هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری ، بینی، دهان و گوش جنین شروع به شکل گیری می کنند. اگر می توانستید به رحم خود نگاه کنید، می توانید یک سر و لکه های تاریک پیدا کنید که در آن چشم ها و بینی های جنین شما شروع به تشکیل شدن می کنند. گوش های در حال ظهور در طرف سر، دست ها و پاهایی که با جوانه های ظریف شروع به رشد می کنند، نمایان می شوند.

در هفته ششم بارداری قلب جنین در حدود ۱۰۰ تا ۱۶۰ بار در دقیقه ضربان دارد، این مقدار معادل دوبرابر سریعتر از ضربان قلب شماست. در این زمان روده جنین در حال توسعه است و جوانه های بافتی که عاملی در تشکیل ریه ها می باشند، ظاهر می شوند. غده هیپوفیز او تشکیل شده است، همان طور که بقیه مغز، عضلات و استخوان هایش تشکیل شده اند. می توان گفت در این هفته از بارداری کودک شما در حدود یک چهارم اینچ طول دارد.

وضعیت مادر در هفته ششم بارداری

در این هفته احتمال سقط جنین بسیار بالا می باشد، در صورتی که دچار لکه بینی و یا خونریزی شدید، هر چه سریعتر به پزشک خود مراجعه کنید. در این زمان از بارداری مادر علائمی مثل تهوع صبحگاهی، تکرر ادرار، خستگی، سینه های متورم و لکه های تیره در اطراف نوک پستان را دارد و احساس عاطفی بودن یا تحریک پذیری می کند.

در هفته ششم از بارداری باید مادر مصرف مواد مغذی را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. از جمله این مواد:

  • اسید فولیک
  • کلسیم
  • آهن
  • پروتئین

طبق گزارشی از مرکز سلامت زنان و کودکان، ۸۰ تا ۸۵ درصد زنان دچار حالت تهوع و ۵۲ درصد زنان در سه ماهه اول بارداری دچار استفراغ می شوند. شما ممکن است در حال حاضر تهوع صبح را تجربه کنید، که برای بسیاری از زنان فقط به صبح محدود نمی شود.

علت تهوع صبحگاهی به طور کامل درک نمی شود، اما افزایش هورمون گنادوتروپین کوریونی انسان نقش مهمی ایفا می کند.

در این هفته نتیجه تست بارداری خانگی مثبت خواهد بود و بسیاری از مادران در این هفته به بارداری خود پی می برند.

انار ، بیش از آنکه میوه باشد، داروست

Leave A Comment