نحوه انجام تست HPV

چند روش مختلف برای انجام تست HPV وجود دارد. با این حال غالبا در طول معاینه لگن در مطب متخصص زنان و یا ماما می‌توانید نمونه مورد نظر برای آزمایش HPV را دریافت کنید. نحوه انجام تست HPV برای خانم‌ها به شرح زیر است:

  1. پزشک در حالی که شما روی صندلی یا تخت مخصوص معاینه هستید و پاهایتان روی بخش رکابی است، فرج، واژن، دهانه رحم، راست روده و لگن را معاینه می‌کند.
  2. سپس اسپکولوم (یک ابزار کوچک) را در واژن قرار می‌دهد تا بتواند دهانه رحم را ببیند
  3. در مرحله بعد با یک برس کوچک، کاردک یا سوهان یک نمونه سلولی از دیواره داخلی بر می‌دارد. این کار فقط چند ثانیه طول می‌کشد و باید بدون درد باشد.

اگر همزمان آزمایش پاپ اسمیر را نیز انجام می دهید، از نمونه برداشته شده برای انجام هر دو آزمایش استفاده می‌شود. البته گاهی پزشک شما ممکن است دو نمونه بگیرد، اما این اتفاق نادر است. در مواردی در طول آزمایش، ممکن است احساس گرفتگی یا فشار خفیفی داشته باشید، اما این روند سریع است و نباید به شما آسیب برساند. اگر قبل از نمونه برداری برای HPV ادرار کنید، احتمالا راحت‌تر باشید.

چه کسانی باید آزمایش HPV انجام دهند

بعد از نمونه برداری

پس از نمونه برداری تست HPV، زندگی مانند قبل ادامه دارد و هیچ محدودیتی برایتان در نظر گرفته نمی‌شود؛ پس می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید. در مواردی ممکن است برای مدت کوتاهی پس از آزمایش مقداری لکه بینی یا ترشح داشته باشید که به نحوه انجام تست HPV بستگی دارد ولی جایی برای نگرانی وجود ندارد.

تکنیک‌های درمان HPV

نویسنده و مترجم: دکتر سارا فرخی مشاور ژنتیک

link alternatif megafafa

Leave A Comment