بوتاکس لب

بوتاکس لب

بوتاکس لب یک روش آرایشی سریع و غیر جراحی است که طی آن پزشک از مقدار کمی از بوتاکس استفاده می کند تا لب فوقانی شما بزرگ تر به نظر برسد.

در این مقاله به توضیح در مورد عمل بوتاکس لب، تفاوت آن با یک پرکننده لب و عوارض بالقوه ای که باید از آن آگاه باشید، پرداخته می شود.

بوتاکس لب چیست؟

بوتاکس لب یک روش آرایشی سریع در مطب است که حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد. این فرآیند شامل تزریق بوتاکس به کمان Cupid شما، که وسط لب فوقانی قرار دارد و گوشه های لب شما است.

تزریق به طور موقت عضلات اطراف لب شما را شل می کند. این باعث می شود قسمتی از لب فوقانی شما که داخل دهان است، به سمت بالا و خارج بپیچد و لب خود را نمایان تر جلوه دهد.

برای تصمیم گیری در مورد این که آیا بوتاکس لب یک روش مناسب برای شماست یا خیر، دیدن تصاویر افراد واقعی قبل و بعد از تزریق بوتاکس مفید است. در مشاوره اولیه خود از پزشک خود بخواهید که عکس های قبل و بعد از تزریق را به شما نشان دهد.

به خاطر داشته باشید که اگر عکس بلافاصله بعد از عمل گرفته شود، ممکن است لب متورم شده و از آن چه بعد از برطرف شدن تورم باقی می ماند بزرگتر به نظر برسد.

چه کسی کاندید خوبی برای بوتاکس لب است؟

افرادی که تصمیم به انجام عمل بوتاکس لب می زنند شامل موارد زیر هستند:

  • افرادی که تمایل دارند بدون جراحی لب های بزرگ تری داشته باشند
  • افرادی که لب های بسیار باریکی دارند که زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار داده
  • افرادی که می خواهند هنگام لبخند چهره بشاش تری داشته باشند، با بوتاکس لب هنگام لبخند لب ها بزرگ تر دیده می شوند

به طور کلی، اثرات این روش 8 تا 12 هفته باقی می ماند. اگر به دنبال گزینه ای ماندگار تر هستید، لیفت لب یا پرکننده های لب مانند ژل ممکن است برای شما بهتر باشد.

چه تفاوتی بین بوتاکس لب و یک پرکننده پوستی وجود دارد؟

لیفت لب و پرکننده های پوستی باعث ایجاد لب های بزرگ تر می شوند، اما مراحل متفاوت است.

پرکننده های پوستی لب ها را پر می کنند. در این روش، متخصص به لب های شما ماده ای که بیشتر از اسید هیالورونیک ساخته شده است، تزریق می کند. اسید هیالورونیک به ایجاد ساختار پوست و ظاهری زیباتر و آبرسانی کمک می کند.

از طرف دیگر، در لیپ لب ها برای آرامش بخشیدن عضلات اطراف لب فوقانی، از مقدار کمی از بوتاکس استفاده می کنند، بنابراین لب به سمت بالا می رود. این باعث می شود لب شما پرتر به نظر برسد، اما حجم واقعی آن افزایش نمی یابد.

اگر می خواهید شکل و حجم لب خود را تغییر دهید، پرکننده های پوستی مثل ژل لب ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

عمل لیپ لب یا بوتاکس لب چگونه است؟

قبل از عمل
به مدت 3 تا 4 روز قبل از عمل، باید از مصرف الکل و رقیق کننده خون مانند آسپرین که می تواند تورم را بدتر کند، دوری کنید.

در طول عمل
در این جا چند نکته وجود دارد که باید بدانید:

  • عمل فقط حدود 10 دقیقه طول می کشد.
  • پزشک احتمالاً از قبل لب های شما را بی حس نمی کند، زیرا این روش خیلی دردناک نیست. برخی افراد آن را با احساس داشتن جوش بر روی لب مقایسه کرده اند.
  • پزشک بوتاکس را به مرکز و گوشه های لب فوقانی شما تزریق می کند.

بعد از عمل
بعد از عمل می توانید بیشتر فعالیت های روزانه را از سر بگیرید، اگرچه ممکن است در لب فوقانی احساس بی حسی و تورم داشته باشید. در این جا چند نکته بعد از عمل آورده شده است:

  • در روزهای بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید زیرا این امر می تواند خطر عفونت را افزایش دهد.
  • از مالیدن یا ماساژ دادن لب خودداری کنید، که می تواند باعث تغییر فرم و پخش شدن بوتاکس شود.
  • سعی کنید چند روز به پشت خود بخوابید تا لب های شما روی بالش شما فشار نیاورد.

