هفته سی ام بارداری

هفته سی ام بارداری

در هفته سی ام بارداری ممکن است تحمل کردن شرایط کمی برایتان مشکل باشد، تمام این مشکلات به دلیل تغییر شرایط بدنی و افزایش وزن مادر است. بیشتر مادران در این زمان از بارداری با تغییرات خلق و خو مواجه می شوند. حساس می شوند و یا دچار استرس و اضطراب می شوند، این موارد به دلیل تغییرات هورمونی است که در بدن ایجاد می شود. در نتیجه توصیه می شود استراحت خود را در این هفته از بارداری بیشتر از قبل کنید و از کارهایی که استرس و اضطراب شما را بیشتر می کند خودداری کنید.

مشکلات هنگام خواب مادر

از آن جا که شکم مادر در هفته سی ام بارداری بزرگ شده است، ممکن است تحمل کردن شرایط کمی برایتان مشکل باشد، تمام این مشکلات به دلیل تغییر شرایط بدنی و افزایش وزن مادر است. به اندازه کافی بزرگ شده است، ممکن است شب ها برای خواب با مشکل مواجه شوید و برای چرخش در هنگام خواب با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنید. مادرانی که در هنگام خواب عادت به چرخیدن دارند، بهتر است برای تثبیت وضعیت از چند بالشت استفاده کنند.

احساس سوزش سر دل مادر

موارد بسیاری وجود دارد که در این هفته می تواند سوزش سردل مادر را بیشتر کند، فشار بر شکم و مصرف برخی از مواد غذایی می تواند این سوزش را افزایش دهد. تا جای ممکن از مصرف غذاهی سنگین، چرب، تند و اسیدی خودداری کنید. از آن جا که این هفته از بارداری، خود دارای علائم بسیاری است، سعی کنید تا با رعایت رژیم غذایی مناسب این علائم را کنترل کنید.

جنین در هفته سی ام بارداری

به مرور زمان و با افزایش سن بارداری وزن جنین بیشتر می شود، در این هفته از بارداری باید وزن جنین حدود ۲ کیلوگرم باشد. گاهی مادر دچار زایمان زودرس می شود، اما این سوال در ذهن وجود دارد که ایا در هفته سی ام بارداری جنین شانس زنده ماندن دارد؟

زایمان زودرس در طول ۳۰ تا ۳۷ از بارداری ایجاد می شود، زایمان زودرس همراه با خطراتی است. در صورتی که اقدامات ویژه برای مراقبت از مادر و جنین ایجاد شود، به مراتب شانس زنده ماندن جنین افزایش می یابد. هفته 30 همان ماه هفتم بارداری است، برای بررسی سن بارداری باید این زمان بر طبق هفته و سه ماه محاسبه گردد و به طور کلی قانون ماه عملا در بیان سن کاربرد ندارد.

عوارض خطرناک بارداری برای مادر و جنین