تقویت سیستم ایمنی با خواب کافی

تقویت سیستم ایمنی با خواب کافی

تقویت سیستم ایمنی با خواب کافی

تقویت سیستم ایمنی با خواب کافی چگونه امکان پذیر است؟
محققان می گویند خواب کافی به سلول های T بدن کمک می کند تا با عفونت مقابله کنند. خواب ناکافی با تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی مرتبط است.

خواب به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مطالعات بی شماری از فواید خواب خوب شبانه خبر داده اند و اکنون محققانی از آلمان دریافتند که خواب سالم و کافی سلول های ایمنی بدن را که به سلول های T معروف هستند، بهبود می بخشد.

این مطالعه مکانیسم جدیدی را پیدا کرده است که از طریق آن تقویت سیستم ایمنی با خواب کافی امکان پذیر است.

یکی از محققان می گوید: “ما نشان می دهیم که هورمون های استرس آدرنالین و نورآدرنالین (همچنین با نام های اپی نفرین و نوراپی نفرین) و مولکول های ضد التهابی پروستاگلاندین ها از چسبندگی یک کلاس از مولکول های چسبنده به نام اینتگرین ها جلوگیری می کنند.” از آن جا که سطح آدرنالین، نورآدرنالین و پروستاگلاندین ها در زمان خواب کم است، چسبندگی اینتگرین ها قوی تر است. این چسبندگی بسیار مهم است، زیرا برای این که سلول های T سلول های آلوده به ویروس یا سلول های سرطانی را از بین ببرند، باید در تماس مستقیم با آن ها قرار بگیرند و چسبندگی اینتگرین برای تقویت این تماس شناخته شده است. “

اهمیت سلول های T

سلول های T نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارند.

هنگامی که سلول های بدن یک سلول آلوده به ویروس را تشخیص می دهند، اینتگرین ها را فعال می کنند، یک نوع پروتئین چسبنده، و سپس به آن ها اجازه می دهد به سلول های آلوده وصل شده و آن ها را از بین ببرند.

محققان سلول های T را در داوطلبان سالم مقایسه کردند که یا در تمام شب می خوابیدند و یا بیدار می ماندند.

آن ها دریافتند که در شرکت کنندگان در این مطالعه که شب را می خوابند، سلول های T سطح فعال سازی بیشتر اینتگرین نسبت به سلول های T افرادی که بیدار بودند، نشان دادند. و این گونه تقویت سیستم ایمنی با خواب کافی امکان پذیر است.

یافته ها حاکی از آن است که خواب پتانسیل بهبود عملکرد سلول T را دارد. برای افرادی که خواب کمی دارند، هورمون های استرس ممکن است توانایی عملکرد سلول های T را به عنوان عامل مؤثر مهار کنند.

هورمون های استرس در حالی که بدن در خواب است فروکش می کنند. مقادیر بالای این مواد ممکن است راندمان پاسخ ایمنی سلول T را برای از بین بردن عوامل بیماری زا کاهش دهد. “

اهمیت خواب

بزرگسالان برای بهبود سلامتی و رفاه نیاز به حداقل هفت ساعت خواب هر شب دارند.

در سال 2016، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به این نتیجه رسید که بیش از یک سوم آمریکایی ها خواب کافی ندارند.

یکی از محققان می گوید: “مردم اهمیت خواب را دست کم می گیرند و خواب کمتر از هفت ساعت در شب به طور منظم اثرات منفی دارد. این حالت اساساً با افزایش هورمون های استرس و ترشح آدرنالین، در بدن حالت ستیز یا گریز ایجاد می کند. “

خواب کافی نیاز هر انسانی است و این یک وضعیت طبیعی برای بدن است و باید از آن مراقبت کرد تا سالم باشد. خواب کمتر از پنج ساعت در هر شب به طور مرتب با مرگ و میر بیشتر همراه است. خواب ضعیف می تواند عواقب سلامتی کوتاه مدت و طولانی مدت داشته باشد.

سوزان استیونز، پزشك متخصص اعصاب خواب در سیستم بهداشت و درمان دانشگاه كانزاس، می گوید: “خواب بد می تواند منجر به ایجاد مشكلات طولانی مدت با خلق و خو، حافظه و قند خون شود.” “عواقب کوتاه مدت خواب بد ممکن است شامل خواب آلودگی، عدم تمرکز، تصادفات رانندگی، احساس خستگی، مشکلات حافظه، اشتباهات در محل کار و موارد دیگر باشد. خواب ضعیف مزمن نه تنها بر عملکرد خوب روز بعد تأثیر می گذارد، بلکه کمبود خواب باعث می شود خواب های شما به مرور دیگر خوب نباشد. “

در داخل بدن، کم خوابی مزمن می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

خواب ضعیف می تواند موجب التهاب، فشار خون، مقاومت به انسولین، افزایش کورتیزول، افزایش وزن و بیماری های قلبی عروقی و همچنین کاهش قند خون شود.

همچنین تصور می شود خواب خوب شبانه از انسان در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. یک منبع مورد مطالعه در سال 2019 در موش ها ارتباطی بین مغز، مغز استخوان و رگ های خونی پیدا کرد و مشخص شد که خواب کافی از سخت شدن شریان ها محافظت می کند. این مکانیسم فقط در موش هایی اتفاق افتاد که خواب با کیفیت داشتند.

محققان امیدوارند که درک ارتباط بین خواب و سلامت قلب و عروق، راه را برای گزینه های جدید درمانی هموار کند. تقویت سیستم ایمنی با خواب کافی و مراقبت از آن امکان پذیر است.

چرا مردم به اندازه کافی نمی خوابند؟

علی رغم مطالعات بی شماری که تأثیرات منفی کم خوابی بر بدن را اثبات می کند، متخصصان می گویند بسیاری از مردم هنوز خواب کافی را در اولویت قرار نمی دهند.

یک پزشک متخصص قلب و عروق و متخصص خواب، می گوید: “مردم باید صادقانه درمورد میزان خوابشان تأمل کنند زیرا بسیاری از مشکلات توسط خودمان ایجاد می شوند و فقط باید تصمیم بگیرید که یک خواب مناسب در شب را در اولویت قرار دهید.

داشتن یک فضای اتاق خواب راحت، تاریک و خنک و از بین بردن حواس پرتی وسایل الکترونیکی، حیوانات اهلی یا … مهم است. ” و ورزش می تواند کیفیت خواب را ارتقا بخشد. همچنین کم کردن میزان مصرف الکل و کافئین بسیار اهمیت دارد. “

خواب خوب باید اولویت داشته باشد زیرا در دنیای ما اتفاقات زیادی رخ می دهد، که ممکن است وضعیت خواب ما را تحت تاثیر قرار دهند، مگر این که شما آگاهانه تصمیم بگیرید که می خواهید زمان کافی برای خواب اختصاص دهید.

تقویت سیستم ایمنی با خواب کافی

محققان می گویند خواب خوب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

در یک مطالعه جدید، دانشمندان می گویند که آن ها دریافتند که خواب با کیفیت می تواند سلول های T را در بدن شما تقویت کند که با عفونت مبارزه می کنند.

خواب خوب این کار را با افزایش توانایی سلول های T در چسبندگی و از بین بردن سلول های آلوده به ویروس و سایر عوامل بیماری زا انجام می دهد.

محققان می گویند، مشکلات سلامتی کوتاه مدت و طولانی مدت در ارتباط با خواب ضعیف وجود دارد.

اثرات کم خوابی بر بدن

رابطه جنسی در خواب یا سکسومنیا

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی