شده، احتمال اتفاق بودن اون زیاد هست ولی اگر بخواید مطمئن بشید از ژنتیکی نبودن این موضوع، می تونید تست WES (Whole Exom Sequencing) رو انجام بدید
      البته که شکاف کام می تونه فاکتورهای محیطی و غیرژنتیکی داشته باشه که باید اونها هم بررسی بشه (مثل بروز یک سری کمبود ویتامین ها و یا بیماری های عفونی مادر در دوره بارداری و ..)
      در مورد پسرعمو ها هم باید پرسید که هر دو فرزند یک عمو هستند؟ ازدواج عمو فامیلی بوده؟
      در صورت تمایل نوبت آنلاین رزرو کنید تا کارشناسان ما بهتر راهنماییتون کنن.

  • زهرا

    ژانویه 20, 2023 - 10:08 ب.ظ

    سلام.وقت بخیر
    اول از همه ازتون ممنونم که دلسوزانه پاسخگو هستید

    در خانواده همسر من هفت نفر با معلولیت ذهنی شدید و متوسط و مشکلات شکاف کام و لب وجود دارد.و البته خواهر همسرم نیز دچار معلولیت ذهنی شدید هست.و لازم به ذکر است که مادر و خواهر همسرم هر دو دیابت دارند.
    پدر و مادر همسرم نوه خاله هستند و مادر همسرم چندین سال نابارور بوده و تحت درمان که نتیجه شده خواهر شوهر بیمارم و شوهرم.البته سایر افراد فامیل که فرزند بیمار دارند باهم نسبت فامیلی ندارند!

    الان من اگر باردار بشم،آزمایشی هست که بتونم با اون از سلامت فرزندم از نظر ذهنی و جسمی اطمینان حاصل کنم؟

    • admin

      ژانویه 21, 2023 - 11:33 ق.ظ

      با سلام و احترام
      ممنون از لطف شما
      مهمترین سوال بعد از توضیحات شما این هست که آیا با همسرتون نسبت فامیلی حتی نسبت دور دارید یا خیر؟

  • Zahra

    ژانویه 20, 2023 - 10:31 ب.ظ

    My love:
    سلام.وقت بخیر
    اول از همه ازتون ممنونم که دلسوزانه پاسخگو هستید

    در خانواده همسر من هفت نفر با معلولیت ذهنی شدید و متوسط و مشکلات شکاف کام و لب وجود دارد.و البته خواهر همسرم نیز دچار معلولیت ذهنی شدید هست.و لازم به ذکر است که مادر و خواهر همسرم هر دو دیابت دارند.
    پدر و مادر همسرم نوه خاله هستند و مادر همسرم چندین سال نابارور بوده و تحت درمان که نتیجه شده خواهر شوهر بیمارم و شوهرم.البته سایر افراد فامیل که فرزند بیمار دارند باهم نسبت فامیلی ندارند!

    الان من اگر باردار بشم،آزمایشی هست که بتونم با اون از سلامت فرزندم از نظر ذهنی و جسمی اطمینان حاصل کنم؟

    • admin

      ژانویه 21, 2023 - 11:33 ق.ظ

      با سلام و احترام
      ممنون از لطف شما
      مهمترین سوال بعد از توضیحات شما این هست که آیا با همسرتون نسبت فامیلی حتی نسبت دور دارید یا خیر؟

  • Nahid

    فوریه 1, 2023 - 12:22 ق.ظ

    سلام وقت بخیر، بنده خانم ۳۵ ساله هستم بارداری دوم هفته۲۳ بارداری، به دلیل های ریسک بودن در سندروم داوون در غربالگری بنده آمنیوسنتز انجام دادم و مشکلی نبود و نرمال بود اما کرموزوم ۹ جنین وارونه هستش inv(9)(p11q13) , حالا من خیلی نگرانم این چه مشکلی می‌تونه در جنین به وجود بیاره، من ساکن استانبول هستم خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید خیلی نگرانم

    • admin

      فوریه 5, 2023 - 9:39 ق.ظ

      سلام، وقت بخیر
      این وارونگی معمولا جزو Normal variantها حساب میشه و مشکلی رو در پی نخواهد داشت، اگر بررسی خون پدر و مادر هم صورت بگیره قاعدتا یکی از دو نفر حامل این وارونگی خواهند بود، در نتیجه جای نگرانی نیست

  • زهرا

    فوریه 8, 2023 - 9:34 ب.ظ

    سلام من گروه خونیم مثبت oو خواستگارم مثبت b هس و خودمونیم فامیل هستیم و هیچ مشکل ژنتیک نداریم امکانش هست ک گروه خونیمون باهم جور در نیاد ؟

    • admin

      فوریه 12, 2023 - 10:01 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه. از بابت گروه‌های خونی هیچ منعی برای ازدواج ندارید با این حال وجود نسبت فامیلی می تواند دردسرساز شود. با توجه به احتمال بروز بیماری هایی با الگوی توارث اتوزومال مغلوب لازم است قبل از عقد یک مشاوره ژنتیک کامل به منظور رسم شجره نامه و محاسبه ضریب خونی و ریسک احتمالی داشته باشید.

