هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری همراه با علائمی است که در این مقاله صحبت می کنیم. در این هفته شکم مادر به اندازه کافی بزرگ شده است، در نتیجه فضای کافی برای رشد جنین در رحم وجود دارد. می توان با استفاده از لوسیون های خاصی که پزشک توصیه می کنند از کشیدگی های پوست در این دوران جلوگیری کرد.

مادر در هفته بیست و سوم بارداری

بارداری در هر هفته متفاوت است و می تواند تغییرات متفاوتی را از خود به جای بگذارد. به طور میانگین باید در این زمان مادر هفت تا پنج کیلو وزن اضافه کند.

ممکن است در این دوره از بارداری بر روی شکم خطوط تیره رنگی را مشاهده کنید، این خطوط بیشتر به دلیل کشش عضلات نگهدارنده شکم ایجاد می گردد. نگران نباشید تمامی این خطوط بعد از زایمان از بین می روند.

وجود مشکلات گوارشی

در این زمان از بارداری بیشتر بانوان دچار یبوست و بواسیر می گردند. مشکلات گوارشی در این دوره زمانی بسیار فاحش است و به دلیل فشار و زور بیش از اندازه سبب بیرون زدگی رگ های خونی می گردند، در نتیجه اجابت مزاج با مشکل مواجه می گردد. در بیشتر مواقع بواسیر و یبوست بعد از زایمان از بین می رود.

جنین در هفته بیست و سوم بارداری

در این زمان از بارداری، روده های جنین با کمک ماده ای ضخیم به نام مکونیوم پر می شود. در هفته 23 بارداری لانگو یا موی بدن تیره می شود و ناخن های او در حال رشد هستند. در این زمان از بارداری چشم های جنین به طور کامل رشد خود را داشته اند، اما هنوز رنگدانه های خود را ندارند. اما می توان گفت در این زمان جنین توانایی پلک زدن دارد و می تواند چشم هایش را باز و بسته کند. در این هفته از بارداری، دیگر همانند نوزادی واقعی است که روز به روز بیشتر رشد می کند.

سعی کنید در این زمان از بارداری هیچ گاه به مدت طولانی به یک حالت ننشینید، به پهلو بخوابید و یا دراز بکشید، در مواردی که بیش از اندازه مجبور به نشستن هستید، دائما بایستید و تغییر وضعیت دهید.

هفته بیست و چهارم بارداری

Leave A Comment