هفته اول بارداری

هفته اول بارداری

هفته اول بارداری در واقع جزء بارداری محسوب نمی شود، این هفته از اولین روز آخرین قاعدگی شما شروع می شود. بیشتر متخصصین جنین شناسی از زمان لقاح هفته های بارداری را محاسبه می کنند.

علائم بارداری در هفته اول

در هفته اول بارداری، به یاد داشته باشید در این مرحله زودرس، نشانه هایی که شما تجربه می کنید، آن هایی هستند که به دوره شما وابسته هستند، زیرا شما حامله نیستید. این علائم ممکن است در افراد مختلف باشد و شامل موارد زیر می شود:

  • خونریزی واژینال، با این روند بدن شما رحم را تخلیه می کند
  • احساس درد و خستگی
  • مشکلات گوارشی
  • نوسانات خلقی، هورمون های مخرب در این روند می توانند سبب تحریک شدن احساسات شما شوند
  • احساس درد در سینه ها
  • تهوع و حساسیت

اولین نشانه های بارداری به زودی اتفاق نخواهد افتاد. در واقع، بسیاری از خانم ها در هفته چهارم بارداری خود این علائم را مشاهده می کنند.

در هفته اول بارداری بدن شما تخمک ماه گذشته را آزاد می کند و همین می تواند یک پوش جدید ایجاد کند، رشد کند و به جنین تبدیل شود.

وضعیت جنین در هفته اول بارداری چگونه می باشد ؟

زمانی که لقاح ایجاد می شود، سلول تخم برای تقسیم شدن آماده می شود. به جنین در هفته اول بارداری بلاستوسیت می گویند که قسمت خارجی آن در هفته دوم بارداری جفت را تشکیل می دهد و نواحی داخلی آن به رویان تبدیل می شود.

طریقه محاسبه کردن سن بارداری

برای تخمین سن بارداری باید اولین روز آخرین قاعدگی مادر محاسبه گردد. این سن با اضافه کردن عدد ۱۴ به روز انتقال جنین تخمین زده می شود.

بانوانی که قاعدگی آن ها منظم می باشد رشد جنین بعد از ۱۱ روز از اولین پریود آن ها محاسبه می گردد.

در صورتی که قاعدگی نامنظی داشته باشید، تعیین سن دقیق بارداری با مشکل مواجه می شود، و تنها پزشک می تواند با استفاده از انجام سونوگرافی این سن را برای شما تخمین بزند.

در هنگام آزاد شدن تخمک فولیکول های باقی مانده به جسم زرد تبدیل می شود. با این روند عمل لانه گزینی در صورت وجود تخم آغاز می شود. از زمانی که تخمک گذاری آغاز می شود تخمک تنها ۲۴ ساعت طول عمر دارد تا بتواند عمل لقاح را انجام دهد.

تخمک به سمت لوله فالوپ حرکت می کند تا با اسپرم ملاقات کند. در صورت لقاح، سلول تخم در دیواره رحم قرار می گیرد. دو هفته بعد از تخمک گذاری، جسم زرد در صورت عدم لقاح شروع به پایین آوردن دو هورمون استروژن و پروژسترون می کند و دیواره رحم فرو می ریزد و خونریزی ماهانه اتفاق می افتد.

آزمایش های بارداری

Leave A Comment