  • حسین خسروتاج

    مارس 3, 2023 - 4:29 ب.ظ

    سلام
    پسر سومم 18 ساله سندرم ویلیامز داره و حالا پسر اولم می خواهند بچه دار شوند خواستم بپرسم چه راهنمایی برای آنها دارید . متشکرم

    • admin

      مارس 4, 2023 - 4:59 ب.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. حتما باید قبل از اقدام به بارداری آزمایش و مشاوره ژنتیک انجام بشه تا احتمال بروز این بیماری در فرزندان بررسی بشه. نوبت آنلاین رزرو کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

  • Fateme

    مارس 4, 2023 - 1:10 ب.ظ

    سلام وقت تون بخیر من و همسرم غریبه ایم پارسال همین موقع ۹هفته سقط جنین داشتم بدلیل ایست قلبی جنین و امسال دوباره باردار شدم آزمایش غربالگری اول که رفتم گفتن بچه مشکل داره باید سقط بشه قلب داره اما ان تی ۱۳ گفتن نرمال نیست و مشکل ژنتیکی داره میشه برام توضیح بدید باید چکار کنم آیا احتمال بارداری موفق دارم یا نه؟ واقعا از نظر روحی بهم فشار وارد شده

    • admin

      مارس 4, 2023 - 5:03 ب.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. بابت اتفاق پیش آمده متاسفم. شما حتما باید به همراه همسرتون مشاوره ژنتیک انجام بدید و اگر نیاز بود آزمایش ژنتیک برای شما تجویز میشه. طی این مشاوره مشخص میشه که آیا سقط شما به دلایل ژنتیکی بوده یا خیر و احتمال بروز مجدد آن هم بررسی میشه. حتما بعد از سقط هم نمونه به پاتولوژی ارسال بشه تا آزمایش روش انجام بشه و دلیل این اختلال بررسی بشه. نوبت آنلاین از طریق سایت رزرو کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

  • reza

    آوریل 4, 2023 - 7:59 ق.ظ

    سلام آزمایش دی ان ای برای اثبات پدر و فرزندی اسمش چیه
    که توی سه ماهه اول بارداری هم انجام داده بشه

    • admin

      آوریل 5, 2023 - 9:12 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. اسم تست paternity هست ولی درحال حاضر انجام نمیشه.

  • ریحانه

    ژوئن 23, 2023 - 11:16 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    چندتا از افراد خانواده نامزد من بیماری های خود ایمنی دارند. خودشون هاشیموتو و کمبود مزمن ب12 گرفتن در توجوانی . برادرشون التهاب پوستی دارن. پدر و عموشون ویتیلیگو گرفتن در میانسالی و دختر همین عموشون رماتیسم دارن. و فقط یه عمو دارن و چندین عمه دارن که تیروئید دارن و از فرزندان آنهاخودشون اطلاع ندارن. مادرشون تیروئید دارن و از خاله هاشون خبر ندارن. خواستم ببینم اگه با این فرد ازدواج کنم چقدر احتمال دارد فرزند من دچار بیماری ویتیلیگو یا رماتیسم که بیماری خودایمنی خطرناکی شود. مشکل تیروئید و ب12 مهم نیست. در خانواده ما خدا رو شکر هیچکدام از بیماری های خودایمنی وجود ندارد

    • admin

      ژوئن 26, 2023 - 11:22 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. با توجه به بیماری‌های ژنتیکی متعددی که نام بردین لازم حتما مشاوره ژنتیک انجام بدید و همسرتون آزمایش بدن که مشخص بشه برای کدامیک از بیماری‌ها ناقل هستن. با شماره ۰۹۰۱۴۴۵۵۵۹۳ تماس بگیرید تا مشاورین ما راهنماییتون کنن.

      • ریحانه

        ژوئن 26, 2023 - 7:11 ب.ظ

        ولی من تماس گرفتم و گفتن چون اینا بیماری خودایمنی هست خیلی ارثی نیست. الان ارثی نیست یا باید آزمایش بدن؟

      • admin

        ژوئن 28, 2023 - 1:15 ب.ظ

        سلام مجدد. هرآنچه مشاورین ما به شما گفتن رو انجام بدید عزیزم. ایشون در جریان وضعیت شما هستند و متخصص این حوزه‌ هستند. اگر گفتن نیازی به انجام تست نیست دیگه جای نگرانی نداره.

