هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

در هفته بیست و ششم بارداری کم کم به انتهای سه ماه دوم بارداری خود می رسید. از آن جایی که در هر دوه و هفته تغییرات بسیاری در جنین ایجاد می گردد، ممکن است در هر بازه زمانی احساسی متفاوت داشته باشید. لازم به ذکر است که در این هفته از بارداری باید غربالگری ها برای بررسی میزان کم خونی و دیابت بارداری انجام شود، تا در صورت وجود موردی مشکوک هر چه زودتر اقدامات مناسب لحاظ گردد.

مادر در هفته بیست و ششم بارداری

در این هفته، بیشتر گرفتگی هایی شبیه به زمان قاعدگی احساس می کنید. لازم است تا میزان استراحت خود را به نسبت افزایش دهید، برخی از مادران با لگد زدن کودک درد در زیر دنده های خود احساس می کنند. در این هفته از بارداری به نسبت تکرر ادار ایجاد می شود. لازم است تا در طول روز دراز بکشید و زمان استراحت خود را افزایش دهید تا میزان این درد ها کمتر شود.

کمر درد در دوران بارداری یکی از عوارض این زمان است. بیشتر زنان از کمر درد در دوران بارداری شکایت می کنند، دلیل آن هم این است که در این زمان از بارداری شما دچار اضافه وزن می شوید. کمر درد طبیعی است و بهتر است در رابطه با راهکارهای کاهش درد با پزشک خود مشورت کنید.

جنین در هفته 26 بارداری

در این هفته رنگ چشمان جنین آبی است، اما به تدریج و بعد از تولد چشم ها تغییر رنگ می دهند. دیگر کودک توانایی چشمک زدن را دارد. کودک در حال وزن گیری است، اگر چه هنوز لاغر است اما چربی ها در زیر پوست جنین در حال رشد هستند.

در هفته بیست و ششم بارداری دستگاه گردش خون به طور کامل روند خونرسانی خود را انجام می هد، به این معنی که قلب جنین خون را پمپ می کند و سبب تشکیل عروق خونی در ریه ها می شود.

در جنین پسر بیضه ها در این هفته از طریق کانال اینگوئینال وارد کیسه های بیضه می شوند.

لازم به ذکر است که مادر در این هفته از بارداری به نسبت زمان های قبلی، احساس درد در ناحیه پاها، کمر، قفسه سینه و لگن می کند. در صورتی که این درد ها ادامه دار و شدید باشند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

در این هفته تست تحمل گلوکز در بارداری توسط پزشک درخواست می شود.

Leave A Comment