هفته بیست و پنجم بارداری

هفته بیست و پنجم بارداری

هفته بیست و پنجم بارداری

هفته بیست و پنجم بارداری جنین به اندازه کافی بزرگ شده است و در بدن مادر تغییرات بارداری کاملا مشخص می باشد.

در این زمان از بارداری به سه ماه سوم بارداری نزدیک می شوید. رحم مادر در این زمان در حال رشد است و سبب می شود تا قسمت میانی بدن مادر عریض تر و کشیده تر شود. با بزرگ شدن رحم، شکم مادر جای کافی برای رشد جنین ایجاد می کند.

ممکن است در این زمان از بارداری شما به طور دائم با بی حسی و خارش انگشتانتان مواجه شوید، این مورد را می توان در دسته عوارض بارداری دانست که بعد از زایمان برطرف می شود.

جنین در هفته بیست و پنجم بارداری

در این هفته از بارداری اولین تحرکات روده در روده بزرگ جنین اتفاق می افتد و بعد از تولد از بدن نوزاد دفع می گردد. لازم به ذکر است که به این مدفوع غلیظ و تیره به اصطلاح مکونیوم گفته می شود. متاسفانه در مواردی دیده می شود که جنین قبل از تولد، اقدام به دفع آن می کند. این اتفاق خطرناک است و لازم است تا هر چه سریعتر با کمک مکش از ریه ها خارج شود.

در هفته بیست و پنجم بارداری وزن جنین در حدود ۶۸۰ گرم است و سیستم شنوایی آن به طور کامل تشکیل شده است که دیگر قادر به شنیدن صدای مادر است. همچنین در این زمان موهای سر کودک در حال رشد هستند.

نکات مورد توجه در هفته بیست و پنجم بارداری

لازم است در این زمان از بارداری خود، لیستی از برنامه های خود برای زایمان تهیه کنید.

حتما با تعیین وقت قبلی در زایشگاه مورد نظر برای زایمان از استرس خود بکاهید.

در رابطه با مسائل مربوط به خدمات بیمه حتما هماهنگی های مربوطه را انجام دهید.

در صورتی که تمام این برنامه ها به درستی برنامه ریزی شوند، به میزان قابل توجهی از استرس شما در دوران بارداری می کاهد.

درست است که تا زمان زایمان و تولد نوزاد هفته ها باقی مانده است، اما لازم است تا تمام عملکردهای جنینتان را مورد ارزیابی قرار دهید. در این زمان پرزهای چشایی بر روی زبان در حال شکل گیری هستند و پلک های جنین به طور مداوم در حال جنبیدن است.

بهتر است با بررسی های دوره ای و منظم، از سلامت وضعیت خود و جنین آگاه شوید و در صورت مشاهده هر گونه درد و علائمی هر چه زودتر با متخصص خود مشورت کنید.

در آزمایشگاه ژنتیک سیتوژنوم تمام آزمایشات لازم برای تشخیص و درمان هر گونه بیماری ژنتیکی قبل از بارداری و در طی آن انجام می شود.

تست تحمل گلوکز در بارداری

Leave A Comment