  • زهرا

    جولای 12, 2023 - 8:48 ق.ظ

    سلام میشه به ما یک مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک با قیمت کم معرفی کنید چونکه مشکل مالی داریم
    من در مراکز دولتی آی وی اف کردم دفعه اول گرفت ولی در ۶ هفته و ۳ روز سقط شد ،من دو دفعه بعد اون هم انتقال دادم اما باردار نشدم حالا دکتر به من گفتند که مشاور ژنتیک برم

    • admin

      جولای 12, 2023 - 11:22 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر. با شماره ۰۹۰۱۴۴۵۵۵۹۳ تماس بگیرین همکاران بنده مشاوره ژنتیک رایگان به شما میدن و برای انجام تست‌ها هم اگر بگید از طریق سایت مراجعه کردین با تخفیف ویژه براتون انجام میشه.

  • محدثه

    جولای 24, 2023 - 4:31 ب.ظ

    ببخشید میخواستم بدونم اگر پدر و مادر آزمایش ژنتیک بدن بعدش از نمونه خون مادر هم آزمایش سل فری گرفته بشه با توجه به این ازمایش ها دی ان ها مقایسه میشن؟ اثبات پدر فرزندی هم بررسی میشه؟
    منظورم اینه اگر دی ان ای های پدر و مادر با دی ان ای های فرزند مقایسه بشه میشه رابطه پدر فرزندی رو اثبات کرد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    در آزمایش ژنتیک پدر آیا دی ان ای بررسی میشه؟یا نیازمند آزمایش دیگری برای بررسی دی ان ای هست؟

    • admin

      جولای 26, 2023 - 11:00 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر. بله میشه رابطه پدر و فرزندی رو بررسی کرد با این تست اما تا زمانی که پدر و مادر این درخواست رو ثبت نکرده باشن آزمایشگاه همچین بررسی انجام نمیده. اگر تمایل داشته باشید که چک بشه باید با آزمایشگاه صحبت کنید.

  • Aramesh

    آگوست 3, 2023 - 9:17 ق.ظ

    با سلام
    میخاستم بدونم عامل ژنتیک در دیابت نوع ۲ برای سوالات زیر ب چ صورت است؟

    ۱- جنسیت فرزند میتواند موثر باشد یا اینکه خیر؟
    ۲- ایا تمامی فرزندان در خطر ابتلا ب دیابت هستند یا اینکه به عنوان مثال فرزند چندم خانواده است در ابتلا به دیابت موثر است یا خیر؟
    ۳- ایا با تغییر شیوه زنوگی میتوان این بیماری را کنترل کرد یا خیر؟

    • admin

      آگوست 12, 2023 - 9:57 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر. خیر با جنسیت فرزند در ارتباط نیست. بله تمامی فرزندان به یک میزان در خطر ابتلا هستند و قطعا با رعایت رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی میشه این بیماری رو کنترل کرد.

  • محمد

    آگوست 4, 2023 - 8:56 ق.ظ

    سلام من آقا و مبتلا به بیماری کلیه پلی کیستیک هستم…
    سه خواهر کوچکتر من به ترتیب ۱. سالم (فقط جفت انگشت دومی پا ها رشد نکردند) ۲. سالم ۳. مبتلا به سندروم داون…
    از فامیل هم کسی به بیماری ژنتیکی مبتلا نیست و فقط خانواده من به این وضع دچار هستند… پدر و مادرم سالم هستند و ازدواج هم فامیلی نیست…
    چند درصد احتمال داره درصورت ازدواج من با یه خانم سالم فرزندم بیماری من رو نگیره؟ چون به هرکی گفتم میگه بیماری شما ارثی هست و راهی وجود نداره…
    خواهشا راهنمایی کنید از الآن برای آینده خیلی نگرانم
    اگه راهی وجود داره راهنمایی کنید.

