مواد معدنی موثر بر آکنه

مواد معدنی موثر بر آکنه

مواد معدنی موثر بر آکنه

آکنه در هر سنی ممکن است ایجاد شود. اگرچه این شیوع در بین نوجوانان و گاهی در زنانی که یائسه می شوند بیشتر است، اما آکنه سالانه حدود 50 میلیون نفر در ایالات متحده را مبتلا می کند. برخی مواد معدنی موثر بر آکنه از جمله ویتامین A و روی می توانند در بهبود علائم آن موثر باشند.

سطوح آکنه در زمان عدم تعادل هورمونی. وقتی غدد بیش از حد طبیعی روغن تولید می کنند، منافذ پوست مسدود می شوند و به رشد باکتری ها (و جوش ها) امکان می دهند.

جوش ها به اشکال و عمق مختلفی وجود دارند، از جمله جوش های سر سیاه، کیست ها و گره ها. برای پیشگیری از آن ها، مدت هاست که تحقیقات به داروهای موضعی مانند بنزوئیل پراکسید، آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین و داروهای خوراکی حاوی ویتامین A، مانند ایزوترتینوئین، برای آکنه های متوسط ​​تا شدید اشاره کرده اند.

متناوباً، برخی به دنبال درمان های طبیعی تر مانند مکمل های ویتامین و مواد معدنی خوراکی هستند. آیا درمان های طبیعی نیز موثر هستند؟ و اگر چنین است، ویتامین ها و مواد معدنی موثر بر آکنه کدامند؟

ویتامین A

ویتامین A یک درمان احتمالی برای آکنه است، اما شما باید مطمئن شوید که آن را به روش صحیح دریافت می کنید.

طبق گفته پزشکان دانشگاه میشیگان، مکمل های خوراکی ویتامین A همانند ویتامین A موضعی عمل نمی کنند. در واقع، آن ها در برابر مکمل خوراکی احتیاط می کنند، زیرا این ماده می تواند بیشتر از سود آن آسیب رسان باشدد.

از آنجا که این ویتامین محلول در چربی است، در بدن شما جمع می شود و مصرف بیش از 10000 واحد بین المللی (IU) می تواند سمی باشد. این امر به ویژه در دوران بارداری بیشتر صدق می کند، بنابراین زنانی که قصد باردار شدن دارند باید قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل با پزشکان خود مشورت کنند.

اما به عنوان یک داروی موضعی، ویتامین A می تواند به شما در درمان آکنه کمک کند. بیشتر داروهای موضعی از نظر شیمیایی ویتامین را به یک رتینوئید تبدیل می کنند که می توانید آن را روی پوست قرار دهید. طبق کلینیک مایو، رتینوئیدها به دلیل توانایی در بازسازی و بهبود سریع پوست، موثرترین درمان آکنه هستند، به طوری که شما به سرعت پوست تازه ای دارید.

مارک های معروف رتینوئید، به ترتیب کمترین عوارض جانبی را دارند که شامل تازاروتن (تازوراک) و آداپالن (دیفرین) هستند. فقط با نسخه پزشک می توانید آن ها را تهیه کنید.

زنان باردار نباید رتینوئید مصرف کنند. این ماده همچنین محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش طبیعی پوست شما را ضعیف می کند، بنابراین افرادی که از رتینوئید استفاده می کنند باید مراقبت کنند تا از قرار گرفتن در معرض آفتاب طولانی مدت خودداری کنند و از ضد آفتاب استفاده کنند.

فلز روی

روی از جمله مواد معدنی موثر بر آکنه است که می تواند به بهبود آن کمک کند. می توانید آن را به عنوان یک مکمل خوراکی یا یک درمان موضعی مصرف کنید.

منبع معتبر مطالعاتی در مورد این موضوع نشان داد که روی می تواند باعث کاهش تولید چربی در پوست شود و می تواند در برابر عفونت باکتریایی و التهاب محافظت کند.

شما فقط به مقدار کمی روی در بدن خود نیاز دارید. دفتر مکمل های غذایی میزان این ماده در رژیم غذایی برای بزرگسالان را 8-11 میلی گرم (میلی گرم) توصیه می کند. برخی از شواهد معتبر وجود دارد که دوز نسبتاً بی خطر 30 میلی گرم می تواند به درمان آکنه کمک کند. مقادیر بیشتر روی ممکن است مضر باشد. برخی از افراد گزارش کرده اند که از مصرف زیاد روی بیمار شده اند و مصرف زیاد روی می تواند منجر به کمبود مس شود.

لوسیون های موضعی حاوی روی نیز می توانند به آکنه کمک کنند. یک مطالعه معتبر نشان داد که استفاده از لوسیون 1.2 درصد استات روی و 4 درصد اریترومایسین به طور قابل توجهی پوست را پاک می کند.

افسانه ها و حقایق مواد معدنی موثر بر آکنه

ما در مورد چگونگی کمک ویتامین A و روی به آکنه صحبت کرده ایم، اما احتمالاً شما هم در مورد ویتامین E به عنوان یک درمان احتمالی شنیده اید. رابطه آکنه با ویتامین E به اندازه ویتامین A یا روی بررسی نشده است. با این حال، در مطالعه اخیر منبعی معتبر، افراد مبتلا به آکنه دارای کمبود ویتامین E ، A و روی بودند. بنابراین اگر مطمئن شوید که میزان توصیه شده روزانه 15 میلی گرم ویتامین E را دریافت می کنید، ضرری نخواهد داشت.

روغن درخت چای نیز ممکن است به شما کمک کند تا آکنه را درمان کند. در یک مطالعه معتبر، 30 نفر به مدت 45 روز از ژل روغن درخت چای و 30 نفر دیگر از دارونما استفاده کردند. کسانی که از این ژل استفاده کردند، بهبودهای بیشتری در آکنه خود مشاهده کردند.

روغن درخت چای جایگزین مناسبی برای بنزوئیل پراکسید است که ماده ای شناخته شده در کرم های آکنه است. این ماده اثرات مشابهی دارد، باکتری ها را از بین می برد و تولید روغن را کاهش می دهد. اما به نظر می رسد روغن درخت چای عوارض جانبی کمتری مانند خارش، سوزش و لایه برداری دارد.

آکنه یا جوش ارثی

ویتامین ها برای سلامت پوست