هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری

در هفته یازدهم بارداری جنین حدود 5.5 سانت طول دارد، در این زمان می توان گفت تقریبا تمام اندام های او به طور کامل تشکیل شده اند.

جنین در هفته یازدهم بارداری شروع به لگد زدن و کشش اندام خود می کند، حرکات او در این زمان بسیار خفیف و کوچک است. این حرکات به مرور زمان افزایش می یابد و بدن او رشد می کند و توسعه یافته تر و عملکردی تر می شود.

تغییرات مادر در هفته یازدهم بارداری

در این زمان حالت تهوع بسیار کاهش می یابد و احساس انرژی بیشتری دارید. متأسفانه ممکن است از یبوست (ناشی از تغییرات هورمونی، که می تواند هضم را تسریع کند) و سوزش سر دل رنج ببرید.

توصیه می شود بانوانی که حالت تهوع بیشتری در این زمان دارند، بهتر است در برنامه غذایی خود غذاهای سالم و پر انرژی را قرار دهند، این افراد ممکن است به دلیل تهوع نتوانسته باشند به وزنی مطلوب برسند و باید هر چه زودتر با پزشک خود مشورت کنند . در بیشتر موارد بعد از هفته یازدهم بارداری میل مادر به خوردن غذاهی متنوع افزایش می یابد، همین امر به افزایش وزن و انرژی جنین کمک می کند.

مصرف چه غذاهایی را باید در دوران بارداری افزایش دهیم ؟

در مرحله اول از خوردن غذاهایی که می توانند عامل بروز انگل و یا باکتری در بدن شما باشند و سبب آسیب رساندن به جنین شوند، اجتناب کنید. برخی از انواع غذاهای دریایی کربن بالا هستند که ممکن است سبب آسیب به مغز در حال رشد جنین شود.

از سوی دیگر، غذاهای دریایی منافع بسیاری دارد. غذاهای دریایی منبع خوبی از پروتئین و منبع اولیه خاصی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که ممکن است به دید کودک و رشد مغز او کمک کند. در نتیجه برای انتخاب غذاهای دریایی، ماهی را با کمترین میزان آلاینده ها انتخاب کنید.

از خوردن چه نوشیدنی هایی باید در دوران بارداری اجتناب کنیم؟

الکل محرک اصلی در دوران بارداری است. زیرا به سرعت از جریان خون مادر به نوزاد انتقال می یابد و حتی یک مرتبه نوشیدن الکل می تواند خطرات بسیاری را در پی داشته باشد. بنابراین بهتر است از آن به طور کامل اجتناب شود.

غربالگری ۳ ماهه اول بارداری

Leave A Comment