چه مدت بعد از عمل نتایج قابل رویت است؟

به دنبال عمل بوتاکس لب، باید طی چند روز نتایج را ببینید و بهبودی مداوم برای چند روز پس از آن حاصل می شود. تقریباً 10 تا 14 روز بعد از عمل، اثر کامل روی لب ها مشخص است.

توجه به این نکته مهم است که اثر بوتاکس بر لب های شما ثابت نیستند. نتایج حدود 2 تا 3 ماه باقی می ماند، زیرا تنها مقادیر بسیار کمی بوتاکس به لب شما تزریق می شود. هنگامی که متوجه می شوید که اثرات از بین رفته اند، می توانید با تزریق بوتاکس اضافی، نتایج خود را حفظ کنید.

اگر به دنبال گزینه ی ماندگارتری هستید، پرکننده های لب اثر طولانی مدت تری دارند که حدود یک سال باقی می ماند.

عوارض جانبی احتمالی چیست؟

بوتاکس لب معمولاً یک روش ایمن و کم خطر محسوب می شود، به خصوص به دلیل این که از مقدار کمی بوتاکس استفاده می شود. کبودی یا تورم جزئی ممکن است در محل تزریق ایجاد شود.

اگر دوز بیشتری از بوتاکس تزریق شود، ممکن است باعث بی حسی بیش از حد لب های شما شود. این ممکن است بستن آن ها را دشوار کند. همچنین می تواند منجر به مشکلات زیر شود:

  • فرو رفتن لب
  • مشکل در تلفظ کلمات خاص
  • عدم توانایی تف کردن یا سوت زدن
  • بعد از نوشیدن مایعات در دهان خود مشکل دارید
  • افتادن یک طرفه دهان، شبیه به سکته مغزی

با فاصله گرفتن از تزریق بوتاکس این علائم فروکش می کند.

در موارد نادر، بوتاکس می تواند باعث سردرد، تب و لرز شود. بوتولیسم یک عارضه جانبی بسیار نادر از بوتاکس است. در صورت بروز هریک از علائم بوتولیسم، فوراً به پزشک مراجعه کنید. این علائم شامل:

  • بلع مشکل
  • صحبت کردن دشوار است
  • در تنفس مشکل دارد
  • تاری دید

پیش چه کسی بوتاکس لب انجام دهم؟

با وجود این که لیپ لب یک روش آرایشی غیر جراحی است، اما همیشه باید آن را نزد یک پزشک متخصص آموزش دیده یا یک جراح پلاستیک انجام دهید که مجوز انجام این عمل را داشته باشد.

قبل از انجام آن با پزشک مشورت کنید، بنابراین آن ها می توانند آن چه را در طول عمل انجام می دهند توضیح دهند و عکس قبل و بعد سایرین را به شما نشان دهند.

در اینجا سؤالاتی وجود دارد که در مشاوره اولیه، می توانید بپرسید:

  • آیا این روش می تواند به من کمک کند به ظاهری که می خواهم دست یابم؟
  • چگونه باید برای انجام آن آماده شوم؟
  • پس از انجام عمل باید از انجام چه کارهایی پرهیز کنم (مانند سیگار کشیدن)؟
  • چگونه باید بعد از عمل از لب های خود مراقبت کنم؟


بوتاکس لب یک روش آرایشی بدون جراحی است که می تواند به افراد در رسیدن به لب فوقانی بزرگ تر، بدون پرکننده پوستی کمک کند. این روش شامل تزریق بوتاکس به لب فوقانی است تا بتوانید عضلات را شل کنید و لب را به سمت بالا بکشید.

این گزینه ارزان تر از یک پرکننده پوستی است زیرا از واحدهای بسیار کمی از بوتاکس استفاده می کند.

مهم است که یک جراح متخصص زیبایی برای انجام این عمل پیدا کنید. در مشاوره اولیه خود، تصاویر قبل و بعد از مراجعه کنندگان قبلی را بخواهید و در مورد آن چه که شما می خواهید به دست بیاورید صحبت کنید.

آزمایش کشت ادرار چیست ؟

آزمایش خون CBC