واکسن کرونا در بارداری

واکسن کرونا در بارداری

هر آنچه باید درباره واکسن کرونا در بارداری بدانید

اگر باردار هستید، هر آنچه در مورد واکسن COVID-19 باید بدانید را در این مقاله مطالعه کنید. افراد باردار قادر به دریافت واکسن کرونا در بارداری هستند. افراد بارداری که به ویروس کرونا مبتلا می شوند به احتمال بیشتری نیازمند بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU)، دریافت تهویه مکانیکی یا دریافت مراقبت های ویژه می شوند. تصور می شود واکسن های پیام رسان RNA (mRNA) برای افراد باردار بی خطر است.

با ادامه شیوع واکسن COVID-19، افراد باردار باید به تاریخچه پزشکی و عوامل خطر خود مراجعه کنند تا تشخیص دهند که آیا برای گرفتن واکسن آماده هستند یا خیر. این واکسن ها در افرادی که در حین آزمایشات بالینی باردار بودند مورد مطالعه قرار نگرفته است، و اطلاعات ایمنی کمی برای واکسن کرونا در بارداری وجود دارد. در بین افرادی که واکسن کرونا در بارداری را دریافت کرده اند تا کنون موارد خطرناکی مشاهده نشده است.

دکتر لورن دموستنس، مدیر ارشد پزشکی گفت: “بین دو گزینه واکسیناسیون در مقابل ابتلا به COVID، زنان باید انتخابی متناسب با ارزش های خود و شرایط کار و زندگی خود انجام دهند.”

خطرات واکسیناسیون افراد باردار

افراد باردار در آزمایشات واکسن گنجانده نشده اند، بنابراین اطلاعات محدودی در مورد چگونگی واکنش افراد باردار به واکسن های COVID-19 وجود دارد. تصور می شود واکسن های پیام رسان RNA (mRNA) برای افراد باردار بی خطر است. به گفته دکتر هنری برنشتاین، متخصص اطفال در مرکز پزشکی کودکان Northwell Health’s Cohen و عضو کمیته مشاوره ای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (ACIP)، واکسن های mRNA به سرعت شکسته و در بدن تخریب می شوند. آن ها واکسن های زنده ای نیستند، به هسته سلول های ما وارد نمی شوند و DNA ما را تغییر نمی دهند. به گفته دکتر کریستین پتکر، متخصص بارداری پر خطر و استاد زنان و علوم باروری در دانشکده پزشکی ییل، ​​بعید است که این واکسن به جفت برسد و از آن عبور کند. پتکر گفت: “براساس دانش فعلی، متخصصان معتقدند که واکسن های mRNA خطری برای افراد باردار ایجاد نمی کند.” برخی از افراد عوارض جانبی خفیفی را پس از دریافت واکسن مانند خستگی و تب خفیف گزارش می کنند. این عوارض جانبی به سادگی نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن کار می کند و نشانه جدی تر بودن آن نیست. افراد بارداری که تب خفیف پس از تزریق را تجربه می کنند، ممکن است نیازمند مصرف استامینوفن باشند. اگر با علائم آنفولانزا مواجه شدید می توانید استامینوفن ساده مصرف کرده و استراحت کنید تا علائم فروکش کند. کالج متخصصین زنان و زایمان آمریکا (ACOG) می گوید این واکسن نباید از افرادی که شیرده یا باردار هستند، دریغ شود. ACOG همچنین اظهار داشت که اعتقاد بر این است که این واکسن باعث ناباروری، سقط جنین، آسیب به نوزاد یا آسیب رساندن به افراد باردار نمی شود. دموستن گفت: “زنانی که اقدام به بارداری می کنند باید با تصمیم خود برای گرفتن واکسن احساس راحتی کنند و در صورت بارداری باید دوز دوم خود را در 3 هفته دریافت کنند.”

در نهایت تصمیم با خود شما است، انتخاب تزریق واکسن کرونا در بارداری یا عدم تزریق بر عهده هر فرد باردار خواهد بود. پزشکان می گویند: در نظر گرفتن سایر شرایط زمینه ای بهداشتی، مانند چاقی، دیابت یا بیماری ریوی، که ممکن است خطر ابتلا به COVID-19 شدید را افزایش دهد بسیار مهم است. برنشتاین می گوید: برای زنان بارداری که به فکر دریافت واکسن هستند، بهترین کار مکالمه با متخصص زنان و زایمان است.

کلام آخر

با در دسترس بودن اطلاعات ایمنی محدود در مورد نحوه واکنش افراد باردار به واکسن COVID-19 ، هرکسی که باردار است باید خطرات و مزایا را بسنجد و تصمیم بگیرد که آیا با تزریق واکسن راحت است یا خیر. تصور می شود واکسن های COVID-19 که از فناوری به نام پیام رسان RNA (mRNA) استفاده می کنند، در افراد باردار و شیرده بی خطر هستند. کسانی که باردار هستند و قصد تزریق واکسن کرونا در بارداری را دارند باید با پزشک خود در مورد بهترین گزینه برای خود صحبت کنند.

ویروس کرونا در بارداری

Leave A Comment