تهدید به سقط جنین

در این مقاله سعی داریم علائم و عوامل خطر تهدید به سقط جنین ، تشخیص، درمان و راه های جلوگیری از سقط را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

تهدید به سقط جنین به چه معناست؟

تهدید به سقط جنین به معنی خونریزی واژینال است که در 20 هفته اول بارداری اتفاق می افتد. خونریزی گاهی با گرفتگی شکم همراه است. این علائم نشان دهنده احتمال سقط جنین است، به همین دلیل این بیماری به عنوان تهدید به سقط شناخته می شود. خونریزی از واژن در زنان باردار نسبتاً شایع است. حدود 20 تا 30 درصد از زنان در 20 هفته اول بارداری دچار خونریزی می شوند. تقریباً 50 درصد از این زنان کودک خود را به دنیا می آورند. علت دقیق سقط جنین معمولاً مشخص نیست. با این حال، این در میان زنانی که قبلا سقط جنین داشته اند بیشتر مشاهده می شود.

علائم سقط جنین چیست؟

هرگونه خونریزی واژینال در طی 20 هفته اول بارداری می تواند علامت خطر سقط جنین باشد. برخی از خانم ها همچنین گرفتگی شکم یا کمردرد دارند. در حین سقط جنین واقعی، زنان معمولاً دچار درد مبهم یا شدید در شکم و کمر می شوند. آنها همچنین ممکن است دفع لخته داشته باشند. اگر باردار هستید و هر یک از این علائم را دارید، بلافاصله با پزشک یا متخصص زنان و زایمان تماس بگیرید.

چه کسی در معرض خطر سقط جنین است؟

علت واقعی سقط جنین همیشه شناخته شده نیست. با این حال، عوامل خاصی وجود دارد که ممکن است خطر ابتلا به آن را افزایش دهد.

این عوامل شامل:

  • یک عفونت باکتریایی یا ویروسی در دوران بارداری
  • ضربه به شکم
  • سن مادر (بالای 35 سال)
  • قرار گرفتن در معرض برخی از داروها یا مواد شیمیایی
  • چاقی و دیابت کنترل نشده

اگر اضافه وزن یا دیابت دارید، با پزشک خود در مورد راه های سالم ماندن در دوران بارداری صحبت کنید. همچنین باید در مورد داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید. برخی از آنها ممکن است برای بارداری ناامن باشند.

درمان تهدید به سقط جنین

از سقط جنین اغلب نمی توان جلوگیری کرد. در برخی موارد، با این حال، پزشک ممکن است روش هایی را برای کاهش خطر سقط جنین پیشنهاد کند. با بهبودی، پزشک ممکن است به شما بگوید از انجام برخی فعالیت ها خودداری کنید. استراحت در رختخواب و پرهیز از رابطه جنسی ممکن است تا زمان برطرف شدن علائم شما پیشنهاد شود.

پزشک شما همچنین هر بیماری شناخته شده برای افزایش خطر عوارض در دوران بارداری، مانند دیابت یا کم کاری تیروئید را درمان می کند. همچنین ممکن است پزشک بخواهد پروژسترون به شما تزریق کند تا سطح هورمون را افزایش دهد.

اگر خون Rh منفی داشته باشید و کودک در حال رشد دارای Rh مثبت باشد، پزشک شما همچنین ایمونوگلوبولین Rh را تجویز می کند. این باعث می شود بدن شما نتواند آنتی بادی علیه خون فرزند شما ایجاد کند.

چشم انداز بلند مدت چیست؟

بسیاری از زنانی که تهدید به سقط جنین را تجربه می کنند، نوزادان سالم را به دنیا می آورند. اگر دهانه رحم شما هنوز گشاد نباشد و اگر جنین هنوز به طور ایمن به دیواره رحم شما متصل شده باشد، این احتمال بیشتر است. اگر سطح هورمون غیرطبیعی دارید، هورمون درمانی اغلب می تواند به شما کمک کند کودک را نگه دارید. تقریباً 50 درصد از زنانی که تهدید به سقط را تجربه می کنند، سقط نمی کنند. بیشتر زنانی که سقط می کنند در آینده بارداری موفقی خواهند داشت. با این وجود، اگر دو یا چند سقط پشت سر هم تجربه کرده اید، باید برای بررسی علل احتمالی به پزشک مراجعه کنید.

برای برخی از زنان، تهدید سقط بسیار استرس زا است و می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود. اگر پس از تهدید یا سقط جنین در معرض علائم بیماری هستید، باید با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا درمان مورد نیاز خود را دریافت کنید.

جلوگیری از سقط جنین

برخی رفتارها می توانند به حمایت از بارداری سالم کمک کنند. این موارد شامل:

  • الکل نخوردن
  • سیگار نکشیدن
  • عدم استفاده از داروهای غیرقانونی
  • به حداقل رساندن مصرف کافئین
  • اجتناب از برخی غذاها که می تواند شما را بیمار کند و به کودک آسیب برساند
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی یا محلول های تمیز کننده خشن
  • به موقع هرگونه عفونت ویروسی یا باکتریایی را که اتفاق می افتد درمان کنید
  • مصرف ویتامین های قبل از تولد، مانند اسید فولیک
  • حداقل دو ساعت در هفته ورزش کنید

همچنین می توانید با انجام مراقبت های زودرس و جامع قبل از تولد، بارداری سالمی را حفظ کنید. دریافت مراقبت های سریع قبل از زایمان این امکان را برای پزشک شما فراهم می کند تا در اوایل بارداری مشکلات احتمالی سلامتی را کشف و درمان کند. این از عوارض جلوگیری کرده و به اطمینان از زایمان کودک سالم کمک می کند.

پریود بعد سقط به چه صورت طبیعی است؟

قرص سقط جنین چیست و چگونه کار می کند؟

Leave A Comment