    • admin

      آگوست 12, 2023 - 9:55 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. بیماری کلیه پلی کیستیک می‌تونه به صورت ارثی به نسل بعد منتقل بشه و برای بررسی اینکه شما ناقل هستید یا نه باید تست هول‌اگزوم انجام بدید. با آزمایشگاه تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

  • مریم

    آگوست 4, 2023 - 10:43 ق.ظ

    سلام من ونامزدم هردو کم خونی مینور داریم وغریبه هستیم ۳ ساله که باهم دیگه ایم می‌خواستیم ببینیم میتونیم ازدواج کنیم
    تو رو خدا زودتر جوابمو بدین
    ممنون

    • admin

      آگوست 12, 2023 - 10:00 ق.ظ

      سلام وقتتون بخیر. اول باید مشخص بشه هر کدام از شما به چه نوع تالاسمی مینور (آلفا یا بتا) مبتلا هستید که تست الکتروفورز می‌تونه این رو مشخص کنه. اگر هردو به یک نوع ابتلا داشته باشید باید آزمایش ژنتیک انجام بدید که مشخص بشه جهش دقیقا در کدام قسمت اتفاق افتاده و آیا هر دوی شما مشابه هم هستید از نظر مکان جهش. اگر یکسان باشه 25٪ احتمال داره فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور داشته باشید.

  • Ahmad

    آگوست 5, 2023 - 5:46 ب.ظ

    سلام من با یک دختری قراره ازدواج کنم که برادر وچند نفر از اقوام انها دیانه هستند گفتم ببینم ایا مشکل زنتیکی وجود دارد باتشکر

    • admin

      آگوست 12, 2023 - 10:00 ق.ظ

      سلام. سوالتون برام واضح نبود. اگر منظورتون اختلال روانی باشه باید مشخص بشه چه بیماری دارن که بررسی کنیم آیا ارثی هست یا خیر.

  • فاطمه

    آگوست 30, 2023 - 1:00 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر یه راهنمایی ازتون میخاسم من پدرومادرم باهم فامیل هستن .ماچهارتا بچه ایم که دوتای اولیمون سالمن ولی دوتای آخری میتلا ب راشیتیسم )نرمی استخوان(هستن توفامیلمون همچین موردی نیس ..حالا من ازدواج کردم خواستم بدونم احتمال اینکه بچه منم مبتلا ب این بیماری بشه هست؟ البته یکی از ژن های برادرم بررسی شده که نشون داده ب بچه من نمیرسه ولی ادامه آزمایشش بخاطر هزینه ش رهاشده..ممنون از راهنماییتون

  • فاطمه

    آگوست 30, 2023 - 1:04 ق.ظ

    راستی من وهمسرم غریبه ایم خواهرم دوقلوان که یکیشون به این بیملری مبتلاس ویه برادر که ازهممون کوچیکتر و اونم مبتلاست

    • admin

      آگوست 30, 2023 - 10:54 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. با توجه به توضیحاتی که دادین موارد زیادی هست که برای ما مبهمه و نیازمند توضیحات بیشتره. لطفا با این شماره 09900100741 تماس بگیرید تا مشاور ما بتونه شما رو راهنمایی کنه.

  • یارا

    سپتامبر 20, 2023 - 8:26 ب.ظ

    سلام وقت به خیر . من و همسرم فامیل هستیم . مار همسرم عمه مادر من هست . مشکل زنتیکی خاصی در هر دو خانواده وجود نداره ولی من باز هم نگران مشکل های زنتیکی هستم مسخواتم ببینم ایا مشکل خاصی در این لاره پیش خواهد امد؟

    • admin

      سپتامبر 23, 2023 - 10:47 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. شما حتما باید کاریوتایپ انجام بدید تا این نگرانی رفع بشه.

  • نیلو

    دسامبر 19, 2023 - 7:35 ب.ظ

    سلام وقت بخیر دکتر جان پدر و مادر بنده غریب و پدر مادر همسرم فامیل دور هستن و من و همسرم دخترعمو پسرعمو هستیم و برادر همسرم عقب ماندگی ذهنی و جسمی داشتن و اطلاعی از بدو تولد یا بعد ار تولد عارضه ایجاد شده باشه ندارم و ی دختر دارم با گاکتوزومی ایا امکان تکرار این بیماری در بارداری های بعد هست و راه حل این کار چیه و ما آز مایش ژنتیک قبل ازدواج انجام ندادیم و او سوال دیگه اینکه برای تایید بیماری دخترم نیاز هست آز ژنتیک انجام بده

    • admin

      دسامبر 20, 2023 - 12:36 ب.ظ

      سلام وقت شما بخیر باشه. در ارتباط با برادر همسرتون خیلی مهمه که بدونیم از بدو تولد درگیر عقب ماندگی بودن یا نه. در ارتباط با دخترتون باید یه تستی به اسم هلگزوم انجام بشه تا از نظر ژنتیکی بررسی بشن. چون ازدواج شما فامیلی هست احتمال تکرار وجود داره. پیشنهاد می‌کنم وقت رزرو کنید و با مشاور ما صحبت کنید تا بهتر راهنماییتون کنن.

Leave A Comment