پیوند ژنتیکی با اختلال نعوظ

پیوند ژنتیکی با اختلال نعوظ

دانشمندان ممکن است پیوند ژنتیکی با اختلال نعوظ پیدا کرده باشند

مسائل مربوط به سبک زندگی، مانند چاقی، سیگار کشیدن و استرس، هنوز هم عوامل مهمی هستند، اما کشف پیوند ژنتیکی با اختلال نعوظ می تواند منجر به درمان های جدید ژنتیکی شود.

درمان های آینده می توانند ژن های خاص را به عنوان درمانی برای اختلال نعوظ هدف قرار دهند. گتی ایماژ یکی از دانشمندان ممکن است یک عامل خطر ژنتیکی برای اختلال نعوظ را کشف کرده باشند.

دلایل مختلفی از جمله چاقی، سیگار کشیدن و مشکلات قلبی عروقی وجود دارد. این موارد هنوز هم احتمالاً دلایل اصلی ابتلا به این بیماری در مردان هستند. اما مدت هاست که محققان فکر می کنند اختلال نعوظ (ED) می تواند یک مولفه ژنتیکی نیز داشته باشد.

به عبارت دیگر، ممکن است برخی از افراد به دلیل ژنتیک بیش از سایر افراد در زندگی، به ED دچار شوند.

تحقیقات جدید مکانی خاص را در ژنوم انسان مشخص کرده است که با خطر بیشتری برای ED همراه است.

اختلال نعوظ حدود یک سوم مردان بالای 70 سال، یک پنجم مردان 60 ساله و یک هشتم مردان زیر 60 سال را تحت تأثیر قرار می دهد، اگرچه برخی مطالعات شیوع بسیار بیشتری را نشان می دهد.

تحقیقات جدید ممکن است برای برخی از بیماران امکان درمان در آینده را فراهم کند که ژن های خاصی را هدف قرار می دهد تا خطر وراثت ED را کاهش دهد.

آنچه پزشکان فکر می کنند

دکتر اروین گلدشتاین گفت که وی بیمارانی را درمان کرده است که از کودکی ناتوان بوده اند و پدران آنها نیز ناتوان بوده اند.

پزشكانی كه در تلاشند موارد ED را درمان كنند، و به دنبال عوامل خطرزا مانند چاقی، دیابت، ناراحتی های قلبی یا عروقی، استعمال دخانیات، ضربه فیزیکی به ناحیه دستگاه تناسلی یا مشکلات روحی یا روانی هستند.

گلدشتاین می گوید، این یافته ها تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد و باید به دنبال علل ژنتیکی نیز باشیم.

گلدشتاین گفت: “ممکن است بسیاری از افراد چاق، سیگاری، دیابتی، غذاهای بد مصرف کنند، اما هنوز نعوظ خوبی دارند و ممکن است مشکل ژنتیکی نداشته باشند.” “اما در این بین فردی که دیابت دارد و مشکل ژنتیکی نیز دارد دچار مشکل اختلال نعوظ خواهد بود.”

ژن ها بخشی از سازوكارهای بسیار پیچیده هستند و ما كاملاً نمی دانیم كه هدف قرار دادن این ژن ها چه تأثیری خواهد داشت.

ژن درمانی امکان پذیر است

با این حال، گلدشتاین راهی بالقوه برای درمان های ژنتیکی می بیند.

موقعیت ژنتیکی مرتبط با ED که در مطالعه جدید یافت شد، مکانی در کروموزوم 6 نزدیک ژنی به نام SIM1 بود.

این ژن، بخشی از سیستم ملانوكورتین است كه با تنظیم وزن و عملکرد جنسی ارتباط دارد.

گلدشتاین خاطرنشان کرد: دارویی به نام برملانوتید، که هم اکنون در سازمان غذا و دارو (FDA) در حال بررسی است، می تواند با هدف قرار دادن و فعال سازی مسیرهای ملانوکورتین، اختلال عملکرد جنسی را در زنان کاهش دهد.

گلدشتاین گفت که نسخه ای از این دارو در مردان نیز اثرگذار است و با هدف قرار دادن همان هورمون، میل جنسی و سختی نعوظ را افزایش می دهد.

وی هشدار داد که ژنتیک تنها علت ED نیست. اما، در مواردی که به نظر می رسد عامل تاثیرگذار باشد، امید است که درمان های آینده مانند این بتوانند کمک کنند.

چکیده

دانشمندان ممکن است پیوند ژنتیکی با اختلال نعوظ را کشف کرده باشند.

مسائل فیزیولوژیکی و سبک زندگی مانند چاقی، استعمال دخانیات یا مشکلات قلبی عروقی هنوز هم ممکن است از دلایل اصلی ابتلا به ED در مردان باشند، اما به نظر می رسد این تحقیق ثابت کند که برخی افراد به دلیل ژنتیک نیز احتمال بیشتری دارد که به این بیماری مبتلا شوند.

اگرچه برخی از پزشکان تردید دارند، اما برخی دیگر معتقدند که این تحقیق ممکن است برای برخی از بیماران امکان درمان در آینده را فراهم کند که ژن های خاصی را هدف قرار دهد تا خطر ED را به ارث برساند.

Leave A Comment